Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina gråa hår blir fler och fler.

Torsten gnydde och småmorrade igår kväll. I ren desperation tryckte jag i honom en dos Adapsin ifall han skulle ha magknip.

Inatt har han tassat runt. Jag vaknar till av att höra hans klor mot golvet. Han har lekt med nån leksak också.
Kliver upp och ser att han skitit mitt på golvet i rummet bredvid. Vi var ute precis innan jag bar upp honom till sovrummet så han hade alla möjligheter att kunna skita ute.
Tänk så mycket enklare det vore om han kunde prata. :(
 
Mitt första inlägg i denna tråd.

Rhiannon, cocker spaniel, fyllde tolv veckor igår, så vi tog oss till veterinären för vaccination. Nu är det fixat plus att den lilla råttan fått ett pass. Jag vet inte om jag ska resa någonstans med hunden, men det var lika bra att få det fixat på en gång.

Jag har inte gått valpkurs på mycket länge, men nu när jag har valp för första gången på mer än ett decennium och hon är ensam hund (förr har jag haft mer än en) tänkte jag det skulle vara bra. Verkar helt kört att få tag på någon bara. Hela Uppsala är förmodligen fullt av valpar och jag har ingen bil så jag behöver något inom cykelavstånd. Medan jag letar tränar jag på själv. Håller på att klicka in henne och vi kör apportering inomhus. Ute är det mest inkallning där vi tränar på olika visselsignaler: kom, sitt och vänd. De börjar funka allesammans.

Rumsrenhet och inte bita på allt är som det är i åldern. Jag passar och avleder.
 
Framsteg är kul.

Idag tog vi äntligen en långrunda i skogen. Älgjakten är slut för denna gången.

för första gången sökte han sig till mig spontant. kom springande och ville ha ögonkontakt och bli kliad. Annars har han hållit koll, men varit några meter bort hela tiden. Han sökte ögonkontakt och var väldigt tydligt MED mig. Var likadan hela de två timmar vi var ute. Blev så glad att jag fällde en tår där mitt i mossan.
 
Nog för att det kul att träna hund men nu börjar vovvarna gå överstyr.. Kopplade loss Nano och Nessie imorse så de skulle gå springa lösa, vilket var helt onödigt då de drog två varv runt mig och sen trängdes och försökte gå fot samtidigt glatt viftande på svansar i hopp om att man skulle bjuda på mer jobb 🙈. De brukar springa av sig bra annars tillsammans men nu ville de tydligen träna. Det blev lite lydnadsträning i trädgården sen och sen nån timme sömn (jobbade inatt).
Åkte själv till agilityträningen med vovvarna då maken har den dåliga smaken att vara iväg med jobbet på konferens 😝. Väldigt tacksam att ha min kära svåger med för då fick han springa banor med Nessie och Nike medans jag bara körde lek och starter med Nano. Mitt knä har varit lite ostabilt och jag törs inte belasta det, dessutom har jag obefintligt flås som är svårt att åtgärda så länge mitt knä strular.
Imorgon blir det vallning för mig och Nessie och på söndag har vi KM i rally och lydnad på klubben 😁.
 
Kollade precis på priserna för hurttas overaller. 1000kr/st :eek: Inte en chans att jag köper det då. Frågan är bara vad jag ska köpa istället... Damerna börjar verkligen behöva nya regnoveraller och de flesta sitter så uselt.
 
Kollade precis på priserna för hurttas overaller. 1000kr/st :eek: Inte en chans att jag köper det då. Frågan är bara vad jag ska köpa istället... Damerna börjar verkligen behöva nya regnoveraller och de flesta sitter så uselt.
Blir dom dyrare ju större dom är? Jag har flera stycken har inte betalt över 600 för någon.
 
Så roligt att se en uppdatering! Jag har haft en soft spot för tollare sen åk 8 ungefär (18 år alltså :crazy:) så har funderat ibland hur det går för dig och Cessna.

Vad kul! :laugh:

Jag är verkligen så nöjd med mitt val av kull och med rasen. Tollarnas glada, påhittiga och roliga attityd passar mig så bra. Skrattar åt min hund varje dag för att hon är så rolig. Kunde inte tänka mig en bättre kompanjon, så det var skönt att det till slut blev väldigt rätt efter alla funderingar :laugh:
 
Kollade precis på priserna för hurttas overaller. 1000kr/st :eek: Inte en chans att jag köper det då. Frågan är bara vad jag ska köpa istället... Damerna börjar verkligen behöva nya regnoveraller och de flesta sitter så uselt.
Hurtta är riktigt bra kvalitet och bra funktion. Jag gillar verkligen deras grejer. Men priset blir värre och värre för varje år...Jag köper oftast begagnat på blocket eller tradera (tidigare på facebook när jag hade) då kvaliteten gör att de håller bra även som begagnade plagg. Arken Zoo och de större hundaffärerna har också rätt saftiga priser, man brukar hitta billigare på andra nätsidor.
 
Hurtta är riktigt bra kvalitet och bra funktion. Jag gillar verkligen deras grejer. Men priset blir värre och värre för varje år...Jag köper oftast begagnat på blocket eller tradera (tidigare på facebook när jag hade) då kvaliteten gör att de håller bra även som begagnade plagg. Arken Zoo och de större hundaffärerna har också rätt saftiga priser, man brukar hitta billigare på andra nätsidor.
Jag är skeptisk till att köpa regnplagg begagnat, tänker mig att tidigare ägare hanterat dem fel så att de inte längre är vattentäta... Men tja, jag får hålla koll efter reapriser.
 
Hurtta är riktigt bra kvalitet och bra funktion. Jag gillar verkligen deras grejer. Men priset blir värre och värre för varje år...Jag köper oftast begagnat på blocket eller tradera (tidigare på facebook när jag hade) då kvaliteten gör att de håller bra även som begagnade plagg. Arken Zoo och de större hundaffärerna har också rätt saftiga priser, man brukar hitta billigare på andra nätsidor.
Håller med! Använder i princip bara Hurttas täcken, de har outstanding passform till mina prickar med. Sitter stadigt och stabil, ger inga skav, täcker alla stora muskelgrupper utan att hindra rörelsemönstret. Men priser alltså.. :eek: Det blir dyrare och dyrare hela tiden, blir ju ruinerad om alla mina ska ha nya täcken en säsong..
 
Idag fyller min lilla dårfink Marvin ett helt år! :eek::heart

Vi har firat med att åka till klubben och träna lite (leka :p), han pep av förväntan när vi närmade oss och hade verkligen superkul när vi var där! Härligt väder hade vi den här gången, toppenpresent från vädergudarna :D

Sedan köpte vi lite blandat skoj på djuraffären; kaninöron med päls, kycklinghalsar, små gosedjur med kattmynta, kaninpäls på ett snöre... :)

Till födelsedagsfikat blir det chicken nuggets, hans favorit.

pixlr_20201017175854459.jpg

Bilder från idag. Min älskade lilla bebis!
 
Jag är skeptisk till att köpa regnplagg begagnat, tänker mig att tidigare ägare hanterat dem fel så att de inte längre är vattentäta... Men tja, jag får hålla koll efter reapriser.
Det finns ju en hel del folk som syr åt vinthundar! Då får du ju rätt mått och precis de färger du vill! Eller så kör du sofa eller dg. Hurtta passar väl typ aldrig vinthundar?
 
Så duktig hund på promenaden idag. För att undvika älgjakten gick vi bland fält nära där jag bor. Trots att det är nära samhället är det inte ofta vi möter någon. Men nu mötte vi först en kvinna med två små hundar och senare en cyklande vuxen tillsammans med två barn på varsin häst. Hunden stannade varje gång och väntade på mig.
Och hon slapp duscha då hon varken badade i lerpöl eller rullade sig i hästskit, vilket hon nästan alltid gör på denna rundan.

Nu laddar vi för morgondagens heelworktävling.
 
Gick jättebra på "tävlingen" idag, Nessie skötte sig super på banan även om hon blir fundersam över varför matte inte är riktigt sig själv. Försökte fokusera på vägarna så det inte skulle bli onödiga fel och därför var jag säkert lite off. Nessie var säkert lite besviken över att hon inte fick valla mer 😁. Jag och Nessie fick faktiskt bäst poäng i vårt lag så nöjd med fröken!

IMG_20201017_123857.jpg
 
Idag har jag, min syster och hundarna varit på dagstur. 8,5 km i rejält kuperad terräng i riktig urskog blev det. Nu sitter jag i soffan med mitt lördagsgodis och hundarna sover gott i soffan bredvid :love:

Imorgon ska vi till Slottskogen (om det är bra väder) och öva på hundmöten. Provar godismetoden ytterligare en gång men genom skvallerträning. Verkar funka bra hittills. Hoppas att det håller i sig.
 
Det finns ju en hel del folk som syr åt vinthundar! Då får du ju rätt mått och precis de färger du vill! Eller så kör du sofa eller dg. Hurtta passar väl typ aldrig vinthundar?
En del av deras saker upplever jag att passar bra, och de nya overallerna ska dessutom finnas i storlekar för smalare mer långbenta hundar. Varken sofa eller dg har tyvärr några regnoveraller i salukistorlek förutom en som går i princip hela vägen ner till tassarna (vilket jag av säkerhetsskäl inte vågar ha).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
73 614
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 973
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 489
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp