Frambenen står för långt fram ,dom ska vara mera under honomVisa bifogad fil 185070Han står helknasigt för vi har inte börjat än men han blev så glad när han såg att vi skulle träna. Han väntar på att matte ska sätta lite fart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frambenen står för långt fram ,dom ska vara mera under honomVisa bifogad fil 185070Han står helknasigt för vi har inte börjat än men han blev så glad när han såg att vi skulle träna. Han väntar på att matte ska sätta lite fart.
Ja just den vet jag ju är fel som jag skrev. Men ville bara visa hur roligt han tycker det är. Då är det samma på alla ser jag nu. Jag håller på att bli tokig. Han tycker det är jätte roligt men jag kan inte ens få hunden att stå normaltFrambenen står för långt fram ,dom ska vara mera under honom
Wow, vad duktiga ni ärJag var och tävlade killarna i rallylydnad i fredags, bägge fick varsitt cert I mästarklass.
Igår var vi en vända i fårhagen och så var vi och kollade på husses blivande valp. Det oklart vem det blir än så länge men han har två favoriter efter besöket men vi ska dit nästa vecka och gosa också
.
Idag blir det tävling med corgi-fröken i avancerad klass och Spock i mästarklass i rally. Tay ska under tiden iväg och tävla agility med husse.
Killarna i fredags:
Visa bifogad fil 185091
Wow, vad duktiga ni ärVad är steget efter cert?
Och roligt med valp, har husse tänkt ut något namn?
Inte omöjligt med SM, en kompis till mig tog sig till SM med sin cockerspanielAlltså man får ju championatet när man fått tre cert. Sen vet jag inte, typ tävla på? Egentligen är det väl att satsa på att kvala till SM men det känns ju smått omöjligt då man behöver massa 100 poängsrundor för att ha en chans tror jag.
Kanske får byta gren sen..
Efter dagens tävling så känns dock championatet långt borta för Spock, vi behöver backa tillbaka och hitta rätt energi på tävling. På hemmaplan och på träning gör han allt super-bra och fokuserat men på tävling så är det en helt annan hund nu när vi bytt från inomhus till utemiljö.
Vilka preparat använder du samtidigt?Jag har börjat köra dubbla fästingmedel när vi ska vara på landet där vi rör oss betydligt mer i skog och mark än hemma i stan.
Det är så sjukt mycket fästingar överallt och känns skönt att ha medel som både repellerar men också dödar när de börjar suga. Dessutom skyddar det även mot mygg.
Jag tyckte det fungerade så bra på Speja när vi var i Italien så nu kör jag på samma på alla hundar inför att vi ska hänga på landet.
Nexgard och Vectra 3D som spot on. Här i Stockholm upplever jag det som många fästingar och det började återigen tidigt med första fästingarna i februariVilka preparat använder du samtidigt?
Våra fick Bravecto tidigt i våras, plockade de första i början av mars. Men efter det har det varit väldigt lite fästingar? Tror aldrig jag varit med om så lite fästingar som denna våren.
Tack för svar! Om det blir aktuellt (pga flytt) så är det alltid bra att veta vad som går att kombinera för att minimera risken.Nexgard och Vectra 3D som spot on. Här i Stockholm upplever jag det som många fästingar och det började återigen tidigt med första fästingarna i februari![]()
Hon var ju något helt speciellt för dig och det måste varit en chock för dig att hitta henne så.Det har gått fyra år imorgon sen jag kom hem och hittade Nessie död. Jag fyllde år i helgen och på nåt sätt har tiden kring min födelsedag blivit så oerhört tung eftersom jag vet att det var då hon försvann ur mitt liv.
Visa bifogad fil 185138
Fyra år senare undrar jag när jag ska sluta sakna henne..
Milou är likadan, vi hade en jätte fin runda men när vi kom till slalomen hade dom platta koner istället för vanliga så då var han tvungen att nosa på dom. Och så hade en löptik gått innan honom och det var ett jätte spännande grässtrå. Jag gav upp men är redo att prova igen. Han är ju bara 7 år så han har ju förhoppningsvis lika många år kvar.Alltså man får ju championatet när man fått tre cert. Sen vet jag inte, typ tävla på? Egentligen är det väl att satsa på att kvala till SM men det känns ju smått omöjligt då man behöver massa 100 poängsrundor för att ha en chans tror jag.
Kanske får byta gren sen..
Efter dagens tävling så känns dock championatet långt borta för Spock, vi behöver backa tillbaka och hitta rätt energi på tävling. På hemmaplan och på träning gör han allt super-bra och fokuserat men på tävling så är det en helt annan hund nu när vi bytt från inomhus till utemiljö.
Tycker verkligen att det kryllar av fästingar i Stockholm. Otis har ju fått bravecto och den funkar ju bra, men den repellerar ju inte.Nexgard och Vectra 3D som spot on. Här i Stockholm upplever jag det som många fästingar och det började återigen tidigt med första fästingarna i februari![]()
Tycker verkligen att det kryllar av fästingar i Stockholm. Otis har ju fått bravecto och den funkar ju bra, men den repellerar ju inte.
Skulle gärna vilja ha något som repellerar.
Har dock många brorsbarn, bland annat min systerson som är 10 månader, och jag har för mig att spot on och fästinghalsband inte är bra för barn. Så får nöja mig med bravecto.