Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojoj vad Milou var kissnödig i morse. Han sa inget men traskade runt runt som han bara gör när det är kris. Vaknade av det, svårt att sova då även om han inte säger något. Men han var duktig och höll sig, bar honom dock genom gården för att han inte skulle råka kissa där för det är rastningsförbud där men så fort jag satte ner honom kom det. I vissa stunder är man avundsjuk på er som har tomt och kan släppa ut hunden utan att behöva bylsa på både sig själv och hunden vinterkläder och ge sig ut väldigt tidigt. Även nattetid då och då.
 
Senast ändrad:
Kommunfolket har (äntligen) gjort sitt besök och hundarna skällde inte när bilen kom in på gården, inte när de klev ur bilen, inte när de stod och pratade några meter från hundgården, men när påbyltad människa iförd både mössa, glasögon och munskydd klättrade upp på snökanten, stack huvudet över nätkanten viftade med en hand och pratade.. Då först skällde fauven. Inte terrierskrutten.

Den proceduren upprepades sedan, så att de skulle få med skallet på film. De hälsade glatt sedan med viftande svansar på den märkligt utstyrda människan när hon gick runt till själva hundgården och därefter var de tysta resten av tiden när det fotades och pratades.

Totalt resursslöseri med kommunens tjänstemän således.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
39 40 41
Svar
806
· Visningar
49 219
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 894
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 191
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
848
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp