Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det märks att jag är ovan vid skador på hunden... Lekte med hunden i trädgården i eftermiddags och han leker ju hårt som tusan utan nån som helst omsorg om sitt eget liv. Plötsligt står han på tre ben och ser olycklig ut. Jag får klämma, känna och böja på frambenet hur mycket som helst utan reaktion men han går inte normalt på benet och han fortsätter halta trots flera timmars vila. Jäkla hund som vanligtvis är så hårdhudad - jag tror jag sett honom visa smärta två gånger i sitt liv, annars brukar han skaka av sig precis allt. Nåja, nu på kvällskissen går han rent igen, om än något stelt, så han kanske bara vrickade till tassen eller nåt. Hundskrälle till att skrämmas så!
 
Det är så synd om Floyd, som är lite omusklad så här en dryg månad in på säsongen :laugh: bild från gårdagens kvällsträck.

90F6E504-D742-49A6-9752-753B001BC2F1.jpeg
 
Var med om ett hundmöte idag som nog tar priset av alla hundmöten jag varit med om..

Hade med mig mina två hundar plus mammas hund ut i skogen. Gick en sväng med alla tre och sedan fick alla lite träning på egen hand. Vilja var sist ut och när vi börjar gå tillbaka mot bilen ser jag fyra lösa hundar komma springandes mot oss på skogsstigen. Hör en person som ropar längre bort men hundarna lyssnar inte och jag tänker att jag ska vända och gå åt andra hållet men hundarna följer efter oss. Inser att det är bättre att gå med hundarna tillbaka till ägaren så hon kan koppla dom, även om dom var framfusiga och skälliga så var dom inte ute efter att bråka och Vilja höll sig i fotposition även om hon tyckte att situationen var lite besvärlig.

Halvvägs tillbaka till ägaren frågar hon om dom får hälsa, och jag tänker att "tja skadan är ju redan skedd". Då kommer sju hundar till framspringandes till oss. O_o Det är alltså en dogwalker som är ute och går med elva (11!!!) hundar, varav alla är lösa och ingen lyssnar på inkallning. Vilja var inte helt bekväm (med all rätt!!) men hanterade situationen så jäkla bra och höll sig vid min sida bland hundar som skulle lukta henne i baken, skälla på henne och göra lekinviter... Är glad att det bara var Vilja jag hade med mig, hade definitivt blivit mer kaotiskt om dom andra två som inte är lika schyssta mot andra hundar var med. Vågat kan jag tycka, att släppa elva hundar lösa i en skog där det är många som rider, promenerar med hundar och cyklar, samt där flera från brukshundsklubben tränar mycket spår och sök. Dom hade tur att det var min mesiga flatte dom träffade på och inte någon större brukshund med mycket skärpa. :up:
 
Jag är jävligt nära att ge upp nu faktiskt. Sonic hade ett epilepsianfall idag, drygt tre år gammal. I morse var problemet att jag hade för många intressanta kullar på G, plötsligt står jag helt utan föryngring. Självklart stoppar jag min linje här.

Det värsta är, att jag vet fan ingen annan jag vill ha heller.
 
Jag är jävligt nära att ge upp nu faktiskt. Sonic hade ett epilepsianfall idag, drygt tre år gammal. I morse var problemet att jag hade för många intressanta kullar på G, plötsligt står jag helt utan föryngring. Självklart stoppar jag min linje här.

Det värsta är, att jag vet fan ingen annan jag vill ha heller.

Åh nej :heart
 
Jag är jävligt nära att ge upp nu faktiskt. Sonic hade ett epilepsianfall idag, drygt tre år gammal. I morse var problemet att jag hade för många intressanta kullar på G, plötsligt står jag helt utan föryngring. Självklart stoppar jag min linje här.

Det värsta är, att jag vet fan ingen annan jag vill ha heller.

Nej fy fan så ledsamt :cry:! Jävla skitEP....
 
Jag är jävligt nära att ge upp nu faktiskt. Sonic hade ett epilepsianfall idag, drygt tre år gammal. I morse var problemet att jag hade för många intressanta kullar på G, plötsligt står jag helt utan föryngring. Självklart stoppar jag min linje här.

Det värsta är, att jag vet fan ingen annan jag vill ha heller.

Fy fan så ledsamt :(
 
Jag är jävligt nära att ge upp nu faktiskt. Sonic hade ett epilepsianfall idag, drygt tre år gammal. I morse var problemet att jag hade för många intressanta kullar på G, plötsligt står jag helt utan föryngring. Självklart stoppar jag min linje här.

Det värsta är, att jag vet fan ingen annan jag vill ha heller.
Efter att ha haft en hund som reagerat med EP-anfall på ett vanligt fästingmedel så kontrollera att det inte är en biverkning av någonting liknande. Extra vanligt på collieraser enligt min dåvarande vet. Även om det fortfarande kanske inte är någotning man vill avla på så är det stor skillnad på att ha genetisk mottaglighet för att få bieffekter av läkemedel och att ha en sjukdom i linjerna.
 
Efter att ha haft en hund som reagerat med EP-anfall på ett vanligt fästingmedel så kontrollera att det inte är en biverkning av någonting liknande. Extra vanligt på collieraser enligt min dåvarande vet. Även om det fortfarande kanske inte är någotning man vill avla på så är det stor skillnad på att ha genetisk mottaglighet för att få bieffekter av läkemedel och att ha en sjukdom i linjerna.
Jag är mycket väl medveten, han är inte behandlad med något.
 
Orkar inte riktigt ta in. Det var ett kort anfall och han var sig själv rätt snabbt efteråt, så han kanske kan leva ett bra liv... men denna fantastiska linje arbetshundar 😭😭

Verkligen så otroligt ledsamt :( förstår att det är svårt att känna entusiasm över hunderiet just nu.
Så klart himla skönt om han kanske kan leva ett bra liv i alla fall!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
78 747
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
3 000
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 956
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
891
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp