Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höger använder jag för högersväng i draget. Just nu är det "right" som känns bäst men har inte fastnar för något. Men då började jag leka med högerhandlingen för någon dag sen bara och efter att varit totalt vänservriden i fem år så är det en utmaning :o
 
Finns det hjärterum etc... :p Så länge inte en är en Grand Danois! :nailbiting: :rofl:

Men ja, att koordinera er lite mer låter bra :laugh:
Haha nej det hade vi verkligen inte sagt ja till 😂 Som tur är är det hundar som vi passat flera gånger tidigare. Min pappas dvärgschnauzer och en kompis/kollegas Whippet. Så de kan våra rutiner och regler i alla fall och alla hundarna känner varandra 😄
 
Så fint med en träningsgrupp! och det är ju jättebra att du kan "träna upp dig" nu med Assar så om du får någon till lika bra hund sedan men utan 1or på armbågarna och som inte är krypt, så kanske du ännu bättre kan förvalta en potentiell avelshund (om det är något du har lust med såklart). Men visst är det kul när andra gillar ens hund! Själv fick jag ett mycket trevligt meddelande för någon dag sedan av en erfaren salukiägare som var väldigt intresserad av Lily och undrade om det fanns planer på valpar efter henne i framtiden. Det gjorde mig jätteglad att höra att någon "helt random" (dvs, någon som inte är varken nära vän eller som har nära släktingar till henne) tycker att hon verkar så bra.
Svar tusen år senare. 😉 Trots hans ettor och saknad av boll så känns det såklart synd för det är en bra hund, men såklart för egen del är det skitsamma. Jag har bekräftelse att jag har en bra hund som har dom bitar som krävs för tävling... Gäller bara för ens egna del att förvalta den biten. :angel:
 
Huh jag har knappt skrivit på 1,5 år här. Måste bättra mig, men livet kommer emellan ibland O_o
Tråkigaste sommaren ever. Har gått med en krycka i 3,5 månad nu och kommer väl göra det till hösten nån gång. Totalt pajjad menisk alternativt lösa broskbitar i knäleden i mitt "friska knä" (det andra blev ju protesopererat för snart 3 år sedan).
Känner mig som världens tristaste matte med hundar som är vana vid att få 6-10 km skogspromenad med lösspring minst 5-6 gånger i vecka och nu mest fått gå enbart långdsammare koppelpromenader i över 3 månader. :meh: Men känner ändå att dom vant sig lite även vid detta. Hatar hålla 4 koppel i en ha d och lrycka i den andra - trassligt !
Hoppas kunna ta igen detta i vinter när jag väl fått blivit opererad (miljoner turer med vanlig röntgen, vänta 3 månader på MR-röntgen, ortopeden har semester till augusti, sen skicka in remiss för operation osv osv). Jag kan i alla fall cykla utan problem, så har blivit lite mindre cykelturer när det inte varit för varmt med några av jyckarna som uppskattar det, så dom fått sträcka ut rejält :)
Galet trist men glad över liten trädgård där dom kan bada hundpool, busa med mig och varandra och köra lite nosarbeten. Dom verkar inte helt missnöjda ändå. Har även en nära vän som bor med tomt vid Bråviken och dit blir vi hämtade ibland så hundarna får rejsa av sig ordentligt och bada i "havet" (nåja, inloppet från Östersjön) :D
Jaja, jag har en högst troligt dräktig tik här hemma, så en valpkull att se fram mot :love: Efterlängtad kull, där jag hoppas på något bra. Skulle parat två tikar i år, men mitt knä sätter stopp för det då båda löper samtidigt - en kull räcker gott när ja är lite långsam...

Mina jyckar älskar åka till kompisen. Jättestor tomt att kuta på och roliga grejer som gungor mm att leka med :p
Visa bifogad fil 95074
Oj, vad mycket du varit med om❤️ Hoppas du får hjälp snabbt. Och som tidigare tycker jag dina hundar är jätte fina. Blir sugen på en liten krabat men har tänk hålla mig till 2 hundar. Är planen i alla fall…
 
Hundarna är otroliga! Dom känner av mig så bra att jag knappt förstår det. Jag vaknade imorse av att läkaren ringde pga väldigt dåliga värden på blodprovet jag lämnade igår. Jag blir alltid orolig när jag pratar med läkare eller annan vårdpersonal och Alvin kände av det direkt. Han kom springandes och ställde sig framför mig och pep och lämnade inte min sida.

Så fort jag la på luren blev han tyst och han tittade en stund för att se hur det var med mig och gick sen och la sig när allt var lugnt. När jag sen ringde mamma direkt efter visade han ingen oro alls. Lilla Alvin :heart
 
Jag hörde precis hur Ebrah rumsterade om i vardagsrummet, så jag ropade på henne (rädd att hon hittar på något dumt hyss :p ) och då kommer hon inspringandet i sovrummet med en leksak :heart Både hon och Lily har varit SÅ busiga nu senaste tiden, och jag har snudd på konstant dåligt samvete som inte lyckas underhålla dem så mycket som jag vill. Nu börjar jag dessutom få problem med foten igen pga jobbet, så det tar verkligen emot att ge sig ut på promenader även om de får iaf 1 1/2 timme per dag och oftast lite spring i rastgård också. Imorgon ska jag nog försöka träna lite rallylydnad eller fåniga trick med dem, och se till att igen besöka en rastgård.
 
För oss går det än så länge mycket bra! Huskyn ska givetvis få dra när åldern tillåtet det och aktiveras på andra sätt, chihuahuan fortsätter följa med på ridturer :p
En förhoppning är ju att huskyn även ska kunna följa med bakom hästen men det visar sig om det är möjligt sen! Först ska hon ju få växa lite såklart :)
 
För oss går det än så länge mycket bra! Huskyn ska givetvis få dra när åldern tillåtet det och aktiveras på andra sätt, chihuahuan fortsätter följa med på ridturer :p
En förhoppning är ju att huskyn även ska kunna följa med bakom hästen men det visar sig om det är möjligt sen! Först ska hon ju få växa lite såklart :)
Det är minst sagt osannolikt att du kan ha en husky lös när du rider.
 
Ni som kör rally, vad har ni för kommando för högerfot? Jag hittar inget som känns rätt eller inte är för likt något annat jag använder.
Med förra hunden sa jag sida - funkade för henne men inte för mig då jag ofta ville säga typ byt sida på vanliga promenader och vid andra tillfällen när jag ville förflytta henne från höger till vänster eller tvärtom. Gick såklart att låta bli men blev aldrig naturligt.
Med nuvarande tävlingsklar hund säger jag heel. Fungerar ganska bra för henne och bra för mig. Tror hon ibland förväxlar med hit då hon kan ha en tendens att tänka vänster sida. Och det blir ganska likt mig här som jag har i vardagsfot.
Med unghunden försöker jag lära in dex för både henne och mig. Hon har lättare för det än jag... En nackdel är att det ärögre i.lyd ganska likt dock som jag har till den äldre i fjärran från sitt till ligg med låsta fram. Å andra sidan kommer vi inte framåt med låsta fram så jag funderar på att helt enkelt skita i det och ta avdragen om vi skulle ta oss till 2.an eller högre i lydnaden 😄
 
Har precis pratat med ”vårt” djursjukhus och bokat en tid för Floyd. Det är något i hans högra bak som strular, är lite orolig för att det är korsbandet :(
Han är inte särskilt smärtpåverkad just nu, inte vid palpering och han rör sig tämligen obehindrat. I rörelse kan man bara ana en liten rörelsestörning. Men, ibland när han står så vilar han på vänster ben med bara tårna på höger tass i backen :/
Helvete också.

Fick en tid först om två veckor, men ska återkomma och få en akuttid om han får mera ont.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp