Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i Skåne och har fått umgås lite med aussien ett par dagar :love: Det är ett drygt år sedan vi träffades och det tog henne en stund att fatta vem jag var, men när det väl klickade så var allt som vanligt. Hon lyssnade till 110% på promenaden och kom ihåg allt vi gjorde när hon bodde i Uppsala :love:
IMG-20220308-WA0001.jpeg
 
Pratade med sambon igår om mina tankar på fler hundar. Han sa att jag får skaffa så många hundar jag vill 🤪😁 Det här kan bli farligt 😂 Det är inte första gången han hör talas om det, har ju haft de här tankarna länge.

Får väl kanske börja hålla utkik efter trevliga småhundar som kanske kan passa.
 
Min olycksfågel fick åka in till djursjukhuset för sårtvätt och odling för ny kur antibiotika.
Veterinären tyckte att såret såg okej ut efter tvätt men sa också att infektionen inte försvunnit tillräckligt. Därav ny kur med annan antibiotika.

Två dagar senare togs stygnen. Sårtvätten gav positiv effekt och såret såg bättre ut. Dock sa veterinären åter igen att det var ett såpass stort och djupt sår, att det tar tid att läka.
Vi fortsätter med tratt och andra hunden bor fortfarande hos min mamma, vilket han nu snart har gjort i en månad (!) då tiken började löpa en vecka innan skadan.
 
Såg saluki på Crufts-agilityn, och de var felfria! :D Nu är jag galet pepp på att komma igång och träna/tävla något med mina dårar. Undrar om det är någon rallytävling i närheten inom inte allt för avlägsen framtid... Ebrah är helt klart duktig nog för tävling som det är nu.
 
Någon som har koll på vart man hittar information/anmälningar till tävlingar i freestyle? Det ska tydligen vara tävlingar här i "hemmahallen" hela helgen och det hade varit kul att gå dit och titta en stund.
 
Såg saluki på Crufts-agilityn, och de var felfria! :D Nu är jag galet pepp på att komma igång och träna/tävla något med mina dårar. Undrar om det är någon rallytävling i närheten inom inte allt för avlägsen framtid... Ebrah är helt klart duktig nog för tävling som det är nu.

Såg den också och tänkte på din yngsta av nån anledning. Roligt med lite raser man inte ser så ofta 🙂.
 
Såg den också och tänkte på din yngsta av nån anledning. Roligt med lite raser man inte ser så ofta 🙂.
Hon gillar att hoppa och skutta, så det skulle nog passa henne bra egentligen :p Öht så är hon väldigt mycket för att klura och fundera, och känns som om hon kommer bli en rolig hund att träna med, så vi får se vad det kan bli av henne. Än så länge är hon ju väldigt ung, men vi har hittat olika belöningsformer och hon börjar kunna några olika tricks och så.
 
Suck. Såg äntligen en kurs i belöningsutveckling på en klubb inte allt för långt bort. Men, då skriver de att hundarna ska vara 9 månader(!) gamla för att vara med :down: Jag vill gärna gå något sådant men Lily är betydligt yngre.
 
Suck. Såg äntligen en kurs i belöningsutveckling på en klubb inte allt för långt bort. Men, då skriver de att hundarna ska vara 9 månader(!) gamla för att vara med :down: Jag vill gärna gå något sådant men Lily är betydligt yngre.
Skriv och fråga om du får vara med ändå? Jag har satt 9 månader som gräns på mina agilitykurser, men den gränsen är satt mycket för att jag vill att ägarna ska ha lärt sig träna lite hund innan de kommer till mig (de ska också ha gått minst valpkurs innan). Har haft hundar som varit runt 6 månader när kursen börjat för de ägarna har haft flera hundar innan och har erfarenhet av hundträning/agility sen tidigare 🙂
 
Vi har jättefint väder och jag hade tänkt hinna åka till stugan och sedan träffa några kompisar för att grilla lite korv.

Istället väcktes jag av att Doris kräktes och det har hon fortsatt med här under förmiddagen. Fick ett rått revben igår kväll och jag gissar att det har ställt till det på något sätt. Största biten av själva benet finns kvar men hon har ätit en del runt kanterna. Hon har kräkts upp små bitar /flisor av ben blandat med annan hundmat, kött från benet och ganska mycket vätska. Sista spyan luktade ganska illa och var lite torrare.

Förutom kräkningarna verkar hon må bra så jag avvaktar här hemma och hoppas att det ska ge sig. Det är 30 minuter senast och hon sover tungt så just nu känns det hoppfullt. Men det blir inte att åka till stugan och det känns inte riktigt som läge att åka bort till kompisar heller men det kanske känns bättre om några timmar.

Dessutom har hon så klart lyckats spy i soffan, på en filt och i sängen så behöver tvätta en del.
 
Hur ska jag tänka med vad Doris orkar med nu när hon har kräkts en del?

Funderar om jag ska fara till kompisarna på middag iaf men själv hade jag varit helt slut och helst velat vara hemma om jag hade kräkts på förmiddagen. Känner hunden på samma sätt? Hur vet man?

Innebär att åka bil en 40 minuter och det är jobbigt om hon skulle börja kräkas igen.
 
Det har äntligen gått att valla lite igen och idag var Theos femte gång efter lång vila och vilken skillnad det börjar vara på honom. Han börjar bli lydigare och mer öppen i huvudet. Man kan inte säga att han gör snabba framsteg men det går ändock framåt!
💞


Han har ju mest velat jaga fåren men jag har envist gått i lina med honom och jag kunde se att före jul började polletten äntligen trilla ner men sen kom ju all is och det gick inte längre att träna men han har inte gått tillbaka till hur han var förut utan han var på samma ställe som i julas så det var bara att fortsätta bygga på. Trägen vinner!
275374344_5218860654830797_3003937228795195225_n.jpg
 
Började dagen med en tur till rastgården. Den är lerig nu. Lily gjorde en kullerbytta när hon tänkte springa och ställa sig mellan mina ben utan att jag var beredd på det (så hon sprang rakt på mig istället :cautious:).

Hela ögat var lerigt, hela ryggen var lerig. Låren var leriga. Lera överallt!
275532049_657477685459390_308973741005442197_n.jpg


Sååå, pga det har jag nu ägnat mig åt äkta valpplågeri :D
275486215_1938139129692343_5620608106080049314_n.jpg
 
@Red_Chili: Hennes min på andra bilden, vilket lidande! :rofl: Stackars liten :heart
Och inte heller hjälpte det att hon skakade på sig under tiden hon duschades, hon blev blöt ändå! :rofl: Sedan frös hon, så hon for runt som en tornado i lägenheten, vägrade låta sig torkas och la sig sedan och skakade på soffan. Nu har jag bäddat ner henne under en filt. Det var tydligt uppskattat i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 187
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 282
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp