Uppdateringstråd

Har världens snällaste häst❤️

Vi står på ridskola och har insläpp enligt schema, med hjälp av lite ridskoleelever. En av tjejerna hade sin farmor med som skjutsat dit och vi var en för lite för att få med alla hästarna i hagarna längst ner. Så säger farmor ”jag kan ta någon liten”. Frågar om hon är hästvan och fick till svar ”ja, sedan hela livet”
Såklart fick hon ta haflingern som lotsade farmor i lagom sakta mak in från hagen 🤓
Så nöjd farmor och såklart nöjd Haflinger 🥰

C77DF5BA-FDF9-4B54-8C8F-2D5236D7DE64.jpeg
 
Jag typ tappade lite motivationen när kylan kom tillbaka och den årliga älgträffen utanför stallet pågår 😅
Jag fick veta att älgarna brukar samlas på mossen som är vid utfarten från gården. Igår kväll stod det 6älgar där 🙈
Vi fick sällskap av en i grannstallet för någon vecka sedan och Java skötte sig super! Hon var lugn och rörde inte en min trots hundar, vedklyvar och annat som rörde sig. Den andra hästen har lite med nerv i sig men följde Javas exempel och det var en härlig avslappad upplevelse för oss alla 🥰
 
Jag har inte varit på topp det senaste så har fått sänka kraven på mig själv (ett ständigt återkommande tema i mitt liv haha). Glad att jag har maken! Han ser till så att ställningarna hålls och jag får vila när jag behöver.

Idag kom vi ut på en riktigt mysig tur med en glad häst som tack och lov börjar vara lite mindre nipprig. Hon är ju reaktiv året om, men reaktionerna är inte fullt lika dramatiska när det blir varmare och när jag är trött uppskattar jag mindre dramatik :D

1682800942546.png
 
vi har haft en lugn vecka. Vila, promenad och uteritt. En dag joggade jag på kandaret också 🤓 imorn ska en kompis hoppa med henne! Ska bli kul.
Nästa vecka kör vi igång träningen igen, har anmält MSV C om ett par veckor meeeen är osäker🙈
Lite tunn överlinje men hullet är ok. Snart kommer det upp lite grönt, då tar hon fart igen 🥲

26B5D7CC-C89C-4AD0-B4AA-AD5CAF1FA7AF.jpeg
 
Hoppning idag och ingen var gladare än haflingern!
Har hoppat typ 3-4ggr sen vi satte igång efter dräktigheten och bara smått så hon är verkligen inte igång. Jag törs inte hoppa mer än småhinder heller så blir liksom inte av.
Men en stallkompis rider fälttävlan! Perfekt 👌🏻
Om det blir tillfälle kanske hon får åka på en terrängträning 😃

Glömde hennes hoppgjord🙈 men ser ju på bilderna att den inte gör nån större nytta. Hon slår upp frambenen framför magplattan 🙄

Skuttade lätt över några språng på 1m, denhär oxern är 90cm. Stjärna ⭐

3F483825-0A76-44D5-B260-728EBCECFC6A.jpeg
 
Hoppning idag och ingen var gladare än haflingern!
Har hoppat typ 3-4ggr sen vi satte igång efter dräktigheten och bara smått så hon är verkligen inte igång. Jag törs inte hoppa mer än småhinder heller så blir liksom inte av.
Men en stallkompis rider fälttävlan! Perfekt 👌🏻
Om det blir tillfälle kanske hon får åka på en terrängträning 😃

Glömde hennes hoppgjord🙈 men ser ju på bilderna att den inte gör nån större nytta. Hon slår upp frambenen framför magplattan 🙄

Skuttade lätt över några språng på 1m, denhär oxern är 90cm. Stjärna ⭐

Visa bifogad fil 118383
Så utrolig fin hun er!!! Du er så utrolig heldig som har så fin haflinger.
 
Jag hoppar in här lite igen 🙂
Jag har flyttat tillbaka till hemstaden vilket har gjort att jag kunnat rida hos min kompis igen.
Hon äger Goldies (min förra häst) båda avkommor. Jag köpte Goldie av henne.
Så jag pysslar mest med Harry som är 3 årig hingst (en kula i buken)
Han muppar sig lite vid stona men är annars helt underbar i all hantering 🥰
Insutten nu iår och sen har de inte hänt så mycket mer. Pigg o framåt! En liten kille på 1,43 i manke
Quarter
IMG_2382.jpeg
 
Det går jättebra för Vegas hos hans gulliga familj 😍
Tjejen är väldigt duktig och de har debuterat på tävlingsbanan med en överlägsen vinst som resultat, trots att han busade lite 😁
Samtidigt som jag är väldigt glad för att det går så bra så är det lite bittert att det inte är jag som rider och tävlar 💔
Han är så himla trevlig, rör sig fint och hoppar väldigt väl. Lilla guldponnyn.

Jag har inte ridit alls sen olyckan och även om den inte var ridrelaterad så har jag byggt upp en osäkerhet som jag inte alls känner igen. Har blivit riskmedveten på ett helt annat vis och tyvärr inte på ett bra vis 😅
Men nu har jag varit och hälsat på i ett stall några kilometer hemifrån där det bor några Tinkerhästar. De har ett sto som är 13 år, en snäll och stabil skogsmulle som även är inkörd.
Tanken är att jag ska prova att rida och går det bra ska jag rida ut ett par gånger i veckan 😊
Det är en bit från vad jag gjort innan men i dagsläget är det nog precis vad jag behöver för att komma igång och få tillbaka lite självförtroende.

Screenshot_2023-05-14-20-43-12-997_com.facebook.katana.jpg
 
Här är det verkligen botten. Var på körkursen i söndags, gick bra med den och sen gick det inte att lasta hästen när vi skulle hemåt. Inget funkade. Det tog 5 h med pauser innan jag fick på henne och kunde köra hem. Och nu idag när jag tänkte lastträna och se hur hon ligger till vill hon inte lastas alls, denna häst som jag skickat in i transporten själv tidigare.

Och då hade jag velat köra till vet för check också. Vill mest bara gråta nu. Det får bli lastträning/fodring i transporten tillsvidare...
 
Här är det verkligen botten. Var på körkursen i söndags, gick bra med den och sen gick det inte att lasta hästen när vi skulle hemåt. Inget funkade. Det tog 5 h med pauser innan jag fick på henne och kunde köra hem. Och nu idag när jag tänkte lastträna och se hur hon ligger till vill hon inte lastas alls, denna häst som jag skickat in i transporten själv tidigare.

Och då hade jag velat köra till vet för check också. Vill mest bara gråta nu. Det får bli lastträning/fodring i transporten tillsvidare...
Vad tråkigt :(
Lastning är verkligen en riktig bajsgrej om det strular.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp