Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vovvi är tack och lov för liten och klen för att orka lyfta sina skålar. Eventuellt kan hon hasa iväg dem genom att krafsa i dem. Hon talar istället om att hon är hungrig genom att gräva ihop köksmattan till en korv.
IMG_0819.jpg


I natt tyckte jag det kändes lite knöligt i sängen. Men var så trött och trodde det var elfilten eller ngt som knövlat ihop sig och orkade inte fixa fastän det var rätt så jäkla obekvämt. I morse insåg jag att hundskrället tagit med sig en sån liten tennisboll upp i sängen och den hade hamnat under min bäddmadrass. :laugh:
 
Sådär. BPH avklarat.

Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.

Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.
 
Sådär. BPH avklarat.

Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.

Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.
Heja Torsten! :heart :heart :heart
 
Sådär. BPH avklarat.

Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.

Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.

Vad roligt!! :D
 
Idag blev det långpromenad i skogen vid klubben, stötte på min instruktör och vi pratade lite och sen tränade jag agility med Milou, gick igenom ganska mycket, några saker har han bara gjort en gång förut men det satt så himla bra ändå, han agerade som om han kunnat det i hela sitt liv, förstår mig inte riktigt på honom, hur han lyckas. I hans lilla virriga panna verkar allt hamna på rätt plats iaf. Han vet verkligen skillnad på att bara ”vara” och träning, stramar upp och fokuserar helt på det vi gör och på mig. För ser man honom annars är han lite av en virvelvind, här och där och överallt.

Jag tror vi gjort allt förutom gungan. Så det blir den vid nästa träningstillfälle. Nu är det dags för kombinationer och banor men min kurs är långt ifrån det så jag har mailat ordföranden och sagt upp mig där och hoppas jag får tillbaka pengarna för det som återstår och så får jag se till att använda fantasi och erfarenhet och hitta på utmaningar och träna själva. Tänker att vi kanske kan hoppa på agility fortsättning i höst istället.


Min egna instruktör har dock sagt att vi kan köra vidare bara hon och jag hela sommaren och längre med freestyle Så fint!


Pappa som inte har någon större vana av agility sa att han skulle träna med Alvin under tiden, jag sa ok om han körde säkra hinder. Plötsligt ser jag gungan vända ner och Alvin kliver av. Skrek till pappa att inte köra gungan, att den kan gå fel. “Ja men han stannade ju på mitten och lät den välta ner, han kan ju själv”.

Som tur är så är Alvin så snäll så han gjorde som han lärt sig i alla moment och man skull nog kalla det för att Alvin körde agility med pappa och inte tvärtom. :p


Fick lite hjärtklappning när jag tittade på men vet ju att Alvin kan allt där pappas kunskap brister.

Sen blev Alvin rädd för en stor, svart och läskig hund och gick in i en tunnel, jag sa skämtsamt att han gick och gömde sig. Vilket visade sig vara på riktigt, han la sig mitt i tunneln och ville inte komma ut, pappa fick krypa in i tunneln och hämta honom...
 
Idag blev det långpromenad i skogen vid klubben, stötte på min instruktör och vi pratade lite och sen tränade jag agility med Milou, gick igenom ganska mycket, några saker har han bara gjort en gång förut men det satt så himla bra ändå, han agerade som om han kunnat det i hela sitt liv, förstår mig inte riktigt på honom, hur han lyckas. I hans lilla virriga panna verkar allt hamna på rätt plats iaf. Han vet verkligen skillnad på att bara ”vara” och träning, stramar upp och fokuserar helt på det vi gör och på mig. För ser man honom annars är han lite av en virvelvind, här och där och överallt.

Jag tror vi gjort allt förutom gungan. Så det blir den vid nästa träningstillfälle. Nu är det dags för kombinationer och banor men min kurs är långt ifrån det så jag har mailat ordföranden och sagt upp mig där och hoppas jag får tillbaka pengarna för det som återstår och så får jag se till att använda fantasi och erfarenhet och hitta på utmaningar och träna själva. Tänker att vi kanske kan hoppa på agility fortsättning i höst istället.


Min egna instruktör har dock sagt att vi kan köra vidare bara hon och jag hela sommaren och längre med freestyle Så fint!


Pappa som inte har någon större vana av agility sa att han skulle träna med Alvin under tiden, jag sa ok om han körde säkra hinder. Plötsligt ser jag gungan vända ner och Alvin kliver av. Skrek till pappa att inte köra gungan, att den kan gå fel. “Ja men han stannade ju på mitten och lät den välta ner, han kan ju själv”.

Som tur är så är Alvin så snäll så han gjorde som han lärt sig i alla moment och man skull nog kalla det för att Alvin körde agility med pappa och inte tvärtom. :p


Fick lite hjärtklappning när jag tittade på men vet ju att Alvin kan allt där pappas kunskap brister.

Sen blev Alvin rädd för en stor, svart och läskig hund och gick in i en tunnel, jag sa skämtsamt att han gick och gömde sig. Vilket visade sig vara på riktigt, han la sig mitt i tunneln och ville inte komma ut, pappa fick krypa in i tunneln och hämta honom...

vad mysigt ändå att din pappa hänger med och träna hundarna 😁
 
Sen vi börjat ha en LC-munkorg på Emiron vid lek med labbetrasan så har deras lek blivit typ 100% bättre. Det underlättar oerhört för deras interaktion att han inte kan vara på och bita och slita i henne hela tiden utan måste hitta andra sätt att leka än att bara bitas och hålla på. Hennes tålamod är också betydligt bättre när hon inte har 36 kg jättebebis hängande i nackskinnet hela tiden. Win win för alla.

Idag plockade jag för övrigt årets första fästig på Emiron, hög tid att skaffa fästinghalsband som borde vara gjort för länge sedan men ja... det har liksom fallit mellan stolarn på något sätt.
 
Sådär. BPH avklarat.

Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.

Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.
Huka dig Torsten! ❤️
Nu kommer matte med saxen 😁
 
vad mysigt ändå att din pappa hänger med och träna hundarna 😁
Ja mamma är med varje gång vi tränar, på kurser och egna tillfällen och pappa är med en hel del han också och det blir mer och mer. Dom tycker båda det är roligt att se på och är stolta över oss och blir som små barn av glädje när vi gör något nytt. Jätte mysigt att dom är med och dom ger feedback också när jag tränar

Jag är ju på klubben ett par dagar i veckan i normala fall. Fina, fina föräldrar som skjutsar och är med för jag har ingen bil. Och pappa var så sjukt stolt över hans och Alvins pass, som ett barn i en godisbutik. :love: Sen var Alvin plötsligt inte min hund utan pappa vägrade lämna honom från sig. ”Han är min hund nu”:p:love:
 
Min hund är lite sur för att vi inte går och lägger oss nu, hon är jättetrött.
Mina föräldrar är nu vaccinerade och vi åt middag hos dem tillsammans med min syster och hennes familj. Hunden är inte van vid så många personer, det är ju över ett år sedan vi kunde träffas på detta sätt. Så hon ville ha koll på alla och kunde inte riktigt slappna av. Varje gång någon reste på sig kunde det ju vara så att de tänkte hämta hundgodis...
Dessutom är min systerson inte längre rädd för henne, så hon fick vara med hela tiden. Förut brukade hon få vara i ett annat rum när vi åt.
 
Sådär. BPH avklarat.

Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.

Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.
Vad härligt! Heja dig och Torsten! :banana:
 
Träffade en pojke i 10 års åldern för några dagar sen, han tvärstannade med cykeln bredvid mig och sa ”Jädrans vilka söta hundar, jädrans” :D Sen ville han ge godis och prata och klappa och jag vek upp Milous täcke och visade att han inte hade någon päls ”Stackarn, är han född sån? Är han sjuk? Är något fel”Han var ytterst orolig för Milou:rofl:

Träffade sen på grannen sen 2 år tillbaka som frågade om Milou är sjuk eller om skillnaden mellan Alvin och Milou beror på åldern, antingen att Milou inte hunnit få all päls eller att han börjat tappa den.:rofl:

Alltid mycket roliga kommentarer om grabbarna.:D
 
Min lille BPH-hjälte har agerat gårdvar idag. :)

Jag behövde elda löv och han låg på gräsmattan och tittade på. Sedan började det regna så han flyttade upp på förstubron. Mycket löv och stilla regn gjorde att det tog några timmar. Men han låg tålmodigt och vilade medan jag stökade. Duktig kille.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 228
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 162
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp