Bukefalos 28 år!

Utebox på sommaren, insekter?? Myggnät?

W

Wishful

Hur har ni med uteboxar sett till att hästarna får vara ifred för insekterna i sina boxar, UTAN att varken stänga luckorna eller sätta myggnät så att de inte kan sticka ut huvudena? Bilder på dessa lösningar?! Jag skall alltså bygga myggnät "runt" framsidan på något vis, men vet inte riktigt hur ännu, så skulle gärna se hur andra har löst det.
 
Sv: Utebox på sommaren, insekter?? Myggnät?

Har faktiskt inte märkt av några insektsproblem de gånger min häst stått i utebox. Däremot har småfåglarna roat sig med att leta havre i bajshögarna...
 
Sv: Utebox på sommaren, insekter?? Myggnät?

Köldridåer behöver man bara när det är varmt, till just detta! Vi hade det i vindskyddens öppningar.
 
Sv: Utebox på sommaren, insekter?? Myggnät?

Vi har satt upp frysgardiner/köldridåer för öppningarna. Sen hängde jag in en myggdödare i ligghallen. Och vid hagen har vi en "Mosquito Magnet", en maskin som attraherar alla arter blodsugande insekter, suger in o dödar dom. Den maskinen utrotar i längden hela beståndet av knott och decimerar kraftigt andra blodsugande insekter. Vi har efter tre år märkt en stor skillnad på vårt närområde gentemot om man promenerar iväg en 200m t.ex.
 
Sv: Utebox på sommaren, insekter?? Myggnät?

Skulle fortfarande gärna se lite biler på era lösningar...
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: skiesabove
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 314
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp