Jag precis. Tycker det känns lite creepy när det kommer en "nallebjörn" och man inte ser om den är levande eller och så blinkar den eller någotEn hund ska se ut som en hund, inte en nallebjörn liksom![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag precis. Tycker det känns lite creepy när det kommer en "nallebjörn" och man inte ser om den är levande eller och så blinkar den eller någotEn hund ska se ut som en hund, inte en nallebjörn liksom![]()
Jag ocksåJag älskar de där ubersöta frisyrerna som är populära i Sydkorea / Japan, speciellt när bichoner blir som små snöbollaregentligen är ju vanlig lejonklippning med bollar på rumpan och fötterna minst lika konstig, vi är bara vana vid det.
Hade jag haft pudel hade den blivit klippt i karakul!
![]()
Men tycker hundarna verkligen att det är kul att stå så blickstilla som de måste göra för att klippas så exakt? Har sett ett par klipp och de hundarna har varit helt döda i blickenJag älskar de där ubersöta frisyrerna som är populära i Sydkorea / Japan, speciellt när bichoner blir som små snöbollaregentligen är ju vanlig lejonklippning med bollar på rumpan och fötterna minst lika konstig, vi är bara vana vid det.
Hade jag haft pudel hade den blivit klippt i karakul!
![]()
De har ju övat på att sitta stilla sen de är små, har sett flera videor där hundarna somnar under klippningen så det är knappast tortyrMen tycker hundarna verkligen att det är kul att stå så blickstilla som de måste göra för att klippas så exakt? Har sett ett par klipp och de hundarna har varit helt döda i blicken![]()
De hundfrisörer jag jobbat med som även ägnat sig åt sådana "extrema" frisyrer har tagit lite i taget, olika kroppsdelar i taget så att hunden tex kan röra på huvudet när man tar bakdelen osv. Och så pauser för att göra något kul, om det är en riktigt tidskrävande frisyr.Men tycker hundarna verkligen att det är kul att stå så blickstilla som de måste göra för att klippas så exakt? Har sett ett par klipp och de hundarna har varit helt döda i blicken![]()
En malteser klippt i asian fusion är nog bland det sötaste som finnsÄlskar också Asian fusion-klippningar. Tyckte det är roligt att man kan göra så mycket med hundarnas pälsar.
@Milosari det tar längre tid att trimma en dvärgschnauzer än att klippa en välskött malteser i en rund och gullig frisyr.
Man vänjer hundarna från valpålder vid att vara på trimbord. Min uppfödare har exempelvis valpar på bord från att de kan stå själv typ. Detta ger också hundar som är vana vid att bli hanterade och undersökta.
Sen finns det absolut extremer av allt.
Första gången jag såg en chinese crested var det en i fullt utställningsskick. Jag blev oerhört imponerad av den spektakulära lilla hunden med hästliknande man och kritvita moonboots. Sååå besviken när jag insåg att de flesta inte ser ut så till vardagsHar massor av bilder på cc men här är några stycken. Nummer reagerar jag på för att den är en vuxen variant av Trassel. Alla färgtäcken stämmer. Ruskigt likt förutom att man ser åldersskillnaden,
Visa bifogad fil 174151
Lilla fröken, utöver teckningen i ansiktet så har hon två små mörka fläckar på ena låret o en på ena framtassen![]()
Så finHär syns hennes två fläckar på låret o även på framtassen vid yttre klon lite grann![]()