Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar utseendet på lurcher men skulle inte vilja ha någon själv.Jag hade lätt kunna tänka mig en. Föreställer mig att vinthundarna och collien liksom kör över labradorgenerna.![]()
De kan ju egentligen se ut lite hur som helst fast med vinthundskropp i grunden.Jag gillar utseendet på lurcher men skulle inte vilja ha någon själv.![]()
De enda jag "känner till" har varit greyhound + terrier, så kanske liiite jobbigare.De kan ju egentligen se ut lite hur som helst fast med vinthundskropp i grunden.Tror jag har nämnt tidigare att vi har en saluki x BC här i byn och det är tamesjutton en av de vackraste hundar jag sett, men den är för all del rätt hyper. Annars är de flesta lurchers jag känner rätt chill. Som greyhounds med lite mer styrning, vilket väl är det man vill ha.
Haha, kanske, fast jag vet inte! Här är de oftast korsade greyhound eller whipp med antingen staffe, någon typ av jaktterrier, BC eller typ alla tre. Många är ju "flera generationer" av lurchers med diverse inblandat.De enda jag "känner till" har varit greyhound + terrier, så kanske liiite jobbigare.
Visa bifogad fil 183396
De kan ju egentligen se ut lite hur som helst fast med vinthundskropp i grunden.Tror jag har nämnt tidigare att vi har en saluki x BC här i byn och det är tamesjutton en av de vackraste hundar jag sett, men den är för all del rätt hyper. Annars är de flesta lurchers jag känner rätt chill. Som greyhounds med lite mer styrning, vilket väl är det man vill ha.
De är dock fortfarande ofta avlade för just jakt (särskilt kanin), även om den sortens jakt inte är lika vanlig numera och man inte får släppa dem på andra djur. Men ja, jag tycker de flesta brukar vara jättetrevliga även om det givetvis oftast inte är en hund man kan släppa till skogs liksom.En greyhound med lite mer styrning låter faktiskt rätt nice.Jag gillar vinthundar men jag gillar också följsamhet så jag känner mig inte som en lämplig ägare till en.
![]()
Så sötDe här är whippet, labbe, långhårig collie och lurcher (de är med andra ord typ superlurchers.Alldeles för många människor här tror att lurcher är en ras.). Det låter tokigt, men titta så fiiiina!
Visa bifogad fil 183389
Det måste vara den tidigaste grånosen jag sett! Hon har också blivit rätt "satt" i kroppen tidigt, men det är kanske päls och vinkel som luras?Jag fick också upp Poppy bland mina minnen på facebook. Så extremt mycket hon ändrade sig mellan ett år och sju år!
Visa bifogad fil 183469
Båda hennes föräldrar var silver så hon hade mycket troligt minst en silvergen. I vanliga fall brukar det inte synas på fällande pälsar, men Poppy fick jättemycket mer päls efter hon blev kastrerad så då kom silvret fram. Det var också pälsen som gjorde att hon såg satt ut. Hon var slank och fin under allt fluff. Sedan finns det (ännu inte hittade) anlag som gör att de blir gråa väldigt tidigt och det hade/har både Poppy och Bella.Det måste vara den tidigaste grånosen jag sett! Hon har också blivit rätt "satt" i kroppen tidigt, men det är kanske päls och vinkel som luras?
Som jämförelse; min hittills gråaste hund var 12 år på det här fotot.
Visa bifogad fil 183474