Uppdateringstråd 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag rotade fram agilityhindrena som jag haft i källaren många år. Långt, långt in bakom lådor och pilstesbollar, tunnor med foder och en massa annat. Fick plocka ut massor men sen stod jag på tunnor och lådor som kunde ge vika när som helst och kravlade runt ovanpå allt. Fick till slut ut det jag ville, hinder, hinder med däck och slalom och tunnel. Vi behöver träna på allt det, vi är definitivt nybörjare men vi klarar oss runt det mesta för att vi har bra kontakt i grunden och att han vill göra rätt men nu ska han förstå hela momenten. Framsteg redan. Har nu en tunnel i vardagsrummet och var ute på gården med slalom och hinder på förmiddagen.

Det var väl värt alla krigsskador jag fick i förrådet, jag fick ett lite större sår på överarmen, två små på underarmen och ett på låret. Rev mig blandat på en lång spik.

Tror det kommer bli bra, jag är peppad och vill kunna allt direkt. Ska bli roligt med freestyle också på lördag. Vi kommer ha fullt upp i höst.

Alvin är med lite mer i träningen, idag har han gjort samma som Milou och jag har använt Alvin för att hjälpa Milous skepsis mot tunnel men när han fick följa Alvin och sen se hur roligt Alvin hade blev Milou mer taggad. Alvin får lägre höjd på hindren men han hoppar ändå långt över och långt ifrån, rejäla skutt i den lilla farbrorn.

Alvin är jätte glad att få vara med, han ligger och vilar i tunneln, han kan det mesta så han känner sig duktig och han får energi och han äter bättre. Så roligt att se honom så otroligt pigg. Snart fyller han 12 år. På söndag.
 
Tränade lite lydnad utomhus med damerna, använde då en tennisboll som belöning. Herregud så Ebrah ÄLSKAR när jag har tennisboll. Ögonen lyser och hon blir så galet jättepepp på precis allting :love: Lily var också pepp, men mest på att leka studsboll. Fick till lite smågrejer med henne i alla fall.

Men ja, älskade lilla Ebrah. Hon är så fantastisk när hon blir så glad. Hela hon sprakar av energi och glädje, sådär så att det känns som om man skulle kunna hålla på i evigheter för att allt bara är så jäkla kul.
 
Alvin uppskattar fortfarande sin egentid i tunneln och Milou ligger stolt och självsäkert som nytrimmad.

F2FAD956-7545-4358-B309-AB15E782A1E3.jpeg
 
Märks att vi varit ifrån varann i flera veckor. Behövde klippa tassar och mage.
Och vilka protester!

Vi som kommit så långt :arghh:
Hoppas han återgår till sitt vanliga jag när allt lugnat sig. Vi har ju bara varit återförenade ett dygn.
Det kommer säkert gå bättre. Du mår väl inte helt bra själv än? Det känner han nog av. Ta det lite lugnt, var snäll mot dig själv och gör det du orkar.
 
Börjar hänka på här lite då jag sålt hästen och var mer aktiv i den uppdateringstråden.

Jag har en DSG på 6år som 1 Augusti skar upp bröstet på ett armeringsjärn 🙃
Läkte halvbra första vändan, vet sydde ihop henne akut på natten och de var jättebra gjort men de sprack bredvid stygnen..
Jaja, nu syddes hon igen för en vecka sen och det läker jättefint!
Hon som är extremt smärtkänslig har inte haft ont alls, antar medicinen hjälpt!
Väldigt glad och sprallig och har en reflexväst som skydd för just nu kliar det endel 🙂 hon åkte kana på mattan som en säl igår när jag skulle tvätta västen..

Annars är jag sugen på en till hund 😁 vill ha något att träna med, ställa ut mm
 
Attans, jag tror Milou har öroninflammation. Har sett tecken några dagar men hoppats kunna slippa undan en inflammation utan bara lite rodnad men idag var det rödare och lite geggigt, har hållit koll varje dag men inte förrän idag har jag känt att han behöver veterinärvård utan att vi klarat oss med egenvård.

När jag ringde veterinären hade dom stängt så får ringa imorgon igen. Är van efter alla gånger Alvin haft det och de brukar ju gå bra men tycker synd om Milou om han har ont. Och hoppas att öronlocket inte gått sönder. Det har vi aldrig drabbats av innan. Milou brukar inte ha röda öron och har aldrig haft inflammation så det är därför jag reagerar när det blir lite rött bara. Hoppas på bra hjälp, helst direkt imorgon och att det blir bra och att han slipper tratt och att allt läker bra.

Eller helst att det inte är något fel såklart
 
Attans, jag tror Milou har öroninflammation. Har sett tecken några dagar men hoppats kunna slippa undan en inflammation utan bara lite rodnad men idag var det rödare och lite geggigt, har hållit koll varje dag men inte förrän idag har jag känt att han behöver veterinärvård utan att vi klarat oss med egenvård.

När jag ringde veterinären hade dom stängt så får ringa imorgon igen. Är van efter alla gånger Alvin haft det och de brukar ju gå bra men tycker synd om Milou om han har ont. Och hoppas att öronlocket inte gått sönder. Det har vi aldrig drabbats av innan. Milou brukar inte ha röda öron och har aldrig haft inflammation så det är därför jag reagerar när det blir lite rött bara. Hoppas på bra hjälp, helst direkt imorgon och att det blir bra och att han slipper tratt och att allt läker bra.

Eller helst att det inte är något fel såklart
Menade ju trumhinnan inte öronlock så klart 🙈

Eftersom jag såg det snabbt och det inte har hunnit gå lång tid än så hoppas jag att det blir bra snabbt också.
 
Sid har haft en period när han stjäl massor igen. Choklad, chips, lösviktsgodis, kattmat, husses smörgåsar osv. Han är lurig och lyckas hitta allt. Men nu har vi lyckats gömma allt som han brukar stjäla. Trodde vi.
Imorse hittade jag honom med ett garnnystan. Och inte vilket som helst, nejdå mohair! Som inte är så roligt att försöka reda ut och dyyyrt dessutom. Skithund som har dyr smak :meh:😂
 
Mötte precis vår lilla JRT-kompis ute på promenad. Det var så länge sedan vi såg dem att jag börjat oroa mig för att något hänt. Vår lilla kompis är 16 år gammal nu och har börjat bli lite skröplig. Han blev glad åt att se oss och jag satte mig på marken för att klia och pussa på honom en lång stund. Det känns lite som att det här var sista gången vi såg honom... Finaste lilla terrierkompis. I flera år nu har vi mötts regelbundet på promenaderna och tagit sällskap en bit, pratat med supertrevliga husse och haft det trevligt ihop.
 
Sid har haft en period när han stjäl massor igen. Choklad, chips, lösviktsgodis, kattmat, husses smörgåsar osv. Han är lurig och lyckas hitta allt. Men nu har vi lyckats gömma allt som han brukar stjäla. Trodde vi.
Imorse hittade jag honom med ett garnnystan. Och inte vilket som helst, nejdå mohair! Som inte är så roligt att försöka reda ut och dyyyrt dessutom. Skithund som har dyr smak :meh:😂
Låter som Milou fast Milou steppat upp det ännu mer. Öppnar syltburkar, blixtlås, lådor, skåp, hoppar upp på bänkar, drar i saker, hämtar kläder och vänder runt och letar rester av mat i fickorna, öppnar garderoben, in i lådor med mat och höga lådor med mediciner som varit stängda osv osv. Jag har barnlås på allt som skulle vara skadligt om han skulle kunna öppna dom.
 
Sid har haft en period när han stjäl massor igen. Choklad, chips, lösviktsgodis, kattmat, husses smörgåsar osv. Han är lurig och lyckas hitta allt. Men nu har vi lyckats gömma allt som han brukar stjäla. Trodde vi.
Imorse hittade jag honom med ett garnnystan. Och inte vilket som helst, nejdå mohair! Som inte är så roligt att försöka reda ut och dyyyrt dessutom. Skithund som har dyr smak :meh:😂
Det är läskigt när dom blir så bra på att hela tiden hitta nya saker och nya metoder att komma åt saker. Även om dom bara får vara i kök/vardagsrummet och med barnlås och att jag tittar på köksön och soffbordet och plockar undan kläder så är jag alltid lite orolig för att han ska få tag på något.
 
Det är läskigt när dom blir så bra på att hela tiden hitta nya saker och nya metoder att komma åt saker. Även om dom bara får vara i kök/vardagsrummet och med barnlås och att jag tittar på köksön och soffbordet och plockar undan kläder så är jag alltid lite orolig för att han ska få tag på något.
Ja, det är som att han gjort det till en sport att överlista en, men han har inte börjat öppna skåp osv än iaf. Som tur är 🙈 man blir varse om hur dålig man är på att plocka undan 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jahapp, så var det tydligen dags igen för en ny omgång av 'Någon Däruppe har tråkigt och bestämmer sig för att se hur mycket elände man...
Svar
11
· Visningar
1 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp