Uppdateringstråd nr 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
O no, jag har gjort det igen, shoppat fyra pile täcken till grabbarna... :eek: verkar vara lång leveranstid dock så hinner väl vänja mig vid det i höst precis innan det är vintertäcken som ska på, står leveranstid inom 30 sagar men hoppas det bara är någon sorts garanti för dom ifall dom inte hinner.

Funderade på att avbeställa ordern men sen gick jag in och kikade på bilderna och kan inte släppa dom. Dessutom var det ett evigt letande efter något i grabbarnas storlek. Slut överallt. Så Alvin får köra på 35 om det fungerar, det är kanske till och med bäst

Mina föräldrar som har åsikter om allt kommer dra några haranger om att jag slösar pengar, att jag redan har täcken osv men det här kommer vi känna oss fina i och för Milou rörelse utrymme för agilityn och Alvin kan få ett täcke som inte är för stort.
 
De är superfina! Jag tittade på dem när jag valde ras (och hade också önskat en behårad), men det var hemskt svårt att hitta uppfödare då.
Ja jag förstod det på ägaren som att de också kan vara väldigt ojämna i temperament, vissa har exempelvis massa jakt i sig medan andra bryr sig noll. Att man inte vet så mycket vad man får.
Men alltid kul att se något man inte sett förut :p (jag trodde först att det var en shelterhund 😄)
 
Vilken händelserik förmiddag har har haft!
Dottern blev akut sjuk så fick åka till akuten en timma bort. Halvvägs hem på en hårt trafikerad väg mitt ute i ingenstans kör jag ifatt två hundar i en kurva med heldragna linjer. De bara irrar runt. Stannar och försöker få fatt i dem. Men folk alltså! Vissa körde förbi i full fart, någon stannade och frågade om det var mina hundar och körde sen iväg! En man stannade som tur var och sa att han skulle kolla i de närmsta husen om någon kände igen hundarna. Fick tag i den stora (40kgs ras) och ”tryckte” in den i framsätet. Fick tag i den lilla (10kgs ras) till slut och fick in den i bilen också. Hann tänka att det var synd att jag inte åkte i ”hundbilen” :p

Ingen i närområdet kände igen hundarna. Så fick åka till närmsta polisstation som blev en timma omväg. Men vad gör det? Huvudsaken var att hundarna kom bort från vägen.

Jag hoppas verkligen att polisen hittar ägaren. De var flåsiga och smutsiga om benen så de kan nog ha sprungit en bit från hemmet. Men blir lite irriterad över hur ohjälpsamma de som körde förbi mig idag var..
 
O no, jag har gjort det igen, shoppat fyra pile täcken till grabbarna... :eek: verkar vara lång leveranstid dock så hinner väl vänja mig vid det i höst precis innan det är vintertäcken som ska på, står leveranstid inom 30 sagar men hoppas det bara är någon sorts garanti för dom ifall dom inte hinner.

Funderade på att avbeställa ordern men sen gick jag in och kikade på bilderna och kan inte släppa dom. Dessutom var det ett evigt letande efter något i grabbarnas storlek. Slut överallt. Så Alvin får köra på 35 om det fungerar, det är kanske till och med bäst

Mina föräldrar som har åsikter om allt kommer dra några haranger om att jag slösar pengar, att jag redan har täcken osv men det här kommer vi känna oss fina i och för Milou rörelse utrymme för agilityn och Alvin kan få ett täcke som inte är för stort.
Visa bild? :D
 
Även idag slutade vi tidigt på jobbet, så nu har hundarna fått en ordentlig långpromenad och lösspring, samt lite "träning" i form av att hoppa upp på stenar och grejer för att sedan få godis. Det tyckte de var kul :)

Pratade även med killen jag träffar om just sådan "träning" och att det finns de som håller på med hundparkour. Han har hållit på en hel del med parkour själv och tyckte det lät jättekul att hålla på med sådana saker. Jag sa att han gärna får hitta på lite sådant med mina hundar om han vill, eller träna något annat om det verkar lockande. Hundarna har nog inget emot det. Med tanke på att han är extremt ovan vid hundträning så lär han inte direkt få för sig att ställa för höga krav på dem.

Det han kom på att han vill göra var att träna inkallning med hundarna. "Det vore ju jättekul om vi kunde stå en bit ifrån varandra och ropa på hundarna så de får springa i full fart mellan oss!" sa han, han tänkte mest att det kunde passa dem att få springa och få belöning för det. Men alltså, det vore SÅ bra att köra sådan inkallningsträning med hundarna, så tja, nu har vi bestämt att vi ska testa det. Hade aldrig kunnat föreställa mig att han skulle vilja göra något sådant med dem.
 
Idag var det tredje gången för träning för simkörkort. Hon går ju gärna i bassängen men har inte simmat. Så idag tvingade vi henne några gånger. Just då var hon inte så nöjd men sedan gick hon i själv för att plocka upp en leksak (simmade dock inte) och när vi duschat ville hon in till bassängen igen, så det var nog inte så farligt egentligen.
 
Tonåring kom nyss hem efter att ha rastat hunden. De hade blivit påflugna av en lös hund. Vår fick lite stryk men tonåringen lyckades få tag i den lös hunden och hålla bort den till ägaren kom. Ägaren, en äldre dam hade haft ytterdörren öppen i finvädret och hunden fick syn på vår.
Jag vet vilken hund det är. Vi möter den offta. En Cairnterrier med seriös utfallsproblematik. Vi mötte den senast i morse och blev duktigt utskällda.

Inga skador på vår hund men jag jobbar redan för att få honom trygg med hundmöten då han är osäker efter flera sånna här incidenter. Jag blir så less och ledsen.
 
Alltså SKK, hur långsamma får man lov att vara med röntgenresultat? De brukar ju vara supersnabba!
Ring dom! Eller maila. Min bror och hans sambo röntgade sin hund för ett par veckor sedan, på en torsdag, de hade resultatet fredag morgon. Kullsystern röntgades förra veckan, samma där, resultatet morgonen därpå.
 
Ring dom! Eller maila. Min bror och hans sambo röntgade sin hund för ett par veckor sedan, på en torsdag, de hade resultatet fredag morgon. Kullsystern röntgades förra veckan, samma där, resultatet morgonen därpå.

Ja, jag fattar inte vad som strular, han röntgades ju i måndags och enligt kliniken har bilderna gått iväg som de ska 🤔
Får ringa när de öppnar sedan, så det inte är något strul med bilderna.
 
Ja, jag fattar inte vad som strular, han röntgades ju i måndags och enligt kliniken har bilderna gått iväg som de ska 🤔
Får ringa när de öppnar sedan, så det inte är något strul med bilderna.
Ja det tycker jag. Ser att många hundar som röntgades i måndags redan är avlästa.. Som om det inte är nervöst nog utan krångel liksom :angel:
 
Ja det tycker jag. Ser att många hundar som röntgades i måndags redan är avlästa.. Som om det inte är nervöst nog utan krångel liksom :angel:

Precis! Man blir ju lite fundersam över om det är bilderna som är dåliga, även om inte jag tyckte det. Ordinarie röntgenpersonal var sjuk nämligen, så det var två sköterskor som inte brukar göra skk-röntgen som gjorde den på honom. Dessutom hade de stackarna massa teknikstrul, så man vet ju inte..
 
Precis! Man blir ju lite fundersam över om det är bilderna som är dåliga, även om inte jag tyckte det. Ordinarie röntgenpersonal var sjuk nämligen, så det var två sköterskor som inte brukar göra skk-röntgen som gjorde den på honom. Dessutom hade de stackarna massa teknikstrul, så man vet ju inte..
Håller tummarna för att det ”bara” är SKK som missat/inte hunnit läsa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 228
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 162
Senast: Soffan74
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
302
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp