Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så har jag. Amigo bravo 50g och så lägger jag till 100 eller 200g liner efter behov.Horseware?
Kanske är 100g men finns ju liners om man måste ha 50gram till.
Haglunds har 150g med avtagbar hals. Även Swedish collection (Lippo) på StrömsbergsgårdVarför finns det i princip inga utetäcken i 150 g som inte har helhals ( förutom bucas typ)? Tycker detta är störande.![]()
Hästen är lite frusen och måste därför ha täcke på vintern är väl mest bekymrad hur tjockt utetäcke man kan ha inne i stallet utan att det blir för varmt även om det inte är nån värme där.Beror ju på hur frusen/varm av sig hästen är. Har en som vill ha 400 g när det är som kallast och en som då vill ha 100 g. Till min frusna har jag ofodrat, 50 g, 100 g, 200 g och 400 g samt liners. Tycker inte att hoppet mellan 100 och 200 är så stort.
Vilken temperatur har ni inne i stallet då?Hästen är lite frusen och måste därför ha täcke på vintern är väl mest bekymrad hur tjockt utetäcke man kan ha inne i stallet utan att det blir för varmt även om det inte är nån värme där.
Det brukar hållas på plus så länge det inte är jättekallt ute, blir det jättekallt blir det även minusgrader inne. Hur varmt täcke har du då?Vilken temperatur har ni inne i stallet då?
Vi har aldrig minusgrader men när det är som kallast ute är det bara några få plusgrader inne. Min står med sitt utetäcke inne, inga problem.
Beror på utetemperatur, vintertid allt mellan 250-500g. Det täcke hon har mest på vintern är 400 g. Hon helklipps och är ganska frusen.Det brukar hållas på plus så länge det inte är jättekallt ute, blir det jättekallt blir det även minusgrader inne. Hur varmt täcke har du då?
Fast jag tycker att täcket som är under brukar hänga ut, bli vått och smutsigt etc. Finns ju mycket täcken i både 100 g och 200 g täckestillverkarna tycker tydligen man behöver inte utetäcken i 150 g. Funderar nu på ett horseguard landon men det är 200 g.Det finns ju en del innetäcken med 150g fyllning, bla HW billigaste täcken Amigo Mio. Då kan du bara lägga ett ofodrat regntäcke utanpå.
Finns flera märken som har utetäcken i 150g ser jag nu när jag googlar lite snabbt.Fast jag tycker att täcket som är under brukar hänga ut, bli vått och smutsigt etc. Finns ju mycket täcken i både 100 g och 200 g täckestillverkarna tycker tydligen man behöver inte utetäcken i 150 g. Funderar nu på ett horseguard landon men det är 200 g.
Sen är jag också lite sån att jag vill att täcket har ställbara spännen framtill, att det är ett snyggt täcke och att det har bensnören och inte enbart nån svansrem plus bra andasegenskaperFinns flera märken som har utetäcken i 150g ser jag nu när jag googlar lite snabbt.
Horseware
Hansbo
Hööks
Haglunds
Catago
Hööks och Haglunds är de billigaste av dessa.
Haglunds har allt det du vill ha.Sen är jag också lite sån att jag vill att täcket har ställbara spännen framtill, att det är ett snyggt täcke och att det har bensnören och inte enbart nån svansrem plus bra andasegenskaper![]()