utlåning av klippmaskin?

Q

Qudexco

vad kan man "begära" för att låna ut sin sprillans nya märkes klippmaskin? endel säger "jag betalar max 50kr"
medans andra menar att snitt priset ligger på 300-350kr!! det tycker jag är lite väl mycket hade tänkt lägga mig på 150-200 kr! vad tycker ni andra som lånar ut era maskiner?? sen kan det ju bero lite på om man är nära vän med personen eller inte men..ungefär..
 
om man öht vill låna ut sin nya klippmaskin så tycker jag att man ska ha skälig ersättning.
-"max 50 kr" kan gå och gömma sej.
200 kr, eller köp en egen.
 
Om jag överhuvudtaget ska låna ut min maskin så får den som lånar skaffa egna skär eller slipa mina efteråt och stå för den kostnaden. No way jag lånar ut och riskerar att någon klipper en lite smutsig el. fuktig häst :rofl:.
 
En handlare här i närheten hyr ut en maskin för 250:-/dygn.
Om du räknar bort moms + div återstår kanske 150:-, vilket väl vore rimligt för dig att ta ut.

LIA
 
Om du räknar bort moms + div återstår kanske 150:-, vilket väl vore rimligt för dig att ta ut.

Ja fast då bör man ha ett avtal vad gäller skären, för 150 kr är en fjärt i kadegatt om de går sönder. Eller om personen inte smörjer regelbundet, då kan det bli ruskigt dyrt.
 
jag har sagt så här:

1. jag vill vara med vid klippningen (så jag kan se om hästen är skitig eller fuktig)
2. går någonting sönder får den som hafft isönder det stå för kostnaderna.
och eftersom jag är med hela tiden ser jag ju om den går isönder eller liknande.
3. jag lånar bara ut den till personer som jag känner och vet är ärliga.

nått jag glömt som jag borde säga??
 
Jag hyr ut sax. Jag tar 250 kr när den som hyr klipper själv och det priset är per häst. När jag klipper åt kund tar jag 400 kr per häst.
 
ta reda på hur mycket det kostar att laga den om den går kapiatalt sönder.(om den går sönder får den som lånat den laga eller köpa en ny)
Men 200 tar jag för att låna ut min.och är det nån som ska klippa en isbjörn får dom även stå för slipning av skären.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 238
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 057
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 392
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp