Unik, häftig, ovanlig, rolig eller bara allmänt snygg. Bildtråd

Bukefalos 30 år!

Lyan

Trådstartare
Eftersom jag ofta ramlar över bilder på hundar (och andra djur) som har något speciellt men inte har någon att visa dem för så tänker jag att vi kan ha en tråd för det ☺️ Det speciella kan vara vadsomhelst. Det räcker med att det är något som av någon anledning får dig att ta en extra titt på ett positivt sätt. En ovanlig färg, ett sött ansikte, roliga öron, häftig teckning, cool frilla, en raskombination som inte ser ut som man trodde den skulle göra osv.

Posta på :bump:

IMG_9405.webp

Är det någon som har koll på vad för färggener som ger denna färgen/teckningen? Teckningen i sig är ju rätt vanlig, men färgtonen har jag nog inte sett någon liknande. Varg ser det definitivt ut att vara i den, men vad mer vet jag inte
IMG_9425.webp

• Hjärta
Reactions: Sel
Den här pojken. "Helt svart" (dvs, inte black & tan som annars är vanligt på saluki), supersnygg hane. Han hade en helt otrolig utstrålning. Svenskfödd men enbart iranska blodslinjer. Han var dessutom genomsnäll och allmänt fantastisk. Det var han som fick mig att verkligen bli intresserad av salukis från ursprungsländerna, och därigenom tack vare honom som jag nu har min älskade Lily.

amir.webp

Undrar hur många som kommer att kasta sig över colorpointtaxarna om de lyckas hitta någon som inte är steril
IMG_9403.webp

Och bara därför fick jag upp en lista på en hel hög hundar med liknande teckning! Den på andra bilden har jag sett innan och har trott att den har varit den första, men rottweilern är ju flera år äldre. Undrar om alla sterila med tanke på att rottisen föddes för 20 år sedan 🤔
IMG_9453.webp

Jag tycker den stakars hundens huvud/ansikte ser lite obehagligt ut. Det är något med ögonen och teckningen som gör det.
Jag tycker att den mörka nosen ihop med de ljusa ögonen ger en synvilla att nosen ser lite bullterrieraktig ut. Jag älskar ögonen, men jag vet att många tycker att så ljusa ögon ser obehagliga ut
Visa bifogad fil 173553
Den här jaktlabben ser så cool ut!
Supercool! Jag har några bilder på både labbe och cocker med samma fenomen, men inte lika dramatiskt tecknade
Men gud rottisen 😳
Ja, den tycker till och med jag att den ser läskig ut 😬
Coolt! Är det en chimär eller?
Chimeras är extremt ovanligt. Det troligaste är att den har en så kallad somatisk mutation, men chimera är inte omöjligt

Jag undrar vad det är som gör att extrem vitiligo verkar undvika tantecken 🤔 Den utan ögon har dock en annan sjukdom också och jag minns inte om den har både vitiligo och den andra sjukdomen eller bara den andra sjukdomen. Kanske har de andra tre också något annat än vanlig vitiligo? Ingen aning där 🤔
IMG_9471.webp

Och bara därför fick jag upp en lista på en hel hög hundar med liknande teckning! Den på andra bilden har jag sett innan och har trott att den har varit den första, men rottweilern är ju flera år äldre. Undrar om alla sterila med tanke på att rottisen föddes för 20 år sedan 🤔
Visa bifogad fil 173548

De ser ju missbildade ut hela högen 😅
Varför inte bara köpa en katt om färgen är så himla viktig 😅

Det är ju ett bättre alternativ än att köpa hund efter färg 😅
Sant! Fast tyvärr går ju utseendet före allt annat för många personer så därför är jag förvånad över att det inte finns fler sådana hundar. Fast om alla är sterila som taxarna är så är det ju iofs inte så konstigt

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka