uppsamling - vilka är gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Vilka är gravida nu och när ska ni ha?
EN sån här uppsamling behövs ju nästan göras då och då om vi ska kunna hålla lite koll på varandra.. :D

Jag är jättegravid och ska ha i april - beräknad till 15e, men eftersom jag ska snittas så blir det ca 10 dagar före det...
Och det är ju trean jag väntar - för den som missat det. :p
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är ganska gravid jag med! Beräknad till 17:e maj så du ligger nästan på dagen en månad före mig... Det är min första och det är himla spännande! Undrar vad det är för krabat som sprattlar omkring där inne. Något nyfiken!
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Är i vecka 13 nu, beräknad förlossning 25 augusti. Är vårt första barn, är orolig för framtiden men samtidigt väldigt förväntansfull och glad :)
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är stor som ett hus och det ska tydligen bero på att jag är gravid :D
26/3 är det beräknat att jag ska få träffa vildingen som härjar i magen!

Förlossningsrädslan har övergått till tvivel om hur tusan jag ska klara av att vara en bra mamma.. ja helst den bästa också!
Men efter vad jag har förstått så är det lite sent att börja tveka nu :angel:
Det blir mitt första egna barn...

Vi har inte avlat efter prestationer utan snarare på föräldrarnas trevliga temperament :rofl:
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Här är en som har antagit flodhästliknande former...
Jag är beräknad till 15/3, men kommer att snittas 8/3. Det är vårt andra barn.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag ska ha tvillingar den 13:e augusti (troligtvis kommer de dock ut i mitten av juli) och har fått en söt kula på magen. Jag är i v. 15 och känner ännu inga sparkar, däremot känner jag att det är aktivitet, som ett "myller", i magen.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är!
Är i vecka 18 (vad jag "tror" iallafall, får se vad ultraljudet i em säger). Det blir min första.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Då är jag jättejättegravid då ;)
Vecka 38+0 idag, beräknad till 27 denna månad.

Här är det nummer fyra som är på g och nu vill jag inte vänta längre :crazy:
Inga skor passar, händerna domnar, halsbrännan gör mig galen...
men mest av allt är jag ju så nyfiken på att få träffa den där lilla/e som bor inuti mig :love:
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är gravid, enligt UL ska det bli den 19 juli, jag själv har två alternativ, 22 juli då vårat första barn fyller, ( hon var beräknad till den 2 juli...) eller oxå någon gång i början av augusti... ;)

Vi har alltså en dotter som är född 02, det här är vårat andra barn, jag mår riktigt bra för tillfället, tidigare mådde jag illa...

Men jag är fortfarande nojig att något ska hända men det tror jag är ganska så naturligt! ;)
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Vi har en medlem som förhoppningsvis ligger inne på BB just nu! Hon hade BF den 8/2, men var +2 då jag hörde av henne sist. Jag är sååå nervös o nyfiken, men har inte hört något än. Jag "lever" på sjukhusets webbissida. Men eftersom jag inte vet hur mycket hon har berättat här så avslöjar jag inte vem det är. Kanske vet ni redan...

Min egen stumpa fyller snart ett år och om vi skulle få som vi vill, så får vi kanske en liten syster/bror till nästa år... :love: Men jag tar inget för givet med tanke på att det tog låång tid innan jag blev gravid sist.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Varför tror du att dina barn skall komma redan i Juli ? Tvillinggraviditeter är i regel 38 - 39 veckor i snitt. Mina kom 16 dagar tidigt, och de flesta jag känner har varit mellen 16 dagar tidigt och 16 dagar sent.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag ska ha min tredje den 22:e maj... Mår oförskämt bra men är inte helt nöjd med de ökade proportionerna som min bakdel antagit. :crazy:

//C

p.s. En liten fråga - anser ni att man ska få förlösas med kejsarsnitt om man vill, även om det inte finns någon medicinsk anledning till det?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är också dräktig - fast inte så himla länge till nu hoppas jag. Är i vecka 38 nu. Fast jag är varken särskilt enorm eller har så mycket besvär, så jag har lite svårt att greppa att jag borde räknas som höggravid och att bebisen faktiskt kan komma vilken dag som helst nu :crazy: Men det är så spännande, och jag längtar som bara den :love: - det vore bara praktiskt om jag hann runda av lite på jobbet samt flytta färdigt först...
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är v.16 har fortfarande mina vanliga kläder och har inte gått upp mer än något hekto. Har en dotter som blev 2 den 1 dec.
Har som Sablar avlat mer på temperament än prestation, fortsätter med samma hingst :o .....man för förra avkomman blev mkt lyckad :love: :banana: .
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Nej, absolut inte.Men å andra sidan så anser jag att "förlossningsskräck" är en medicinsk orsak.

Fast inte förlossningsskräck för att man "hört" diverse historier utan de som *verkligen* är utredda.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Önskar bara att jag är det men vet inte än.... men tänkte bara gratta alla som faktiskt är det! :banana:

Jag anser, om kejsarsnitt, att den vanligaste anledningen är ju rädsla inför förlossningen som orsak varför man vill ha det, och väldigt många kan komma över den rädslan genom många bra samtal på MVC osv. Om man gått igenom dem och fortfarande inte känner att man psykiskt skulle klara av det, då ska man givetvis ha snitt tycker jag.
Men det här var bara min åsikt :smirk: !
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jo, nog är man väl lite gravid igen. Barn nr 2 förväntas födas den 21 juni.

Jag har lagt ner en hel del tid på att hitta en hingst med både gott temperament, goda prestationer och god exteriör. Och eftersom vår första avkomma (en mycket lovande 1,5-åring) verkligen är av topp-kvalité (han måste vara världens underbaraste varelse) valde jag att fortätta avla på mannen i fråga :love:

Mår just nu bra - men mådde vansinnigt illa i början.

Förlossning - tja, det gick ju bra sist, så varför oroa sig i förskott? Tyckte mest att det var en urhäftig upplevelse, och hade turen att inte spricka en endaste milimeter.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Här är en till! :) Beräknad enligt UL till 19/6. Är i vecka 22+1 nu.

M.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Därför att barnmorskan berättade att graviditetslängden för tvillingföderskor ligger på 37 veckor i snitt (det kanske har ändrats över tiden?!). Jag är inte så stor (1.58 lång) vilket gör att det kanske inte finns så mycket plats för bebbarna i slutet. Jag hoppas dock att kunna bära dem så länge som möjligt så att vi inte behöver ligga så länge på neonatalen.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är gravid i v 22 och beräknas föda 27 juni.
Har hittills inte märkt så mycket av min graviditet,inget illa mående,matnojor eller andra besvär.
Är jättemal och har liten mage också hittills som dock börjat ta sig lite form nu iaf.För 4 veckor sen fick jag beviset att det var någon därinne,dvs en liten spark :)

Är första barnet och någon pappa finns inte med i bilden,men jag har bestämmt mig att detta skall gå vägen endå som tur är har man både föräldrar & vänner som stöttar till 100%

Just nu känns det som att det är evigheter kvar och på något vis känns det lite märkligt att jag inte märker nåt i stort sett av graviditeten förutom pyttesparkar men det kommer väl.

Mvh Zaria
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 373
Senast: Linn-Nora
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp