Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar. Min hund är uppenbarligen inte vattentät

Han vill ut. Två gånger har vi gått ut och han vägrar göra något alls, världen är för blöt. Vi är ute en bra stund, men han står stilla och är ynklig.

I värsta fall får jag väl sätta på honom blöja inför natten. Suck. Om inte de närmaste försöken ger resultat.

Förbaskade stadshund :laugh:

(Det har inte regnat här på flera månader, så han är skapligt ovan..).
 
Det regnar. Min hund är uppenbarligen inte vattentät

Han vill ut. Två gånger har vi gått ut och han vägrar göra något alls, världen är för blöt. Vi är ute en bra stund, men han står stilla och är ynklig.

I värsta fall får jag väl sätta på honom blöja inför natten. Suck. Om inte de närmaste försöken ger resultat.

Förbaskade stadshund :laugh:

(Det har inte regnat här på flera månader, så han är skapligt ovan..).
Min är också gjord av socker! Ärrad av gårdagens försök till morgonpromenad i regn, slank han upp under barnvagnen imorse också och försökte tjuvåka (det regnade inte).

Fick locka fram honom med leverpastej 😂😂😂
 
Jag åkte till fårhagen på morgonen med Tay, det började regna och jag blev dyngsur 😝. Vi körde på en stund ändå.
Planen var att åka in och titta på agility SM finalerna men jag var så himla frusen så jag tittade på dem i soffan under täcke istället.

20230702_100845.jpg
 
Det regnar. Min hund är uppenbarligen inte vattentät

Han vill ut. Två gånger har vi gått ut och han vägrar göra något alls, världen är för blöt. Vi är ute en bra stund, men han står stilla och är ynklig.

I värsta fall får jag väl sätta på honom blöja inför natten. Suck. Om inte de närmaste försöken ger resultat.

Förbaskade stadshund :laugh:

(Det har inte regnat här på flera månader, så han är skapligt ovan..).
Skaffa honom ett regntäcke? Vad jag förstått är han en fryslort, så kläder blir kanske ändå aktuellt och då är det lika bra att börja vänja dem. Det gör stor skillnad om de kan hålla sig någorlunda torra och varma under utevistelsen. Mvh hon som har en rr som smälter som socker om det regnar på honom :)
 
Skaffa honom ett regntäcke? Vad jag förstått är han en fryslort, så kläder blir kanske ändå aktuellt och då är det lika bra att börja vänja dem. Det gör stor skillnad om de kan hålla sig någorlunda torra och varma under utevistelsen. Mvh hon som har en rr som smälter som socker om det regnar på honom :)
Ja, inser att det lutar åt det.

Jag som haft vattentäta hundar hela livet blir bara så ställd när han inte ens klarar att morgonkissa i daggigt gräs och 15 grader varmt utan att skaka :D
Lilla porslinshunden
 
Min terrier hade sitt vintertäcke på sig när hon gick ut och morgonkissa idag. :D 😅
Min papillon blev en lantis när han väl lärt sig att torrt gräs lingonris och obanade stigar inte var livsfarliga. Hatade värme, frös nästan aldrig. Den här tar sig glatt fram överallt. Men fryser.

Hoppas han blir tåligare när han lagt på sig lite och inte växer så mycket. Tills dess för jag väl försöka hålla honom varm på något vis.:) Han är ju ett spinkigt benrangel nu.
Fasar dock för vintern. Hur ska vi kunna gå utom det blir minus 20
 
Min papillon blev en lantis när han väl lärt sig att torrt gräs lingonris och obanade stigar inte var livsfarliga. Hatade värme, frös nästan aldrig. Den här tar sig glatt fram överallt. Men fryser.

Hoppas han blir tåligare när han lagt på sig lite och inte växer så mycket. Tills dess för jag väl försöka hålla honom varm på något vis.:) Han är ju ett spinkigt benrangel nu.
Fasar dock för vintern. Hur ska vi kunna gå utom det blir minus 20
Jag upplever att valpar fryser lättare så det kan säkert bli bättre, på min blev det inte det. :p Men så har hon ryggproblem och ska absolut inte frysa. Jag kan rekommendera hööks-täcken som första täcke, de brukar vara billiga och ha hyfsad passform. Sen av de täcken jag testat så är Hurtta bäst, med bra passform, men de är dyra.

Jag brukar låta min hund vädra i dörröppningen och sen får hon bestämma om hon vill ha täcke. När hon väl rört sig och blivit varm (och det inte regnar) så kan täcket åka av igen.
 
Jag upplever att valpar fryser lättare så det kan säkert bli bättre, på min blev det inte det. :p Men så har hon ryggproblem och ska absolut inte frysa. Jag kan rekommendera hööks-täcken som första täcke, de brukar vara billiga och ha hyfsad passform. Sen av de täcken jag testat så är Hurtta bäst, med bra passform, men de är dyra.

Jag brukar låta min hund vädra i dörröppningen och sen får hon bestämma om hon vill ha täcke. När hon väl rört sig och blivit varm (och det inte regnar) så kan täcket åka av igen.
Tack för tips om Hööks, de har vi i stan. Jag är ju helt ny i detta med täcken.
 
Det regnar. Min hund är uppenbarligen inte vattentät

Han vill ut. Två gånger har vi gått ut och han vägrar göra något alls, världen är för blöt. Vi är ute en bra stund, men han står stilla och är ynklig.

I värsta fall får jag väl sätta på honom blöja inför natten. Suck. Om inte de närmaste försöken ger resultat.

Förbaskade stadshund :laugh:

(Det har inte regnat här på flera månader, så han är skapligt ovan..).
Hoppas att det inte blev någon blöja 😅
 
Det funkar med lager på lager, precis som för oss människor. Hurtta overall och Back on Track utanpå. En buff för människor som mössa/halsduk. Vinter och minus 18 grader.
Visa bifogad fil 122630
Hon har ju inga skoooor :D

Här hemma måste lilla fröken ha skor så fort det är snö. När det är riktigt kallt behöver hon mössa också för hon förfryser örontipparna så de går sönder och det blir blod överallt. Back on track över Hurtta overall brukar vi med köra på när det är så kallt, med men någon sån bild hittade jag inte nu :)
 

Bifogade filer

  • IMG_1870.jpeg
    IMG_1870.jpeg
    267,1 KB · Visningar: 52
Hon har ju inga skoooor :D

Här hemma måste lilla fröken ha skor så fort det är snö. När det är riktigt kallt behöver hon mössa också för hon förfryser örontipparna så de går sönder och det blir blod överallt. Back on track över Hurtta overall brukar vi med köra på när det är så kallt, med men någon sån bild hittade jag inte nu :)
Haha, nä han är inte så frusen om tassarna faktiskt. RR har väldigt tjocka trampdynor, men det blir heller inga långa rundor när det är så kallt. Vi hade precis samma problem med öronlapparna, därav är det alltid mössa på om det är under nollan.
 
Haha, nä han är inte så frusen om tassarna faktiskt. RR har väldigt tjocka trampdynor, men det blir heller inga långa rundor när det är så kallt. Vi hade precis samma problem med öronlapparna, därav är det alltid mössa på om det är under nollan.

Det var inte min RRtant heller, inte ens som gammal. Hon klarade många minusgrader mycket bättre än vad kelpien gör. För henne räcker det med neråt -7 så får hon köldkramp och än mindre om det ligger lite snö som kyler. Hon måste ha skor för kortaste kissrundan tom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp