Utländska förbund

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Darby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 829

Darby

Trådstartare
Jag har ett par nyfikna frågor angående funktion och service från utländska förbund.

Hur fungerar det för er som har ston som är registrerade i utländska stamböcker och har föl som föds i Sverige alternativt väljer att registrera era föl i andra utländska förbund? Jag tänker främst på varmblod i holländska och tyska förbund, men även andra raser är självklart också intressanta.

Det skulle vara spännande att få ta del av era erfareheter :bow:

Sv: Utländska förbund

Jag har ett KWPN sto som också är registrerat i ASVH. Fölet kommer att reggas i ASVH. Det var så enkelt att få en ASVH stämpel och ett regnummer så jag funderade aldrig på att göra på något annat vis.

Tack för input!

Är fölet en moderlivsimport eller har du nyttjat ASVH godkänd hingst? Lämnar du någon fölrapport alls till KWPN för stoets del?

Stoet importerades förra året och betäcktes här i Sverige ! Så hon är som ett vanligt svenskt sto kan man säga. Fölets pappa är godkänd av ASVH.

Jag har faktiskt inte tänkt på att lämna en fölrapport till KWPN...
Dessutom så var magen utlånad så fölungen är inte min, men jag skall kolla med dem som äger fölet. Hade det varit mitt så hade jag nog gjort det, om det är nån vits för hingsten är såvitt jag vet inte godkänd i KWPN.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 643
Senast: dobbis
·
Avel Nu tänker jag inte på urvalet av avelsdjur, det har diskuterats i andra trådar. Utan på vilka förutsättningar man bör ha, för att kunna... 2
Svar
32
· Visningar
5 875
Senast: lilith
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)... 2
Svar
29
· Visningar
5 981
Senast: Fetaost
·
Avel Jag hittade en intressant arteikel som känns väldigt aktuell när vi använder oss av så mycket utländska hingstar. Citat från SLU...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: clownen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka