Uppdateringstråd nr 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Ska man börja totaldissa någon annans hundsport kan det ju vara lämpligt med något som liknar ett hum om hur sporten går till :banghead:
(Lite less på alla som i princip säger att det är olämpligt för salukis att hålla på med rallylydnad och liknande)
 
Nu har Betty flyttat norr ut :cry: Känns så tomt och det smärtar så otroligt mycket. Hon kommer få det toppen och magkänslan säger att hon lär stanna kvar efter provperioden. Det är en fantastisk liten hund :heart Men det blev ohållbart att hon som vuxit upp i ett hem där något alltid varit hemma mer eller mindre helt plötsligt ska behöva vara själv större delen av dagen för att jag jobbar. Var bara att inse att detta inte var det bästa för henne utifrån hennes mående.
 
Suck. Ska man börja totaldissa någon annans hundsport kan det ju vara lämpligt med något som liknar ett hum om hur sporten går till :banghead:
(Lite less på alla som i princip säger att det är olämpligt för salukis att hålla på med rallylydnad och liknande)

Varför skulle det vara olämpligt? Enda gången jag tänker att det är direkt olämpligt för en hund att utföra nån hundsport är väl om det är fysiskt skadligt för hunden... Folk har så många konstiga åsikter.
 
Varför skulle det vara olämpligt? Enda gången jag tänker att det är direkt olämpligt för en hund att utföra nån hundsport är väl om det är fysiskt skadligt för hunden... Folk har så många konstiga åsikter.
För att det "inte är vinthundstypiskt" och att de "inte är gjorda för annat än att springa jättefort". Och justja, tydligen innebär rallyträning att man tar tid från hundens långpromenader med spring i skog så att de inte får lika mycket av det.
 
För att det "inte är vinthundstypiskt" och att de "inte är gjorda för annat än att springa jättefort". Och justja, tydligen innebär rallyträning att man tar tid från hundens långpromenader med spring i skog så att de inte får lika mycket av det.

Så dumt och inskränkt sätt att tänka. Svårt att argumentera med en sån person gissar jag.
 
En del av deras saker upplever jag att passar bra, och de nya overallerna ska dessutom finnas i storlekar för smalare mer långbenta hundar. Varken sofa eller dg har tyvärr några regnoveraller i salukistorlek förutom en som går i princip hela vägen ner till tassarna (vilket jag av säkerhetsskäl inte vågar ha).
Screenshot_20201018-062609_Chrome.jpg
 
Lång dag på Blå Stjärnan för Vera igår.
Sprungit tokigt I skogen å brutit tår.
Inlagd över natten för smärtlindring å ska gipsas idag.

Så nu blir de gips i 8 veckor fram över.
skulle de inte bli bra å blir det amputation av den yttersta tån på höger fram.

kul tid framför oss 🥺😩

F4E281F5-FD67-4198-A191-939E837A909F.jpeg
 
I morgon har den här lilla damen bott hos oss i en vecka 💖!
02016D45-282F-4841-8FC3-093D1E2C8B54.jpeg

Hon blir 2 år i januari, kom tillbaka till uppfödaren för en månad sen typ. Vi hade inte tänkt tanken på att ta en secondhand-hund till, men jag är så himla glad att det blev så för hon är en extremt trevlig och behaglig individ :love: .

Ett roligt sammanträffande är ju också att hon och Nuke (som flyttade till oss strax efter han fyllt 2) är födda på samma dag :D!
 
Ibland känns livet skit. I förra kullen föddes 2 valpar varav den ena dog pga jobbig födsel. Han kvävdes innan han kom ut. I nuvarande kull föddes 2 stycken. Ena fick inte till sugtekniken och jag kollade honom flera gånger och hittade inga fel (jävla åldersögon trots glasögon). Lilla Kotten har blivit flaskmatad och växt, om än mycket långsamt, varit rund och go i microformat. Utvecklat en stor härlig personlighet och springer omkring som en liten opossum. Väger som 3 veckor endast 350 gram, medan brodern som är den största jag haft väger hela 1200 gram nu.

Nu när Kotten fick börja prova valpmousse så uppdagades problemet. Han fick lite i gommen och det fastnade tydligen och för första gången kom mat ur nosen. Jag har trots flera koller helt missat att han har kluven gom. Jag tog mobilen och fotade och då kunde jag se sprickan i gommen :cry: så tills imorgon blir det bara flaskan och då ska Kotten få somna in :heart
 
Ibland känns livet skit. I förra kullen föddes 2 valpar varav den ena dog pga jobbig födsel. Han kvävdes innan han kom ut. I nuvarande kull föddes 2 stycken. Ena fick inte till sugtekniken och jag kollade honom flera gånger och hittade inga fel (jävla åldersögon trots glasögon). Lilla Kotten har blivit flaskmatad och växt, om än mycket långsamt, varit rund och go i microformat. Utvecklat en stor härlig personlighet och springer omkring som en liten opossum. Väger som 3 veckor endast 350 gram, medan brodern som är den största jag haft väger hela 1200 gram nu.

Nu när Kotten fick börja prova valpmousse så uppdagades problemet. Han fick lite i gommen och det fastnade tydligen och för första gången kom mat ur nosen. Jag har trots flera koller helt missat att han har kluven gom. Jag tog mobilen och fotade och då kunde jag se sprickan i gommen :cry: så tills imorgon blir det bara flaskan och då ska Kotten få somna in :heart
Usch så tråkigt, beklagar verkligen :heart
 
Ibland känns livet skit. I förra kullen föddes 2 valpar varav den ena dog pga jobbig födsel. Han kvävdes innan han kom ut. I nuvarande kull föddes 2 stycken. Ena fick inte till sugtekniken och jag kollade honom flera gånger och hittade inga fel (jävla åldersögon trots glasögon). Lilla Kotten har blivit flaskmatad och växt, om än mycket långsamt, varit rund och go i microformat. Utvecklat en stor härlig personlighet och springer omkring som en liten opossum. Väger som 3 veckor endast 350 gram, medan brodern som är den största jag haft väger hela 1200 gram nu.

Nu när Kotten fick börja prova valpmousse så uppdagades problemet. Han fick lite i gommen och det fastnade tydligen och för första gången kom mat ur nosen. Jag har trots flera koller helt missat att han har kluven gom. Jag tog mobilen och fotade och då kunde jag se sprickan i gommen :cry: så tills imorgon blir det bara flaskan och då ska Kotten få somna in :heart
Så trist 😢 Jag hade med en i min kull men där va det så tydligt att jag avlivade den direkt.
 
För mig är löptikar inte så stor skillnad mot icke-löptikar :D Största skillnaden är väl att de tvättar sig oftare och har lättare att lägga på sig.
Sambons tik löper och har gnällt/pipit oavbrutet i 1,5 timme nu... Hon är väldigt gnällig till vardags också men det blir alltid 7 resor värre när hon löper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
57 58 59
Svar
1 161
· Visningar
73 614
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Skapar ny tråd så vi inte tar över uppdateringstråden. Idag går semifinalen, de 30 bästa från fredagen går idag en internationell bana...
2
Svar
37
· Visningar
2 973
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 489
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp