Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi varit på nose work-kurs. första gången för både Torsten och mig.

Han skötte sig utmärkt. Faktiskt bättre än jag vågat hoppas. Ordentlig iistraktion från ett par underbara glada retrivrar men det störde honom inte så mycket som jag hade befarat.

Få vart det leder. Tillfälle nummer två om en vecka.

Vad kul! Hoppas att både du och Torsten kommer uppskatta det!
 
Hmm, hur många kockar kan det vara samtidigt utan att det blir en röra? Jag plockar i leksakerna i en bädd så jag ska kunna städa. Alvin kliver i bädden och börjar gå igenom varje pryl för att hitta just det han vill ha och är lite smått ivägen för bädden är liten och i samma takt som jag plockar i plockar Milou ur leksaker och ben igen.

Blir till slut klar och nöjd och tror jag fixat allt men då kommer en tennisboll rullande i full fart som Milou kört iväg till mig för att han vill leka,vet inte riktigt hur han lyckas få iväg bollar så snabbt men han är bra på det, och Alvin hittar sitt får och är nöjd och lägger det i vardagsrummet men bryr sig inte mer sen, han var ju nöjd bara av att ha hittat det han ville ha.

Kände att det inte gjorde så mycket, gick ju ändå att städa och dammsuga och skura golven men vilka envisa jyckar. Plocka i och plocka ur och i och ur...
 
Alltså, Aysu har knappt orkat röra sig idag. Hon är väldigt tydlig med att hon bara vill ligga platt på sängen eller möjligtvis i soffan (om hon tror att det vankas mat). Inga tecken på att vara sjuk eller så, utan hon är nog bara fortsatt utmattad efter gårdagen... Ebrah är visserligen också seg, men ville ändå busa ute på rastningsrundorna osv. Börjar verkligen kännas som om det tar lång tid för Aysu att återhämta sig nu, det här kan inte bara vara dålig kondis. Får kanske omplanera sommarens vandringar lite så att det finns utrymme för mer vila åt henne :heart
 
Alltså, Aysu har knappt orkat röra sig idag. Hon är väldigt tydlig med att hon bara vill ligga platt på sängen eller möjligtvis i soffan (om hon tror att det vankas mat). Inga tecken på att vara sjuk eller så, utan hon är nog bara fortsatt utmattad efter gårdagen... Ebrah är visserligen också seg, men ville ändå busa ute på rastningsrundorna osv. Börjar verkligen kännas som om det tar lång tid för Aysu att återhämta sig nu, det här kan inte bara vara dålig kondis. Får kanske omplanera sommarens vandringar lite så att det finns utrymme för mer vila åt henne :heart
Tänker du att det är åldersrelaterat? Klokt att anpassa efter henne.
 
Haft migrän lördag och söndag, hemsk migrän. På något sätt tagit mig ut med grabbarna hela helgen men mindre än vanligt. Igår när jag skulle gå sista rundan tog det helt stopp, jag hade bultande huvudvärk,var totalt utmattad och svag och trodde jag skulle kräkas av att sitta och framförallt stå upp. Insåg att jag nog aldrig skulle ta mig ut. Försökte men kom inte ens till hallen.

Att inte kunna gå ut med Alvin och Milou är en svaghet enligt min självkritiska sida, jag vill ju klara mig själv och vara stark men insåg att det inte var rätt läge att vara självständig så bad mina föräldrar om hjälp.Dom kom så fort dom kunde utan krusiduller. Så skönt, det är ju alltid jag och Alvin och Milou, det är ju bara jag som tar ut dom varje promenad om det inte är kris så känns fel när jag inte fixar det. Som när jag hade Corona.
 
Tänker du att det är åldersrelaterat? Klokt att anpassa efter henne.
Delvis åldersrelaterat, men framförallt känns det som om det här kom efter att hon blev kastrerad förra våren. Idag är hon pigg igen och jag tog tempen i morse bara för säkerhets skull, men den var normal. Hon älskar(!) vandringar och att tälta, så att ställa in sådant är inte ett alternativ, men ja, jag ska anpassa det efter henne. Ska även se om det kanske går att förbättra kosten för att på så sätt göra det lättare för henne att återhämta sig.
 
Tog min hyperaktiva pappskalle på långpromenad. Jag behövde vila efter en stund , så jag tog mig till ett vindskydd vid kanten av en stor åker och satt ner.

då morrar Torsten och jag tittar upp och ser ett ensamt rådjur stå och beta en bit bort. Torsten fortsätter morra och drar mot rådjuret. Till min stora chock så går han inte att bryta utan springer ända till åkerkanten, ett antal hundra meter bort.

Där stannar han till och verkar förvirrad. Får syn på mig igen och kommer rusande tillbaka som en kanonkula. Tack och lov var vi mitt skogen, långt från all bebyggelse.

Känner mig som en usel hundägare som inte kunde förutse, och som inte hade tillräckligt bra inkallning på hunden.
Man lär sig hela tiden. :cry:
 
Nessie är bättre men vi tog nog i lite i överkant idag när hon fick hänga på på nån km promenad i solen då jag tyckte hon såg ojämn ut i slutet. Nano och valpen fick springa av sig lösa på fältet och hade jättekul, han börjar ha bra fart i benen den lille..
Nike är väldigt nipprig och rastlös, hade bokat NW kurs till henne men den har blivit skjuten på så nu kollar vi om det går igång nåt tidigare annanstans. Från och med nästa vecka får hon börja simma, tack och lov 😅. Säger jämt att hon är en liten soffpotatis men det inte lätt att hålla henne lugn så jag kanske måste ta tillbaka det.

Nano och valpen
IMG_20210308_082448_609.jpg
 
Idag är det full fart på Aysu igen, herregud så hon flög runt när vi tog långpromenad. Det är verkligen allt eller inget med den damen :D (så, nu ligger hon igen och sover i soffan, dock inte av utmattning den här gången)
 
Tittade igenom bilderna från förra veckans agility, Milou må vara en nybörjare men tror inte jag kommer behöva oroa mig för höjden på hindren för hans del, han är långt, långt över
Resized_20210228_115012(1).jpeg
 
Haft migrän lördag och söndag, hemsk migrän. På något sätt tagit mig ut med grabbarna hela helgen men mindre än vanligt. Igår när jag skulle gå sista rundan tog det helt stopp, jag hade bultande huvudvärk,var totalt utmattad och svag och trodde jag skulle kräkas av att sitta och framförallt stå upp. Insåg att jag nog aldrig skulle ta mig ut. Försökte men kom inte ens till hallen.

Att inte kunna gå ut med Alvin och Milou är en svaghet enligt min självkritiska sida, jag vill ju klara mig själv och vara stark men insåg att det inte var rätt läge att vara självständig så bad mina föräldrar om hjälp.Dom kom så fort dom kunde utan krusiduller. Så skönt, det är ju alltid jag och Alvin och Milou, det är ju bara jag som tar ut dom varje promenad om det inte är kris så känns fel när jag inte fixar det. Som när jag hade Corona.
Och har du frågat Bukemaffian om lov att byta avatar?? :angel: :nailbiting: 🙈
 
Nakenhunden har förmodligen förfrusit svanstippen under vintern. Hon blir knottrig och röd om svansen nu vid promenader även fast det inte ens är minusgrader. Det här med fryslort är verkligen en livsstil! Mina mastiffer tar jag bara på täcke vid över -10, mest för att jag själv är frusen :angel: Men nakenhunden behöver ju verkligen lager på lager, krage, svansskydd och skor. Vilka kontraster!
 
Nakenhunden har förmodligen förfrusit svanstippen under vintern. Hon blir knottrig och röd om svansen nu vid promenader även fast det inte ens är minusgrader. Det här med fryslort är verkligen en livsstil! Mina mastiffer tar jag bara på täcke vid över -10, mest för att jag själv är frusen :angel: Men nakenhunden behöver ju verkligen lager på lager, krage, svansskydd och skor. Vilka kontraster!
Det där är helt klart en av anledningarna till att jag inte vill ha nakenhund, eller för den delen hund med tunn och dålig päls. Jag vill ha korthårig men med bra pälskvalitet och så att den klarar iaf någonting utan att få problem :/ Minns en whippet högt upp i norr som jag lärde känna, hennes öron såg helt trasiga ut i kanterna just för att hon någon vinter hade förfrusit dem helt. Egentligen hade hon väl behövt mössa, men vet inte om hon någonsin fick det...
 
Nakenhunden har förmodligen förfrusit svanstippen under vintern. Hon blir knottrig och röd om svansen nu vid promenader även fast det inte ens är minusgrader. Det här med fryslort är verkligen en livsstil! Mina mastiffer tar jag bara på täcke vid över -10, mest för att jag själv är frusen :angel: Men nakenhunden behöver ju verkligen lager på lager, krage, svansskydd och skor. Vilka kontraster!
@Red_Chili
Svansskydd? Är det som en strumpa runt svansen? Mössa har jag aldrig behövt och provade skor nu i vintras men är inte övertygad om att det behövs och om dom får komma tillbaka eller förpassas till källaren. Dom var besvärliga. Har heller aldrig varit med om förfrysning osv. När der är riktigt kallt kör jag ett vintertäcke med fleece under, nu kör jag bara ett täcke så känns inget vidare jobbigt.

Men stackars er lilla hund:heart verkar hon ha ont i svansen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 285
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
627
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp