Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Frillan 😍 På denna bilden syns det inte bra, men hans ögon var helknasiga pga dubbelmerle. Ögat till höger på bilden är tex inte tvåfärgat utan det mörka är hans pupill som går hela vägen över irisen
Visa bifogad fil 183786
Kolobom leder tyvärr till ökad risk för näthinneavlossning och annat skit. Förutom ökad ljuskänslighet pga att pupillen inte kan dra ihop sig. Jag känner två personer som har samma, det är ett besvärligt tillstånd

Glömde det viktigaste, Nixie har heterokromi på ena ögat, det är både brunt och blått.

Bifogade filer

• att.YDEdr1iweiJQ4_eWiLi0mBF-Bi0pkAtgVi2IW_Cxlh4.webp
    att.YDEdr1iweiJQ4_eWiLi0mBF-Bi0pkAtgVi2IW_Cxlh4.webp
    116,5 KB · Visningar: 2 606
Jag tycker i alla fall att nosen ser mer åt det normala hållet och det är ju positivt i så fall.

Javisst, om du med "mer åt det normala hållet" menar "har nåt som överhuvudtaget ens liknar en nos". Dessutom ser ögonen ut att vara redo att ploppa ur huvudet vilken sekund som helst. Det är liksom inte ett bra utseende värt att sträva efter bara för att hunden inte ser ut som dom allra mest noslösa exemplaren.

Det kan man nog bättre om man vet vad det är för blandning. Jag ser borzoi och engelsk setter :D
Jag såg det innan jag visste vad för blandning det var och tänkte att jag alldeles garanterat hade fel för det var för lätt 😅 Borzoi och engelsk cocker är det 🙂 men setter förstår jag helt klart att man kan tro nu när jag tittade igen!

Alltså pälstussen på ryggen 😍🤣 Och som vanligt en kinesblandning som är ”gumminaken” trots att den andra rasen, yorkie, också är välpälsad. Jag undrar verkligen vad det är som gör det 🤔 Till och med grad 5 nakna (så håriga att man ibland inte vet om man har en naken eller en puff framför sig) ger jättenakna så fort de blandas
IMG_1668.webp

Så vackert huvud och uttryck 😍 Storpudlar är verkligen något extra!
Fast min storpudel var så grov och lång att folk gissade på curly coated retriever flera gånger och så hade han hängande ögonlock med entropion som han fick opereras för så han var inte så rastypisk
IMG_1351.webp

Min Mio 💖 Tyvärr har jag i princip bara dåliga bilder på honom då många försvann i en hårddiskkrasch 😞 Denna är beskuren och uppljusad. Han rockade ofta ögonbryn som frisyr för det passade han bra i! Han såg inte klok ut när han var pudelklippt 😅
IMG_1671.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat