Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt ny lokal och helt ny tränare så jag har ingen aning om upplägget, men vi kommer ju främst köra en och en och titta på varandra så någon tid eller utrymme att träna andra hunden sålänge finns nog inte. Det är dessutom valp-inriktat så störningen kan ju också bli för stor för de andra deltagarna.

Sant, det är ju dessutom den kalla årstiden och kör man inomhus så kanske inte utrymme finns heller. På sommaren är det ju såklart lättare när man vet att man är utomhus och det ok temperatur.

Det går säkert bra, även om svärmor inte kommer att erkänna att det krångligt så kommer hon antagligen på ett svepskäl att hamna hos er om det skulle visa sig omöjligt när nyckel finns.
 
Nu har vi testat Lukullus foder ett tag och jag måste säga att även om Emiron älskade den varianten med kyckling och lax så är jag osäker på om vi ska fortsätta. Har kört såna små provpåsar som är slut nu så han äter sitt gamla foder helt och hållet nu. Han blev så satans bubblig/knorrig i magen, gasig och bajsade som en ko oavsett vilken smak han åt. Stora smetiga bajshögar som knappt gick att få in i en vanlig bajspåse... Känner mig lite besviken faktiskt, ffa med tanke på att han var väldigt förtjust i kyckling/lax varianten och han är normalt lite småkräsen med mat.
 
I dag snöar det för fullt, och vad passar inte bättre än att försöka få till årets julkort då? :love: Problemet blev ju det att det fanns 3 bilder som blev heeeeelt oslagbara, så nu ska jag finurla vilken det får bli. Ni får en smygkik på outfiten så länge! 🙈😍♥️
A0CAFA05-AEBF-4CA7-B380-1FA38E8B11E9.jpeg
 
Vaccination avklarad. Droppad i nosen! :jawdrop:

J försökte bjuda honom på godiset alla andra hundar gillar. Han tittade på det och var inte alls intresserad. Hon kallar honom för FinnCrisp-hunden efter att ha kom in chockad efter en schäferattack och inte ville ha "princesstårta på burk" men glatt tuggade i sig crisp :D

Hon sa att hon normalt inte är så förtjust i pappisar men Torsten är annorlunda. Men jag kontrade med att det som Pluto inte fick göra det får inte Torsten heller. Min P och hennes rottweiler var bästisar. Han var blandras schäfer/irländskl setter.

Han fick beröm för sitt fina skick också. Vägde in på 6,2 men är i utmärkt hull.

Lite mallig över min frökenhund är jag allt. :)
 
I onsdags var det rallyträning med klubben och idag tränade vi heelwork. Så glad att jag bor så nära en riktigt fin hundhall.

Vi kan nu alla moment i mästarklass även om vissa inte sitter helt. Frestelsen är ett ständigt arbete men tar sig.
I heelwork slipar vi detaljer från vårt program samt ibland bara leker till musik.

Vi har klara mål för nästa år att ta championatet i rally och titeln i heelwork klass 2. Och då jag nu bestämt att det inte blir en hund till så kan jag lägga pengar på hallhyra och verkligen satsa på detta.
 
Nu har vi testat Lukullus foder ett tag och jag måste säga att även om Emiron älskade den varianten med kyckling och lax så är jag osäker på om vi ska fortsätta. Har kört såna små provpåsar som är slut nu så han äter sitt gamla foder helt och hållet nu. Han blev så satans bubblig/knorrig i magen, gasig och bajsade som en ko oavsett vilken smak han åt. Stora smetiga bajshögar som knappt gick att få in i en vanlig bajspåse... Känner mig lite besviken faktiskt, ffa med tanke på att han var väldigt förtjust i kyckling/lax varianten och han är normalt lite småkräsen med mat.
Jag har gett deras blötfoder som topping under lång period, det är väldigt smakrikt och avföringen har varit bra. Dock luktat mindre gott :angel: Köpte en säck av deras torrfoder nu också, för tidigt att utvärdera ännu. Men hoppas kunna fortsätta med det då min oerhört kräsna hund faktiskt gillar fodret också!
 
Vad trött jag blir på fördomsfulla människor!
Mötte en man med hund på en vanlig bred väg, han stannar till och ropar ”orkar du verkligen hålla dom där?”. Hade god lust att svara ”nej, det är bäst att du vänder”….

Visst att jag är nätt i kroppen och promenerar med över 100kg i kopplen - men jag skulle väl inte gå med hundarna tillsammans om jag inte kunde hålla dem? 🙃
 
Vad trött jag blir på fördomsfulla människor!
Mötte en man med hund på en vanlig bred väg, han stannar till och ropar ”orkar du verkligen hålla dom där?”. Hade god lust att svara ”nej, det är bäst att du vänder”….

Visst att jag är nätt i kroppen och promenerar med över 100kg i kopplen - men jag skulle väl inte gå med hundarna tillsammans om jag inte kunde hålla dem? 🙃

På ett sätt så har han mina sympatier. Det är många som har hundar de inte orkar hålla. Min pappas sambos hund fick avlivas efter att en kvinna tappat sin.
 
Vad trött jag blir på fördomsfulla människor!
Mötte en man med hund på en vanlig bred väg, han stannar till och ropar ”orkar du verkligen hålla dom där?”. Hade god lust att svara ”nej, det är bäst att du vänder”….

Visst att jag är nätt i kroppen och promenerar med över 100kg i kopplen - men jag skulle väl inte gå med hundarna tillsammans om jag inte kunde hålla dem? 🙃
På ett sätt så har han mina sympatier. Det är många som har hundar de inte orkar hålla. Min pappas sambos hund fick avlivas efter att en kvinna tappat sin.
Jag tänker lite i samma banor som @Fruentimber men samtidigt kan jag också tycka att man kanske kan hålla käften också. När jag ser folk som går med stora starka hundar så tänker jag inombords att jag hoppas att h*n orkar hålla den hunden nu när vi ska mötas men jag stannar inte och ropar åt människan.

Jag kan nog tycka att i ditt fall så handlade det nog mest om att det var en självgod karljävel som skulle "skoja" lite för att en kvinna är ute med två stora hundar, det handlade nog väldigt lite om att han faktiskt var rädd att du skulle tappa dem.
 
Jag har gett deras blötfoder som topping under lång period, det är väldigt smakrikt och avföringen har varit bra. Dock luktat mindre gott :angel: Köpte en säck av deras torrfoder nu också, för tidigt att utvärdera ännu. Men hoppas kunna fortsätta med det då min oerhört kräsna hund faktiskt gillar fodret också!
Blötfodret är riktigt bra tycker jag! Torrfodret funkar ju fint på mina med, hade de inte behövt specialfoder numer hade jag absolut fortsatt med det.
 
Jag tänker lite i samma banor som @Fruentimber men samtidigt kan jag också tycka att man kanske kan hålla käften också. När jag ser folk som går med stora starka hundar så tänker jag inombords att jag hoppas att h*n orkar hålla den hunden nu när vi ska mötas men jag stannar inte och ropar åt människan.

Jag kan nog tycka att i ditt fall så handlade det nog mest om att det var en självgod karljävel som skulle "skoja" lite för att en kvinna är ute med två stora hundar, det handlade nog väldigt lite om att han faktiskt var rädd att du skulle tappa dem.
Tänker detsamma...
 
Vad trött jag blir på fördomsfulla människor!
Mötte en man med hund på en vanlig bred väg, han stannar till och ropar ”orkar du verkligen hålla dom där?”. Hade god lust att svara ”nej, det är bäst att du vänder”….

Visst att jag är nätt i kroppen och promenerar med över 100kg i kopplen - men jag skulle väl inte gå med hundarna tillsammans om jag inte kunde hålla dem? 🙃
Jag är väl naiv men jag skulle inte ens bli rädd om en lös Broholmer kom lufsande mot mig. Har svårt att se dom som aggressiva och farliga, även om de förstås skulle kunna göra mycket skada med sin storlek.
 
Torsten började tassa runt vid femtiden men jag ORKADE inte kliva upp så jag ignorerade honom. Kliver upp vid sju och upptäcker att jag har en matta att tvätta. Suck.

Om han är nödig kunde han väl vara lite mer tydlig än att bara tassa runt runt.
 
Jag är väl naiv men jag skulle inte ens bli rädd om en lös Broholmer kom lufsande mot mig. Har svårt att se dom som aggressiva och farliga, även om de förstås skulle kunna göra mycket skada med sin storlek.

Jag tänker att rätt många inte vet vad en Broholmer är för något, och ser förmodligen bara en STOR lös hund.

Jag uppskattar iofs inte lösa hundar som kommer mot mig oavsett storlek...
 
Torsten började tassa runt vid femtiden men jag ORKADE inte kliva upp så jag ignorerade honom. Kliver upp vid sju och upptäcker att jag har en matta att tvätta. Suck.

Om han är nödig kunde han väl vara lite mer tydlig än att bara tassa runt runt.
Brukar han tassa runt på nätterna? Om inte så är det kanske hans sätt att säga till :) När min Aysu varit dålig i magen så märker jag det just på att hon faktiskt går runt. Normalt sett så ligger hon i sängen hela natten. EN gång har det hänt att hon faktiskt krafsade på ytterdörren. Då förstod jag att det verkligen var panik för det är så olikt henne :rofl:
 
Var nyss ute på lite längre morgonrastning. Mötte då en liten pudelkompis. Precis innan hade vi sett en hund som damerna är lite mer skeptiska till, så det verkade bli lite som att de blev extra glada åt att se en vän mitt i allt :D Herregud så glada de var! Riktigt trevligt att få sällskap halva rundan också :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp