Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränade lite tricks med hundarna nu på morgonen också. Aysu var åter igen jätteglad och hon har nu lärt sig att gå in mellan mina ben om jag står bredbent. Mest imponerad av att hon tar skillnad på det och slalom mellan mina ben utan problem. Jag testade att ställa mig på "svåra" sätt och ge kommando, men hon gjorde rätt hela tiden :D

Ebrah verkar inte riktigt komma ihåg att vi tränade på att backa igår. Det kanske behöver en dag till för att landa i hjärnan. Hon var dock glad och pepp, fick sitta som en ekorre (hennes nya favorittrick) och köra lite fotgående eftersom det tydligen är det roligaste man kan göra.

Någon dag ska jag ta och filma alla hundarnas tricks osv, men då får det nog bli något varmare ute, eller så får jag hitta en större yta inomhus på något sätt... Kanske något parkeringsgarage kan fungera?
 
Antiklimax idag hos veterinären när Tay skulle röntgas, de hittade inget chip trots försök med två avläsare nos till svans 🙄. Det var bara åka hem igen för veterinären ville prata med jordbruksverket och SKK först. Så vi gör ett nytt försök nästa vecka och då ska han få nytt chip också..
 
Antiklimax idag hos veterinären när Tay skulle röntgas, de hittade inget chip trots försök med två avläsare nos till svans 🙄. Det var bara åka hem igen för veterinären ville prata med jordbruksverket och SKK först. Så vi gör ett nytt försök nästa vecka och då ska han få nytt chip också..
En gång kunde inte veterinären hitta Millas chip. Det hade åkt ner och runt och lagt sig mitt emellan frambenen. Kollade de där?
 
För 1,5 vecka sen hade jag och Viktor vår uppkörning och blev godkända. Så nu är Viktor certifierad assistanshund ❤️ Det är den andra hunden jag kör upp och får godkänd. Så häftigt och skönt att ha assistanshund som hjälpmedel när det behövs.
 
För 1,5 vecka sen hade jag och Viktor vår uppkörning och blev godkända. Så nu är Viktor certifierad assistanshund ❤️ Det är den andra hunden jag kör upp och får godkänd. Så häftigt och skönt att ha assistanshund som hjälpmedel när det behövs.
Herre, känns som att du fick hem honom igår :heart Kommer aldrig glömma när Minn och Tinja lekte som bara vallhundar kan :love:

Vill gärna träffa lillkillen!
 
Började dagen med en lite längre promenad. Hade tänkt gå i skogen, men på något vis hamnade vi i rastgården igen. Det var länge sen Ebrah sprang lös nu pga trasig trampdyna, men nu gick det och OJ vad glad hon var :D

Även Aysu ville springa idag, trots att hon fick cellgifter i förrgår. Det ser jag som ett gott tecken. Hon hade inte samma tempo som hon brukar ha, men glad ändå. Lite knasig mage, men inte så att hon behöver gå ut oftare eller så. Det känns bra.

När vi sedan skulle hemåt så ville Ebrah inte alls gå. Så fort vi kom på en väg som gick hemåt så satte hon ner tassarna i marken, hängde sig bakåt och ville inte alls :rofl: Väl hemma så sover hon nu nöjt i soffan, men ja, hon ska nog få en till längre promenad senare. Hon får aldrig nog av promenader.
 
😳 Fick just en förfrågan om att para Ville. Har inte ens tänkt i de banorna i och med att han har ett ganska mediokert unghundsprov och inget mer. Stammen är bra visserligen. Jag tackade för frågan men avstod i och med att jag anser att det krävs mer för att gå i aveln.
 
Skrev ju för ett tag sedan en rastråd här på Buke för mina föräldrars vägnar. Trodde hundägandet låg längre fram i framtiden med tydligen blir dom förmodligen med en Dvärgpinscher valp till sommaren. 🐶
Tydligen har dom åkt runt och träffat uppfödare och nu har det fallit på en, som dessutom vill mer än gärna ha dom som valpköpare, kul!
Valet känns klokt och kommer säkert passa bra som friluftshund och spårhund (pappa älskar bruksspår) - aktiv sällskapshund med andra ord.
 
Stackars Torsten.
Det är svinkallt och barmark. Jag fryser som bara den.Han har fått avstå sina skogspromenader ett tag nu. Vi har rastat oss på tomten och han har varit med när jag kört ved. Det är allt. Tack och lov har han inte fått spader av att vara så overksam.
 
Hexa tycker nog efter lite fundering om snön och springer nu gärna runt som en galning. Vi har hunnit med en introducering för vallning på får och ska börja vår valpkurs imorgon :D. Ser så fram emot att gå kurs.
Har även bokat in rabies vaccination och pass till Hexa på måndag då vi förhoppningsvis ska åka på en klinik i Tyskland i april :D.
 
Igår var våra vovvar så duktiga.
Det kom mycket (för att vara Skåne) snö och jag som försöker komma igång med att jogga tyckte att det var en "bra" idé att ta en joggingrunda. Runt 0 grader och lite vind och snöfall på det. Det var tungt för mig, så det var säkert värre för Iza och Reka som har lite kortare ben. Men det var första gången denna vecka som jag orkade mig ut. Hundarna verkade i alla fall inte lida av det, de var knappt anfådda när vi kom hem till skillnad från mig. Att jogga i sådär 15 cm kramsnö är tungt.
Här är ett par filmer på våra duktiga vovvar när vi närmande oss hemmet igen.
 
Kan tillägga att när Torsten låter och gör sådär så viftar han glatt på svensen och flinar mellan huggen. Tror vavvan också flinar :)
Den ser ju också otroligt lugn och tillfreds innan. Finner det lite o-troligt att den skulle tycka att det var helt okej med en hand hållandes om henom om den hade på bitit den andra handen av obehag.
Eller missar jag något? Blev lite nyfiken 🤔
 
Får dock erkänna att jag då och då leker lite med mina fingrar med hunden där hemma. Men hon är inte så intensiv som den på filmen :D Och släpper det snabbt när jag slutar.
Plus kan klappa henne "normalt" s.a.s.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 091
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp