Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två grabbar fanns därinne :love: synd att det inte blev en endaste tik pga folk som väntat länge, men så blir det ibland. En kille på 155 gr och en på 220 gr. Minstingen är lite trög och fattar inte riktigt att man måste öppna käften för att få tag i en tutte, så han har fått lite extra via flaska- och den klarar han hungrigt. Jaja, förhoppningsvis reder det sig om några dagar:)
9D3D3693-B739-4657-AA8B-FD46DDC7A5BB.jpeg
 
Vaknade nu. Betydligt mer i vattenskålen efter natten än vad det brukar vara. Jag vaknade till en gång av att Ebrah var upp och drack, men det kan inte ha blivit mer än det då.

Alltså, i vanliga fall är skålen i princip tom när jag vaknar. Nu är den halvfull. Vet inte hur mycket den rymmer men det kanske kan vara 3 liter?
 
Vi körde en coronaanpassad clear round i agility idag så en var ensamt ekipage i hallen och utan publik. Super när en har en reaktiv lättstessad hund och är en folkskygg matte. Nu blev han diskad men skötte sig utmärkt och vi hade båda roligt. Tiken vann. Bästa tjejen. Så otroligt stolt för även om det inte var någon svår bana har vi inte tränat agility på över 1 år.
 
Nyligen hemkommen efter ett antal timmar på stan med sambo och hundarna. Träffade flera personer som var intresserade av rasen (dvärgschnauzer) och gärna ville prata och hälsa på hundarna. Trevligt :)

Båda hundarna ligger helt utslagna på golvet och snarkar djupt. Framförallt var det många nya intryck för "valpen". Pga corona har det inte blivit så mycket miljöträning i stan för honom, i kombination med att jag hellre är ute i skog och mark på helgerna än trängs med en massa människor på Göteborgs shoppinggator.
 
Grannens sharpeis var ute när vi var på vår morgonpromenad. De kom glatt rusande till staketet och sedan kom matte också. Vi pratade en lång stund.

De tycker Torsten är en kul men mystisk typ och vill gärna hälsa genom staketspjälorna. Lät Torsten komma så nära att han kunde slicka nos. Efter en stund lugnade de sig allihop och kunde titta på varann utan att bli alldeles uppe i varv. Ena hanen stäckte sig så långt han kunde med ett framben genom staketet.

Jag har blivit varnad för de "livsfarliga hundarna" men de pratar ju mest och viftar hysterisk på bäde svansen och hela kroppen. De kommer inte att få leka, för ett slag med tassen och min hund är död. Storleksskillnaden är för stor. Men nosar gör de och de känner igen varann. Det blir lite social samvaro.
 
Nessie fick uppflytt både i freestylen och i heelworken :banana:. Väldigt nöjd, hon är en stjärna!

Nano fick uppflytt i freestylen och var riktigt taggad och glad! Heelworken gick jag bara in och lattjade i och försökte ha roligt och fick ändå inte såå långt ifrån uppflytt poäng 🤩. Tror att Nano kan bli en riktigt bra och showig htm/freestyle hund om vi tränar på, hon börjar glimma till ordentligt mellan varven.

Sån härlig dag med hundarna ❤️

Nessie och Nano
IMG_20200927_142048.jpg
 
Upptäckte precis att jag har satt upp mig som skrivare på klubben på lydnadstävling på vår bröllopsdag 😱😅🤣..

Anledningen att jag upptäckte det nu var för att maken började kolla lite på hur vi ska fira den och jag tror inte på lydnadstävling är ett jättepoppis alternativ 😂😂😂.
 
Igår fick Roy vara med på ett träningstillfälle på får. Han var supertaggad då han kände igen sig och visste vad som väntade! Han var mer självsäker när han skickades på hämt den här gången så det går framåt för för ett par veckor sedan hämtade han inte fåren om jag var längre bort från fåren än ca 50 m men nu hämtar han om de står 100 m bort och det går att skicka honom från mina fötter också :) Han är så lyhörd och rolig att jobba med och det märks hur redo han är att gå framåt i träningen :heart

Idag var han in på ett rehabbesök och han kändes väldigt fin, lite småsaker bara trots att han de två sista månaderna inte har haft några restriktioner utan fått springa helt fritt! :heart
120334069_3613914741992071_5538028506314995610_o.jpg
 
Jag blir så less på djur(hund)folk ibland.
Tydligen pratar nån?/några? om att det inte alls är något fel på min hund. Fattar inte varför tror de jag koppelpromenerar osv tills jag dör av uttråkan? För att det är så himla roligt att rehaba en hund?

Har lust att bara trycka upp röntgenbilderna i ansiktet på vem/vilka det nu är:rage:

Det är liksom inget jag hittar på att hunden har bogledsfel!!! (och är det så att de tänker att det är mitt fel som djurägare att lederna är skit så får de fasiken ta och läsa på :meh:)

C5E436C6-0C2F-477B-AE1F-11BA83B8DDE8.jpeg
 
SKK funkar för mig också. Kanske är så enkelt att den kommer och går (överbelastning?), eller så är det webbläsare/dess cache eller tillägg som spökar för flera? De kanske har ändrat någon kod som inte är fullt kompatibel med något annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
70 703
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 968
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 147
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp