Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag och Humla tävlat NW. Var TEM behållare, och det är jag glad över i detta vädret!
Fick tyvärr en felmarkering i första söket, men den tar jag på mig för vi hann inte runt alla lådor och de var så stora.
Resterande tre sök klarade vi fint :bump: Behövde peppa och stötta mycket, men fick fina markeringar när hon väl var på doften, och då är det ju lysande :D Är så stolt, och hon kändes mycket mer tillfreds än tidigare när vi stod och väntade. Hon har det sista fått lite mer självförtroende och klarade av miljön mycket bättre än annars :love: Fick fin feedback av båda domarna, och det gör ännu mer att jag känner mig på rätt väg! Snart ska vi nog få till ett diplom med :)
C91F8159-909A-4208-8B2C-F4C5F7D4A01C.jpeg
 
Får dock erkänna att jag då och då leker lite med mina fingrar med hunden där hemma. Men hon är inte så intensiv som den på filmen :D Och släpper det snabbt när jag slutar.
Plus kan klappa henne "normalt" s.a.s.
Torsten vill busa när jag lagt mig. Han vill upp i sängen och när jag lyfter upp honom attackerar han mina händer, vilt viftande på svansen. Jag välter ner honom mellan mina utsträckta ben (han hjälper till själv :D)
Sen ligger han där på rygg och låter, och tuggar mjukt på mina fingrar. Vi avslutar med att jag smeker honom på magen och han slumrar lite.
 
Haft en helvetesnatt. Nike har sprungit in o ut hela natten, knappt kommit in innan hon skulle ut igen. Inte fått ur sig nånting dock. Framåt vid 3-tiden började hon kräkas, jag slutade räkna efter 10 spyor.. Nu på morgonkvisten spyr hon blod också.

Sambon är på väg in till Strömsholm med henne nu :heart
 
Haft en helvetesnatt. Nike har sprungit in o ut hela natten, knappt kommit in innan hon skulle ut igen. Inte fått ur sig nånting dock. Framåt vid 3-tiden började hon kräkas, jag slutade räkna efter 10 spyor.. Nu på morgonkvisten spyr hon blod också.

Sambon är på väg in till Strömsholm med henne nu :heart

Men åh nej, stackars Nike och stackars er. Hoppas hon snart är kurerad igen.
:heart
 
Här har vi fått bakslag. Plötsligt har hon kissat inne flera gånger denna vecka, trots att hon blev rumsren så fort vi satte in behandling för njurarna. Hon är nu 10 månader, det är rätt jobbigt med hundar som kissar inne i den åldern men hon är ju inte frisk heller. Hon har dock verkligen inte kissat inne en enda gång senaste månaderna fram till nu då, så trodde det var över. Kommer definitivt behöva köp en ny matta längre fram. Misstänker att en ny medicin /sänkning av annan medicin kanske är boven i det hela, eller så har njurarna helt enkelt försämrats. Hon är dock extremt pigg, glad och mycket lekfull fortfarande (har sjukt mycket energi, herrejösses 😅) men ska ta nya prover i veckan.

@Maniac123 håller tummarna för att Nike snart mår mycket bättre och att det bara en magsjuka.

Ser nu att mitt inlägg inte hamnade i Valptråden 2021 som jag trodde, ja ja 😄
 
Här har vi fått bakslag. Plötsligt har hon kissat inne flera gånger denna vecka, trots att hon blev rumsren så fort vi satte in behandling för njurarna. Hon är nu 10 månader, det är rätt jobbigt med hundar som kissar inne i den åldern men hon är ju inte frisk heller. Hon har dock verkligen inte kissat inne en enda gång senaste månaderna fram till nu då, så trodde det var över. Kommer definitivt behöva köp en ny matta längre fram. Misstänker att en ny medicin /sänkning av annan medicin kanske är boven i det hela, eller så har njurarna helt enkelt försämrats. Hon är dock extremt pigg, glad och mycket lekfull fortfarande (har sjukt mycket energi, herrejösses 😅) men ska ta nya prover i veckan.

@Maniac123 håller tummarna för att Nike snart mår mycket bättre och att det bara en magsjuka.

Ser nu att mitt inlägg inte hamnade i Valptråden 2021 som jag trodde, ja ja 😄

Usch, förstår att det är jobbigt. Skönt ändå att hon är glad och har energi. :heart
 
Usch, förstår att det är jobbigt. Skönt ändå att hon är glad och har energi. :heart
Tack för stöd. Ja hade hon inte mått så bra i sitt allmäntillstånd så hade hon inte varit vid liv längre. För en utomstående är hon som vilken galen tonårshund som helst. Får se vad proverna visar och ta det där ifrån. Förhoppningvis krävs bara någon justering i medicinering och att detta med kissandet är tillfälligt. Annars får jag väl lära henne gå på en sån där valplåda 😂 Misstänker dock att hon kommer älska att slakta underläggen…🙄
 
Idag var vi hos veterinären igen för att ta blodprov. Onkologen ville se så att blodvärdena är bättre nu än efter tidigare cellgiftsbehandlingar. Och ja, allt var bättre. Det var inte helt bra, men nästan :)

Onkologen ska ringa sedan och prata igenom hur vi gör framöver. Aysus mage har varit lite ledsen bara, men kycklingvingar har hjälpt utmärkt mot det. Känns fint att ha en glad Aysu här :heart
 
Haft en helvetesnatt. Nike har sprungit in o ut hela natten, knappt kommit in innan hon skulle ut igen. Inte fått ur sig nånting dock. Framåt vid 3-tiden började hon kräkas, jag slutade räkna efter 10 spyor.. Nu på morgonkvisten spyr hon blod också.

Sambon är på väg in till Strömsholm med henne nu :heart
Nike och sambo är hemma igen. Rejält inflammerad både tunn- och tjocktarm. Två olika mediciner, skonkost och fortiflora så ska det förhoppningsvis bli bra snart :heart
 
Vi kämpar på med skonkost, fortiflora, losec, cerenia och canicur. Nike hatar allt. Verkar inte så illamående längre, vill gärna äta de andra hundarnas mat men sitt dyra våtfoder från veterinären duger inte ;) pillrena har jag fått i henne och hon har ätit typ 2-3 matskedar också, så nu är vi nöjda för en liten stund. Canikur är tvärnej.. Hon är fortsatt lite dämpad men ändå mycket piggare. Dricker bra och får behålla allt. Bajsade inne i natt, antingen sa hon inte till eller så var vi så däckade efter förra nattens brist på sömn. Hon var redan liiite bättre i magen, om än långt ifrån bra. Summa av kardemumman, det går åt rätt håll men det vore enklare om hon tyckte om sin mat :D:heart
 
Dagens Vetbesök var ju ett skämt. Skyller ej på vårdpersonalen då deras situation är som den är och är glad för dom som jobbar inom djurvården men blir irriterad på min vanliga otur. Assar skulle idag på morgonen göra UL på sina njurar på UDS. Gick upp mitt i natten för han skulle få bajsa innan han inte får gå ut alls då han inte är helt 100 i magen och får inte kissa några timmar innan UL helt enkelt, tja sedan åkte vi tidigt på morgonen på det för att vara framme i god tid på det såklart.
Åker 2h och när jag nästan är framme med 5min ringer kliniken att veterinären är sjuk.... morr.... var bara att vända hem men under tiden han dom ringa och fixa så jag kunde komma till kl 13 i alla fall, men till en annan veterinär förstås. Varför kan saker å ting inte bara flyta på smärtfritt? :meh:
 
Vi kämpar på med skonkost, fortiflora, losec, cerenia och canicur. Nike hatar allt. Verkar inte så illamående längre, vill gärna äta de andra hundarnas mat men sitt dyra våtfoder från veterinären duger inte ;) pillrena har jag fått i henne och hon har ätit typ 2-3 matskedar också, så nu är vi nöjda för en liten stund. Canikur är tvärnej.. Hon är fortsatt lite dämpad men ändå mycket piggare. Dricker bra och får behålla allt. Bajsade inne i natt, antingen sa hon inte till eller så var vi så däckade efter förra nattens brist på sömn. Hon var redan liiite bättre i magen, om än långt ifrån bra. Summa av kardemumman, det går åt rätt håll men det vore enklare om hon tyckte om sin mat :D:heart
Har du testat id-foder som torrfoder istället för blötmat? Humla tar det som godis, men den böta varianten äter hon inte.. så kanske värt att testa? ❤️
 
Har du testat id-foder som torrfoder istället för blötmat? Humla tar det som godis, men den böta varianten äter hon inte.. så kanske värt att testa? ❤️
Ja hon är normalt väldigt matglad och har nog testat I/D i både torrt och vått förut med god aptit. Lite kräsen just nu bara. Men nu har vi våtfoder så nu får hon äta det tills det är slut ;) vi har dock lyckats lista ut att hon inte gillar det när det stått i kylen, går bra när det har stått framme.
 
Ja hon är normalt väldigt matglad och har nog testat I/D i både torrt och vått förut med god aptit. Lite kräsen just nu bara. Men nu har vi våtfoder så nu får hon äta det tills det är slut ;) vi har dock lyckats lista ut att hon inte gillar det när det stått i kylen, går bra när det har stått framme.
Micra maten innan ni serverar, det stimulerar aptiten plus att det ska förvaras i kylen och inte stå framme längre stunder :)
 
Åker till annan stad fre-lör för kurs med unghunden, husse hänger med på ett hörn och ska hitta på annat under tiden. Det innebär att Lars och Gibbs behöver hundvakt. Den ordinarie hundvakten är upptagen och den andra har kattunge, så valet föll på svärmor. Trodde då naturligtvis att hon skulle komma ut till gården och vara hundvakt här som hon gjort tidigare, men icke, hon envisas med att hundarna ska vara hos henne. Mitt i villaområde med två starka hanar på totalt 37 kg, halka och en orörlig och klumpig svärmor = mardröm. :banghead: Påtalade att hon riskerar halka omkull och tappa hundarna om de t ex får hundmöte och fick bara ett drygt "låter som de behöver koppelträna" tillbaka.

Blir omåttligt irriterad. Ser bara framför mig ett mardrömsscenario där hon inte orkar hålla emot/halkar till och Lasse når fram till annan hund medan Gibbs blir rädd och drar över järnvägsspåren...
 
Åker till annan stad fre-lör för kurs med unghunden, husse hänger med på ett hörn och ska hitta på annat under tiden. Det innebär att Lars och Gibbs behöver hundvakt. Den ordinarie hundvakten är upptagen och den andra har kattunge, så valet föll på svärmor. Trodde då naturligtvis att hon skulle komma ut till gården och vara hundvakt här som hon gjort tidigare, men icke, hon envisas med att hundarna ska vara hos henne. Mitt i villaområde med två starka hanar på totalt 37 kg, halka och en orörlig och klumpig svärmor = mardröm. :banghead: Påtalade att hon riskerar halka omkull och tappa hundarna om de t ex får hundmöte och fick bara ett drygt "låter som de behöver koppelträna" tillbaka.

Blir omåttligt irriterad. Ser bara framför mig ett mardrömsscenario där hon inte orkar hålla emot/halkar till och Lasse når fram till annan hund medan Gibbs blir rädd och drar över järnvägsspåren...
Oj, under de förutsättningarna hade jag tagit med mig alla hundarna. Du lär knappast vara den ende som kommer med fler hundar än den du ska gå kurs med.

Fast jag hade nog tagit med mig alla hundarna oavsett hur många och hur bra hundvakter jag haft. Jag är skitdåligt på att dela på hundarna när jag har fler. Borde bli bättre på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 272
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 260
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp