Status
Stängd för vidare inlägg.
T

talåj

Fan vad jag hatar galopp. Det är djurplågeri. Alltså inte att galoppera vanligt i dressyr, hoppning, hobbyridning eller någon annan gren. Men jag hatar galopptävlingar. Är jag den ända? :confused:
 
Varför?? då måste du tycka att trav också är det då???? :confused:
 
vad bra då vet vi det. jag hatar fälttävlan, att rida på så höga fasta hinder och utsätta sig själv och framförallt utsätta sin oskyldiga häst för sådan fara är idiotiskt enligt mig.
Så nu vet du vad jag tycker och VARFÖR.

Får jag höra VARFÖR galopp är så dåligt nu??
 
Å om ni vill veta va jag tycker så tycker jag synd om höstar som bara står å inte känner att de är til nytta... hästar som inte fåpr göra nåt de tycker om.....


Jag tror int etat en häst som inte gillar att springa tävlas i galopp.....
Det viktigaste är la att hästarna får vara lyckliga får göra det de älskar....
 
Galopphästar för göra det de älskar - att galoppera fort och tävla med sina "kamrater".

Fälttävlanshästar får göra det de älska - Samspela med sin ryttare såväl på bana som ute i det fria.

Rötägg finns som inte ser till vad hästarna kan/vill göra och de förstör ryktet såklart men det finns många bra exempel.
 
Och jag hatar folk som klagar utan anledning :devil:
VAD är det som är så hemskt?
 
Hon vågar tydligen inte stå för d.. Har ju inte skrivit ett svar..
 
Ärligt tror jag hon skapat detta inlägg för att få en massa arga svar... :confused:
 
Antagligen inte *suck*
Tror egentligen också att hon skapade den för att få arga svar och "uppmärksamhet"
 
Får jag säga vad jag tycker är hemskt...
Det hemska med galoppsporten är att de stackars hästarnas karriär är så kort. Efter att ha varit framgångsrik på galoppbanorna, fått stå i fina boxar med täcke och högklassig skötsel får stackarna gå till slakt eller skickas iväg till Italien och är plötsligt inte värda ett j**la skit. Säger bara det, stackars djur... :cry:
Nån som håller med, eller tycker ni galoppfantaster att detta är bra? Att det är samma sak med fälttävlan eller (knappast!)? :confused:
 
du ska inte uttala dig om saker du inte vet någe om!!!!

galoppörer som gått bra, hamnar i avelsboxen. de som inte gått så bra säljs som ridhästar. vad händer med de fälttävlanshästar som inte går någe bra för??? *grrrrrrrrr*
 
Ok, ok. Naturligtvis är det inte alltid så. Men ofta tyvärr. Tror tyvärr inte alla galoppuppfödare är lika måna om att hästarna går till avel eller ridsprt, tyvärr är det enklare och billigare att skicka iväg dem. Sorligt men sant.. Förlåt att jag gör dig upprörd, det blir jag också.. På tal om fälttävlanshästar är jag absolut ingen expert. Men dem hästarna tränare och tävlar i hela sitt liv, vilket medför ett helt liv med förstklassig skötsel, träning osv. Galoppörerna går löp i några år sedan är deras liv slut.. Håller du inte med ens lite??
 
Det är lika vanligt att travare, fälttävlanshästar eller vad det nu är skickas till slakt efter sin karriär! Alltså ovanligt... :P I vårt stall skolar vi iaf alltid om hästarna te ridhästar, och ingen som har köpt ngn av dom har varit missnöjd. Tånk dig för innan du börjar klaga nästa gång...
 
nej inte ens lite.

alla fälttävlans hästar tävlar inte hela sitt liv!!!!!
 
okey. jag ger mig. kanske är det som ni säger, men det är inte vad jag har hört och sett tyvärr...
tyvärr är det långt ifrån alla galopp (och trav) hästar som har det så bra som de har det i ditt stall.
men, men. kanske kommer ni också på det nån gång. kanske skule nämna att sverige har en ganska bra syn på hästar jämfört med andra länder. värre i övriga europa alltså..
ajja. blir bara så upprörd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
790
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 847
Senast: Badger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp