Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är rätt sköna strutar! 😅

495AF893-2245-46F1-82F6-2F18795BD939.jpeg
 
Ligger i sängen och lyssnar/tittar på ett rejält åskväder. Jösses vad det blixtrar och dundrar, precis över oss. Glad att ingen hund är rädd, två ligger bredvid mig i sängen och sussar sött, den tredje ligger på bottenvåningen och sussar hon med. Mamma har det nog tyvärr värre med en av de som bor hos henne..
 
Jag råkade låsa in Alvin och Milou i sovrummet. Jag hade sagt åt dom att gå in där och vänta när det ringde på och stängde dörren om dom. Lite senare tänkte jag på hur otroligt lugnt och tyst allting var, tomt och ensamt för även om vi bara ligger i soffan känns deras närhet,

Då kom jag på att jag glömt släppa ut dom, dom hade inte gjort ett ljud för att få uppmärksamhet utan låg på sängen och golvet och bara väntade. :o

Dom blev i alla fall glada över att få komma ut och jag är hel vimsig nuförtiden så jag skulle lätt kunnat glömma dom där inne lite längre tid och tro att dom rymt :p
 
Jag skulle behöva gå på toa. Men kan inte flytta på mig för Torsten har somnat med huvudet på min fot.

Min lilla hund som så nogsamt undvikit kroppskontakt har nu lagt sig att vila på foten. Jag är så glad. Men foten håller på att somna ;)
 
Jag skulle behöva gå på toa. Men kan inte flytta på mig för Torsten har somnat med huvudet på min fot.

Min lilla hund som så nogsamt undvikit kroppskontakt har nu lagt sig att vila på foten. Jag är så glad. Men foten håller på att somna ;)
Så brukar jag också göra. Även om dom vill vara nära väldigt mycket vill jag inte flytta mig eller röra en tå för att råka störa dom för att det är så mysigt.
 
Kan konstatera att helgens "extrem"vandring inte tog allt för hårt på hundarna iaf. Nu på kvällen ville de båda leka och vi for runt alla tre med repleksaker, lekmorrade och kastade oss runt :D Ebrah vann morrtävlingen, men Aysu tog bonuspoäng genom att upprepade gånger ta tag med hela munnen runt min handled och slå mig hårt med tassarna :rofl: Älskar verkligen att leka med hundarna när de blir sådär tokglada. Hade nu en repleksak i vardera hand för att inte skapa konkurrens, och lyckades på något vis leka med båda samtidigt. Hur kul som helst!
 
Lillparvel och jag har sprungit runt i trädgården för att rasta yster valp. Det var en höjdare tyckte hon som flippade ur och kutade runt med 🦐-rumpa. Så gullig! 😍
Sen in och leka vidare lite med leksaker. De nya jag köpt var inte så kul. Hon tuggade lite på en handduk som legat i ett av hennes ”hus” ist. Så jag tog fram gamla leksaker med lite samma känsla att tugga på. Det var kanon tydligen.
Nu har hon slocknat igen.
 
Kan konstatera att helgens "extrem"vandring inte tog allt för hårt på hundarna iaf. Nu på kvällen ville de båda leka och vi for runt alla tre med repleksaker, lekmorrade och kastade oss runt :D Ebrah vann morrtävlingen, men Aysu tog bonuspoäng genom att upprepade gånger ta tag med hela munnen runt min handled och slå mig hårt med tassarna :rofl: Älskar verkligen att leka med hundarna när de blir sådär tokglada. Hade nu en repleksak i vardera hand för att inte skapa konkurrens, och lyckades på något vis leka med båda samtidigt. Hur kul som helst!
Här går det också härligt till när vi leker, och det ska lekas varje morgon, efter varje promenad, varje gång jag kommer in efter att ha varit ute från lägenheten och om vi får besök. Och lite då och då när andan faller på. Dragkamp, sök efter leksaker som vi måste hitta (Alvin älskar att leta efter saker, jag säger namnen på leksakerna och så letar vi efter dom) och springa och hämta saker.

Det är fart på dom små liven. Fast slappna av har dom inte svårt för heller som tur är, vi ligger ju i soffan och latar oss också som soffpotatisar.

Men man blir verkligen glad av att leka med dom, även om jag inte hänger på inviterna varje gång. Dom tycker till exempel att det är en bra idé att komma och slänga med en leksak och visa upp när jag är i badrummet och oftast när jag kissar, just då ska man tydligen leka tycker dom. Dom fortsätter försöka fast jag aldrig hängt på då. Någon gång kanske det går tänker dom nog.
 
Det är nu ingen tvekan om att min hund tar ljudet av att jag sätter mig på toaletten som en inkallningssignal.

Så fort jag nuddar sitsen hörs tassarna ivrigt trippande över golvet 🙈.

Är tveksamt om jag någon gång kommer att ha nytta av denna något originella inkallning :p.
 
Det är nu ingen tvekan om att min hund tar ljudet av att jag sätter mig på toaletten som en inkallningssignal.

Så fort jag nuddar sitsen hörs tassarna ivrigt trippande över golvet 🙈.

Är tveksamt om jag någon gång kommer att ha nytta av denna något originella inkallning :p.
Haha så där gör mina hundar med! Fast det är för att jag alltid måste kissa innan vi går ut så hundarna vet ju att så fort jag går på toa så blir det roligt sen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 243
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
626
Senast: Otherside
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 236
· Visningar
45 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp