Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ett jättetrevligt program! Och vilken skillnad det blev på Livia när hunden kom, och när den gick igen :heart

Konstaterade också att Banksy aldrig skulle kunna vara sån stödhund, han är för egenkär tror jag :D
Eller hur.

Mina är bra som någon slags "terapihundar" för hundrädda eftersom de struntar i främmande (så länge främmande inte har godis), men så mycket mer än det är de nog inte bra på när det gäller jobb med människor :p Kanske att de skulle kunna vara "läshundar" också, ligga bekvämt i en soffa samtidigt som någon sitter och läser för dem är nog inte såå svårt :D
 
Eller hur.

Mina är bra som någon slags "terapihundar" för hundrädda eftersom de struntar i främmande (så länge främmande inte har godis), men så mycket mer än det är de nog inte bra på när det gäller jobb med människor :p Kanske att de skulle kunna vara "läshundar" också, ligga bekvämt i en soffa samtidigt som någon sitter och läser för dem är nog inte såå svårt :D
Banksy ligger bara i soffan för att kunna spana ut bättre :D annars är han inte speciellt närig. Och främmande ska skällas ut och undersökas grundligt. Så helt fel typ :D
 
Jobbat mycket senaste tiden, klämt in två extrapass som ska bättra på januari lönen 😅. Har varit glashalt ute så varit väldigt tacksam över mina broddade skor vi köpte förra året. Vallningen i helgen blev tyvärr inställd pga vädret (eller snarare underlaget).

Nu har det regnat och varit plusgrader i två dagar så jag tänkte ta en cykeltur med Nessie och Tay idag när det ljusnat lite till. Nike ska på agility träning ikväll med husse och har tävling i helgen.

Har önskat mig en (dyr) lydnadskurs av husse i julklapp i klass 3, vi har visserligen inte startat i 2:an ännu men tänkte ligga steget före för en gångs skull 😜. Hittills har vi ju legat kvar både i startklass och ettan för att jag varit seg på att träna in klassen över.

Igår var vi och simmade och Tay har kommit på att det faktiskt är riktigt roligt att vara i bassängen!

20211215_160443(0).jpg
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰

Så underbart. :heart
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
Nej men herregud så underbart!!!!!! :heart
:heart :heart Tänk att det ändå finns lite rättvisa i universum!
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
Oj! Så otroligt underbart! Hur kunde han bli feldiagnostiserad?
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
Så skönt! Men hur kunde det hända? Tänk om ni låtit honom somna in när ni fick beskedet? :crazy:
 
Det var ett jättetrevligt program! Och vilken skillnad det blev på Livia när hunden kom, och när den gick igen :heart

Konstaterade också att Banksy aldrig skulle kunna vara sån stödhund, han är för egenkär tror jag :D
Pysslingen som är en blandning mellan råtta och räv och en liten, skygg skugga från skogen har varit oväntat bra med Släkting (som är gravt dement). Nu har de sällan träffats ett tag pga coronan, men Pyssling hälsar alltid så fin och låter sig klappas med händer som numer är krökta klumpar :heart De kan plocka fram oväntade kvaliteer
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
Så underbart och så fantastiskt! :heart
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰

Men oj, vilken nyhet! Fantastiskt ju! (Och samtidigt skrämmande... :crazy:)

Så skönt! Men hur kunde det hända? Tänk om ni låtit honom somna in när ni fick beskedet? :crazy:

Verkligen! Så sjukt.
 
GLADA NYHETER
Har tagit ett tag att smälta det hela, sedan har vi varit i någon euforisk bubbla men ASSAR ÄR FRISK! :heart
Han blev helt feldiagnoserad, efter många prover och undersökningar konstateras det att Assar är fullt frisk, han har inte njursvikt och har aldrig haft, bättre nyheter kunde vi ej få. Jag har lite tur trots allt. 🥰
Men så FANTASTISKT! Vilks nyheter :heart !
 
Aysu har fått cellgifter, Ebrah har fått en långpromenad med lite lek i rastgård (det var dock inte så kul utan sällskap) och sedan tränade jag lite tricks med båda. Aysu var väldigt, väldigt pigg och glad när vi tränade. Det känns fint. Hoppas att hon inte får några biverkningar den här gången heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
613
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 430
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 652
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp