Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Jag är såklart partisk och tycker att han är allmänt snygg men har heller aldrig träffat/hört talas om samma blandning.
Rottweiler/dansk svensk gårdshund a.k.a gårdsråtta. 😛

Visa bifogad fil 183542
Man ser verkligen båda raserna i honom! Jag är inget fan av varken rottweiler eller dansksvensk, men jag måste hålla med om att detta faktiskt var en snygg jycke 💖

Så söta fräknar 😍
IMG_9704.webp

Jag måste verkligen bli bättre på att skriva ned informationen om de där jag inte har någon länk eller användarnamn för det är svårt att hålla det i huvudet när jag inte postar dem direkt 😑 Denna tror kommer från en pudelblandisgrupp på facebook och är pudel/tax, men jag är inte alls säker 😕 Riktigt snygg är den iallafall och ser ut som jag föreställer mig en pudel/tax, men jag är som sagt inte säker
IMG_9706.webp

Ha! Jag gick in och började kolla igenom pudelblandisgrupperna jag är med i och sökte på tax och redan i första gruppen dök den upp och är mycket riktigt pudel/tax 😁
Jag fick också upp denna i samma sökning av någon anledning och den är ju varken pudel eller tax 🤔 Den har verkligen märkligt huvud. Inte konstigt med de raserna iofs, men det ser så konstigt ut
IMG_9711.webp

Ha! Jag gick in och började kolla igenom pudelblandisgrupperna jag är med i och sökte på tax och redan i första gruppen dök den upp och är mycket riktigt pudel/tax 😁
Jag fick också upp denna i samma sökning av någon anledning och den är ju varken pudel eller tax 🤔 Den har verkligen märkligt huvud. Inte konstigt med de raserna iofs, men det ser så konstigt ut
Visa bifogad fil 183574
Vilket litet freak, men söt :D

Imponerande att den fick så otroligt mycket näsa med både shih tzu och pekingese i.

Nu kom jag att tänka på denna igen. Jag har för mig att jag har postat den tidigare, men jag är inte säker. Den ska vara shar pei/mops! Här kan man verkligen se heterosiseffekten in action
IMG_5278.webp

Jättefin! Vad är det för raser?
Den är från pinterest så jag kunde tyvärr inte hitta ras trots mycket letande. Någon form av polarspets är det ju definitivt i den. Jag trodde först att fräknarna var tickning, men nu funderar jag på om den kan vara merle 🤔

Den är från pinterest så jag kunde tyvärr inte hitta ras trots mycket letande. Någon form av polarspets är det ju definitivt i den. Jag trodde först att fräknarna var tickning, men nu funderar jag på om den kan vara merle 🤔
Okej, jag var bara nyfiken. Det spelar ju inte så stor roll, den var väldigt söt. :)

Eftersom jag redan dragit upp Poppy och Bella så letade jag upp de få bilderna jag har på deras helsyskon för där snackar vi blandad kompott! Den lilla sobeln i gräset fick längre ben än den svarta överst till höger! Fast hennes bakben var så raka att de nästan lutade framåt i hasorna. Lilla svarta överst till vänster vägde 1,7kg, Poppy 2,35kg och Bella ligger på 4kg. Jag har för mig att ”varulven” i mitten var ännu större än Bella så storleken varierade lika mycket som resten av dem. Lilla svarta hade knepig jättehård päls med lite vågor i
IMG_9642.webp

• Gilla
Reactions: Sel
Frillan 😍 På denna bilden syns det inte bra, men hans ögon var helknasiga pga dubbelmerle. Ögat till höger på bilden är tex inte tvåfärgat utan det mörka är hans pupill som går hela vägen över irisen
IMG_9906.webp

• Gilla
Reactions: Sel

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat