Utbruten: Bilbränderna i Göteborg

Det fanns en tråd här i våras som handlade om oro och det relaterat till utsatta områden. I den raljerade en klick (som också finns aktiva här i denna tråd) om att oron var överdriven. Jag skulle vilja banka ditt inlägg i huvudet på dessa.

Ang ”klickar” som raljerar i trådar så vänder vi på det så finns det ju en ”klick” som oavsett ämne styr in det på sina egna åsikter gällande politiken och integrationen från motsatta sidan av bordet inklusive här i denna tråd 👍
 
Ang ”klickar” som raljerar i trådar så vänder vi på det så finns det ju en ”klick” som oavsett ämne styr in det på sina egna åsikter gällande politiken och integrationen från motsatta sidan av bordet inklusive här i denna tråd 👍

Eller hur - det är exakt samma klick vi pratar om! Touché! 👍
 
Oron är eller var inte obefogad. Förklara gärna du hur det löser problem att förminska och håna och att inte lyssna på folk som uttrycker oro.

Förminska och befogad beror ju helt på orons storlek och form . Om den kan vare sig du eller jag göra en god bedömning.

Jag tycker nog att den som ska slå nån i huvudet med inlägg är den som får visa värdet av det.

Så, låt säga att fler hade lyssnat på oron, vilka revolutionerande lösningar hade vi suttit med?

(För övrigt tycker jag att oron lyssnats på och tagits på största allvar och dessutom fått stort utrymme i media)
 
Senast ändrad:
Dom som gjorde det tycker jag ska integrera sig i dessa områden så kan dom stå för "vi måste ju ha en bättre integration om vi ska minska utanförskapet"

Jag var nog en av dem som Honung syftar på. I den tråden framstods förorter som no go zoner där man blev mördad och våldtagen på en sekund. Jag visade den andra sidan, den där jag rider genom Alby sena kvällar utan att knappt stöta på någon.

Ingen har sagt att det inte sker droghandel eller att skjutningarna inte existerar. Men det är inte allt som sker i förorterna. Jag betalar väldigt mycket skatt i Botkyrka, det är ett av mina bidrag.
 
Ingen som kan förklara vad oron (bekräftade av fler och mer omskriven än den redan är) hade givit för revolutionerande lösningar på problemen?

För er som inte är med i matchen så jobbas det mycket aktivt med problemen i dessa områden, av många aktörer. Så kom igen nu, vilka lösningar har missats för att inte oron rapporterats om, bekräftats och bejakats i än fler inslag och artiklar i media?
 
M vill införa visitationszoner i "vissa områden". Då ska man även kunna visitera folk som inte är misstänkta. Mycket bra förslag. OBS att det inte är SD som föreslår detta utan det är M
 
M vill införa visitationszoner i "vissa områden". Då ska man även kunna visitera folk som inte är misstänkta. Mycket bra förslag. OBS att det inte är SD som föreslår detta utan det är M

Så oerhört integritetskränkande och slöseri med resurser. Varför ska vi poliser ute som visiterar folk som inte är misstänkta för brott? Vad tänker man att det ska leda till? Att man hittar en kniv på en av tiotusen visiteringar? Eller att polisen får fritt fram att visitera människor som ser ut på ett visst sätt?
 

Liknande trådar

Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 852
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 838
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
689
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp