Bukefalos 28 år!

uteblivet löp?

Milosari

Trådstartare
kan en hund "hoppa över" ett löp? min tik skulle höglöpt för en månad sedan, men har ännu inte visat några tecken på att det skulle vara på gång... nu börjar jag bli riktigt orolig! ska jag vara det? hon ska in till veterinären på en ordentlig genomgång i januari, kan jag vänta tills dess eller bör jag åka in tidigare och kolla upp henne??
 
Har du jobbat hårt med hunden på senaste tiden?
Jag vet att tex jakthundar om de jagar ofta och intensivt kan löpningen förskjutas.
 
En månad eller tre skulle jag inte oroat mig för. Det kan ju finnas olika orsaker till det. Men en frisk tik ska INTE sluta löpa. Då kan det vara tumörer i livmodern etc. Hoppas jag inte skrämmer upp dig nu, men jag skulle avvaktat en eller två månader till...
 
nix. hon är latast i världen och blir sur om man skulle få för sig att hårdträna henne :smirk:
 
ok... då gör jag det... *huga* men lite skraj är jag allt. nåja, i januari ska hon klippa klorna och rensa tänderna och bli allmänt hälsoundersökt, så det kanske är ett bra tillfälle att kolla det också, om hon inte hunnit löpa vill säga.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
703
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 895
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp