Nybörjare - HJÄLP MIG!

Vad är bäst för mig (och hästen)?

  • Köp en gammal, trött polle..

    Röster: 0 0,0%
  • Köp en islandshäst!

    Röster: 1 3,1%
  • Bli fodervärd åt en häst i mindre storlek

    Röster: 0 0,0%
  • Bli fodervärd åt ett stort energiknippe!

    Röster: 0 0,0%
  • Fortsätt som medryttare en gång i veckan, det räcker

    Röster: 18 56,3%
  • Hyr en häst över vintern

    Röster: 4 12,5%
  • Hyr in dig på en häst i ett stall och åk dit när du har lust

    Röster: 5 15,6%
  • Använd magkänslan och hjärtat, självklart ska du ha en egen bästa vän!

    Röster: 1 3,1%
  • Annat

    Röster: 3 9,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    32

Tilda S

Trådstartare
Hej alla underbara hästmänniskor!

Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med mig! :)

Att jag började intressera mig för hästar från början berodde på att jag hade haft en lång tids utmattning med ångestsyndrom. Jag läste om häst-terapi och det ledde till att jag hörde av mig till en gård med islandshästar och berättade om min situation. Jag fick jättefint bemötande och var sedan där på ca. 8 privatlektioner där vi tog det väldigt försiktigt och gick riktigt lugnt fram.

Sedan fick jag erbjudande om en sköthäst på en annan gård och att då ta lektioner för en annan instruktör. Tyvärr blev detta inte alls bra, hästägaren bestämde sig ganska snart för att sälja vilket gjorde att jag inte hade någon häst att sköta och den nya instruktören var väldigt hård och framfusig i sin attityd. Hon hade ingen förståelse för att jag var nybörjare eller för den situation med psykisk ohälsa som jag kom från. Jag blev väldigt sårad och kände mig urdålig på allt som hade med hästar att göra.
Det gjorde att jag slutade helt.