uppsamling - vilka är gravida?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

yaya.gif
:eek:
shy.gif
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag räcker upp handen! Väntar pojke nr tre den 10 juli på pappret. Vi får väl se nar det blir, Viktor föddes ju i v 33 och vi vet inte än om det blir planerat snitt den här gången. Går jag tiden ut blir det isf 10-7 dagar innan bf.

Detta har jag sammanställt hittills:

Ameo
15 april – ca 10 dagar Nr 3
Dito 17 maj Nr 1
Cari 25 augusti Nr 1
Sablar22 26 mars Nr 1
Pauling 8 mars Nr 2
Sar 13 augusti Nr 1 och 2
Lejanna Slutet av juli Nr 1
Grim 27 februari Nr 4
Snurrfian 19 juli Nr 2
Vargen 22 maj
Gandalf Slutet av februari
Aldente igen Början av augusti Nr 2
Lazza 21 juni Nr 2
Raeman 19 juni
Zaria 27 juni Nr 1
Smulis 10 juli ev planerat snitt Nr 3

Stämmer det eller tar mina gravid- och amningshormoner överhanden? :smirk:
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Humelibumlan vill nog oxå vara med även om hon är väldigt tystlåten om tider... ;)
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Fjärde mars är mitt datum om vi ska vara lite exakta. Och det är mitt första (människo-)barn ;)
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag får väl sälla mig till samlingen :D . Väntar tvåan beräknad till 14:e juli, jag som aldrig mer skulle vara gravid under högsommaren :rofl: .
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är gravid och beräknad till den 12 April. Börjar känna mig tung och längtar till förlossningen.

Detta är mitt andra barn, har en flicka född mars 03 som ska bli storasyster!
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är i vecka 37 och har datum den 12:e mars.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är "nygravid", bf är 22 juli :bow: Väntar fortfarande på när det "underbara med att vara gravid" ska slå in :confused: Nån som vet? :angel:
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Hej!
Är gravid med tvillingar som har BF den 4 september. Barnmorskan sa dock att det vanliga är att dom föds i vecka 36-37, så troligtvis blir det i början/mitten av augusti.

Känner inte av graviditeten så mycket; tröttheten, det mesta av illamåendet och yrseln är borta, så ibland undrar jag om jag bara inbillat mig gravtesten och ultraljuden.
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Grim - hör gärna av dig om du kommer till "vårt" BB :) Om inte annat kan jag ju lotsa dig ut på buke ;)
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

chicasweep skrev:
Jag är "nygravid", bf är 22 juli :bow: Väntar fortfarande på när det "underbara med att vara gravid" ska slå in :confused: Nån som vet? :angel:

Ungefär ett halv år efter förlossningen... Då minns man enbart alla rosa färgade stunder av någon underlig andledning...

Sen brukar det kunna vara en ganska så lugn period när illamåendet och den extrema tröttheten har gått över och innan man har fått en jättemage som bara är i vägen... Men så himla underbart tycker jag inte att det är att vara gravid, därmot är det väldigt skönt att slippa mensen, och dessutom ha en andledning till att få vila ibland...
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Lånar knapp. Gravid med andra ungen som ska komma 9 april. Jag mår bra rent fysiskt, men det är jobbigt att hålla ordning på 1,5-års killen ibland och hästarna när man har sovit dåligt i flera nätter i rad, så det känns väldigt långt kvar...Men snart så!!
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

*Lånar knapp*

Är så himla avundsjuk på er alla...
Har två killar nu och skulle lätt kunna tänka mig en tredje bebbe. Dock är inte maken av samma åsikt men jag ska försöka övertala honom. Tillverkningen är ju alltid trevlig :angel:

/Adrian
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Å jag ska visst va gravid oxå. Bf 15 september än så länge, men det ändrar sig säkert efter ul. Har blivit av med mitt illamående precis, kunde inte göra så mycket annat än sova å spy i tre veckor.. :crazy:
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Första avkomman på väg här :p
Beräknas dimpa ner nån gång mellan 23-27 April, UL'et och jag är litet oense där om befruktningsdatum :D
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Hej!
Har varit bortrest (jobbigt att flyga när man är gravid kan jag berätta; blodtrycksfall som bara den vid start och landning) och därför missat denna tråden.

Jag är gravid i v. 27 med tvån som beräknas till 20/5. Har en tjej förut och tror att detta är en tjej också. Är extremt trött pga järnbrist men mår annars bra, har lite foglossning som blir hemsk om jag inte låter bli att rida (vilket jag försöker, men det är ju så fint väder ibland så man bara måste ut).

Vildvittra
 
Sv: uppsamling - vilka är gravida?

Jag är också gravid, och är beräknad till 8 augusti.

Detta blir nummer två, i har en liten milleniumtjej sedan tidigare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
781
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 373
Senast: Linn-Nora
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp