Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här var det senast i förrgår en lös golden… och det är inte första gången heller. En kan ju tycka att en gång må vara en hoppsan — men fortsätt då inte ha hunden okopplad på gården 🤷🏻‍♀️
 
Förstår inte vad det är med folk. Jag gick ut i bilvägen(ingen trafik, på kvällen) med min valp häromdagen för att hålla gott avstånd till en människa med vitt fluff i flexikoppel som härjar runt och skäller. Valp superduktig tills jag ser att hon släpper fram skällande monster i flexikopplet mot min valp?? Får ryta i åt henne att håva in hunden! 🔫 fattas bara att vi trasslat in oss i flexikopplet också 🫣
Påminner mig om när jag en gång mitt på torget i centrum röt åt en kvinna att "koppla sin j*vla golvmopp innan den blir uppäten" :angel: Innan jag röt det så tyckte hon nämligen att det var fullt rimligt att den lilla hunden sprang runt hejvilt på torget (trots att flera bad henne koppla hunden) och även fram till hunden jag gick med, som var mycket(!) större och betedde sig som att den lilla hunden skulle ätas till frukost. Det där med social kompetens var inte den lilla hundens starka sida. Jag förstår inte hur folk inte kan vara mer rädda om sina hundar än så?
 
En fördel med att gå med en fyra, fem stycken hundar, varav en malle och en sur münster - alla håvar in sina små fluff och de flesta vill helst gå omvägar runt oss :p Sen försöker jag gå där det är minimal chans att möta någon, så vi har inte hundmöten så värst ofta som tur är.
 
Ingen vill släppa fram sin hund till min BC, som egentligen är världens snällaste - men är så rädd att han kryper fram vid hundmöten. Medens alla vill att deras hund ska hälsa på min Aussie som äter andra hundar om han får chansen. :laugh:
 
Påminner mig om när jag en gång mitt på torget i centrum röt åt en kvinna att "koppla sin j*vla golvmopp innan den blir uppäten" :angel: Innan jag röt det så tyckte hon nämligen att det var fullt rimligt att den lilla hunden sprang runt hejvilt på torget (trots att flera bad henne koppla hunden) och även fram till hunden jag gick med, som var mycket(!) större och betedde sig som att den lilla hunden skulle ätas till frukost. Det där med social kompetens var inte den lilla hundens starka sida. Jag förstår inte hur folk inte kan vara mer rädda om sina hundar än så?
Jag hade en absurd upplevelse för ett par månader sedan. Gick med 6 hundar i koppel längs en 70-väg här hemma, på väg till min brevlåda. Plötsligt kör det förbi en bil som i princip tvärnitar och kastar sig in och parkerar vid brevlådorna. Ut hoppar en person i övre medelåldern och börjar yla om sin historia med border collies, fråga om jag föder upp och om nån av dem är till salu. Innan jag hinner svara så frågar hen om det är okej att hen släpper ut den 6 månader gamla valpen hen har i bilen, för det är också en BC faktiskt!, som hen haft i fyra dagar. Den ville nämligen leka med mina! Hen hade nästan öppnat bilburen innan jag lyckades vråla högt nog för att det skulle nå fram att NEJ, mina sex kopplade hundar ville INTE ha en villt främmande valp klängande på sig, lös ute på 70-vägen :wtf:

Folk vill verkligen inte sina valpar väl :nailbiting:

Hen hälsar knappt på mig efter det, jag var visst inte något rolig :D
 
En fördel med att gå med en fyra, fem stycken hundar, varav en malle och en sur münster - alla håvar in sina små fluff och de flesta vill helst gå omvägar runt oss :p Sen försöker jag gå där det är minimal chans att möta någon, så vi har inte hundmöten så värst ofta som tur är.

Här försökte man göra sig till med tuffa snippförlängarhundar, men ingen verkar håva in sina fluff (eller andra sorter..) när vi kommer :( Måste hämta inspo och bli mer repellerande. Bandana och stor jacka?
 
I söndags hade jag en sån där, vad är det för fel på en del hundmänniskor? Ville är en bondhund och vi möter sällan, extremt sällan hundar på våra promenader hemikring och jag vet att han jagar upp sig när det händer. Alltså när jag ser att ett stort gäng med människor och lösa hundar kommer emot oss så stannar jag först för att de ska se mig, dottern och Ville och väljer sedan att gå 20 meter åt sidan för att han ska hålla sig lugn.
Ville håller sig lugn, tittar lite, gnäller någon gång men håller fokus på mig. Tills de sista i den stora gruppen som inte kallar in sina lösa hundar utan låter dem i stort sett omringa oss och när jag skriker gå bort åt hundarna som kommer nära och dotter försöker mota bort dem så kallar de in dem och talar om för mig att jag bara borde ha fortsatt gå, för det hade varit bättre. Jag valde att ignorera dem och lägga fokus på att Ville faktiskt var lugn igen. 🙄

Nej jag fortsätter inte gå på en smal väg vid möte av 20 lösa hundar med en hund som visserligen mest av allt vill hälsa på alla, men är uppvarvad.
Har ärthjärnan jag mötte förökat sig?🙄
 
Här försökte man göra sig till med tuffa snippförlängarhundar, men ingen verkar håva in sina fluff (eller andra sorter..) när vi kommer :( Måste hämta inspo och bli mer repellerande. Bandana och stor jacka?
Nu har jag varken bandana eller stor jacka, men ser troligtvis jävligt sur ut :p Münstern är dessutom väldigt osäker så han skäller gärna, det är ett tips. Snurra upp kopplena ett annat, när folk ser det undrar de nog om jag verkligen kan hålla mina byrackor. Så ett tips är att se ut att ha ouppfostrade och skälliga hundar :laugh:
Munkorgstipset ovan är en annan inspo.
 
Fröken som hatar täcken men nu börjat lida av kylan accepterar detta back on track jag köpte för någon vecka sen!
Känns bra att äntligen hittat något som sitter bra, fick bara sprätta bort stjärtlappen 🙂
Bra utrymme för skuldror och höga benlyft.
7CFB11E4-6FC1-4F50-9A6A-9A7FC7B4926C.jpeg

I år fyller hon 7 år så vill inte att hon går o spänner sig för att hon fryser.
 
Nu har jag varken bandana eller stor jacka, men ser troligtvis jävligt sur ut :p Münstern är dessutom väldigt osäker så han skäller gärna, det är ett tips. Snurra upp kopplena ett annat, när folk ser det undrar de nog om jag verkligen kan hålla mina byrackor. Så ett tips är att se ut att ha ouppfostrade och skälliga hundar :laugh:
Munkorgstipset ovan är en annan inspo.
Kanske hugga tag själv i en lyktstolpe också? (även om det inte behövs alltså, utan bara för att verka avskräckande?)
 
Fröken som hatar täcken men nu börjat lida av kylan accepterar detta back on track jag köpte för någon vecka sen!
Känns bra att äntligen hittat något som sitter bra, fick bara sprätta bort stjärtlappen 🙂
Bra utrymme för skuldror och höga benlyft. Visa bifogad fil 111143
I år fyller hon 7 år så vill inte att hon går o spänner sig för att hon fryser.
Jag såg två små hundar som hade sådana för någon dag sedan! Tvingade partnern att gå fram till ägarna och fråga vad det var för täcken :rofl: De små hundarna syntes så extremt bra även på långt håll, så jag kände att mina damer nog behöver likadana.
 
Jag och Tilda åker tåg idag för första gången, ner till Göteborg/Kungsbacka. Inte riktigt någon höjdare enligt stackars lilla Tilda 💔
Hade hoppats att hon kände sig mer avslappnad än i bilen men det verkar inte som det. Hon är åtminstone söt i sitt nysydda täcke ❤️ måste ju synas var vi kommer ifrån när vi åker utsocknes 😂
IMG_20230124_111038.jpg
 
Jag såg två små hundar som hade sådana för någon dag sedan! Tvingade partnern att gå fram till ägarna och fråga vad det var för täcken :rofl: De små hundarna syntes så extremt bra även på långt håll, så jag kände att mina damer nog behöver likadana.
Ja de ser nästan ut som en typ av jaktväst? Den syns jättebra 😁
Bra utrymme för stort bröstomfång
 
Fröken som hatar täcken men nu börjat lida av kylan accepterar detta back on track jag köpte för någon vecka sen!
Känns bra att äntligen hittat något som sitter bra, fick bara sprätta bort stjärtlappen 🙂
Bra utrymme för skuldror och höga benlyft. Visa bifogad fil 111143
I år fyller hon 7 år så vill inte att hon går o spänner sig för att hon fryser.
En till bild;
6030A013-1C00-4F8C-9C64-BCFBFFD0A42B.jpeg

Jag har vikt ner halsen
 
Nu har jag varken bandana eller stor jacka, men ser troligtvis jävligt sur ut :p Münstern är dessutom väldigt osäker så han skäller gärna, det är ett tips. Snurra upp kopplena ett annat, när folk ser det undrar de nog om jag verkligen kan hålla mina byrackor. Så ett tips är att se ut att ha ouppfostrade och skälliga hundar :laugh:
Munkorgstipset ovan är en annan inspo.
Jag kör stenhårt på detta! :angel:😂
 
Hunnit med förmiddags träning i inomhus hall med hundarna Så skönt att alla kan vara lösa men på sin plats för att det gäller att vara lite effektiv när man ska hinna träna tre hundar på en timme, särskilt om man ska plocka fram och undan lite saker också 😁. Inte håller våra "hetsiga" agilityhundar nåt oväsen heller vilket inte kan sägas om gänget i halldelen bredvid där både hundar och folk höll väldans oväsen.
Osäker på vad de tränade mer än att jag hörde nån ryta "fot" mellan varven så det var inte agility iallafall 😅.

Gänget som väntade snällt på att få träna 😁
20230124_100528.jpg


Det blev en sväng förbi fårhagen på vägen hem för att kolla till dom och fylla på vatten. Imorgon ska vi iväg och köra ett vallpass. På fredag ska jag valla för instruktör och sen ska jag jobba hela helgen..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp