Bukefalos 28 år!

Utlandsbukare!

Sv: Utlandsbukare!

kl, tycker också du ska flytta, vägen är aldrig längre hem än vad den är dit och Sverige ligger kvar där det ligger förhoppningsvis.

Jag bodde på Irland som 20 åring i ett par år, två underbara år och jag skulle lätt kunna flytta tillbaka dit. Nu, mer än tio år senare har vi precis flyttat till Malta då vi är trött på svenska klimatet. Vi skulle haft med oss hund utan något problem, slutade dock med att vi tog bort honom av andra omständigheter men det var nog lika bra, han hade inte trivts i 42 graders värme...

Så här långt älskar vi det, vi har två småbarn också och det finns gott om andra svenskar här, både unga festprissar och barnfamiljer. Vi ämnar att stanna kvar i ett par år i alla fall.

Vi hade möjlighet att flytta till London och olika alternativ i Spanien också (Solkusten och Barcelona) men till sist blev det Malta då det dels är billigare än London och dessutom pratas det engelska (vi kan inte spanska).
 
Sv: Utlandsbukare!

Flytta säger jag!
Du kan ju alltid flytta tillbaka om allt går dåligt. :)

kl, tycker också du ska flytta, vägen är aldrig längre hem än vad den är dit och Sverige ligger kvar där det ligger förhoppningsvis.

+ Janey

Alltså, i princip håller jag ju med men riktigt så är det ju inte. Eller ja, att Sverige finns kvar vet jag ju men anledningen till att jag inte åker nu är ju (som jag redan skrivit flera gånger) att jag fått ett nytt jobb, ett drömjobb, som jag inte vill lämna. Det jobberbjudandet finns inte kvar om ett år, även om Sverige gör det. Av den anledningen kan jag inte åka nu. De flesta i den här tråden och generellt verkar lämna ett Sverige där de har ett trist jobb de inte gillar, och kanske inget fast boende. Så ser det inte ut för mig.

Väldigt intressant att läsa om vad ni båda skriver om era utlandsliv :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utlandsbukare!

Jag förstår att du inte vill lämna ditt jobb, det hade inte jag heller velat nu när jag precis fått ett nytt. Men har du inte möjlighet att ta tjänstledigt ett år till att börja med, och se om du trivs?
 
Sv: Utlandsbukare!

I framtiden - absolut! Men inte nu på en gång, det funkar liksom inte utan nu satsar jag på jobbet :)
 
Sv: Utlandsbukare!

Nä det är klart, men det kan vara skönt att veta att det är ett alternativ, längre fram :)
 
Sv: Utlandsbukare!

Precis! Därför ville jag få läsa och få inspiration och drömma lite :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
215
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 529
Senast: sthu
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 121
Senast: Ramona
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 199
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp