Utmattning kontra träning

30 minuter promenad om dagen tyckte min läkare var lagom under den akuta perioden av utmattningen. Att bara sitta ute är ju också en bra grej, bara vara ute liksom. Bäst värden har man fått om man vistas i lövskog, då lugnar sig sinnet. Så hitta lite lövskog och sätt dig där en stund.
Det är ont om lövskog här där @Sonic76 och jag bor, men det finns ett område cirka 3-4 km från henne som jag kallar för Lilla Blekinge eftersom det är lövskog där.
 
Vad har du i närheten då?
Vc med sjukgymnast och ett styrkegym
Skog finns men ska man ha skog sominte slutar i ett villaområde får man gå en bit
Funkar nu när det är ljust på kvällarna men i vinter blir det svårare
Finns en promenadväg längs sjön som är trevlig men inte upplyst den heller
Finns ett elljusspår men det känns väldigt kort när jag har gått där och har inte sett nån annan variant att gå heller.
Så ska man gå där det är ljust i vinter får jag gå från en by till en annan
 
Vc med sjukgymnast och ett styrkegym
Skog finns men ska man ha skog sominte slutar i ett villaområde får man gå en bit
Funkar nu när det är ljust på kvällarna men i vinter blir det svårare
Finns en promenadväg längs sjön som är trevlig men inte upplyst den heller
Finns ett elljusspår men det känns väldigt kort när jag har gått där och har inte sett nån annan variant att gå heller.
Så ska man gå där det är ljust i vinter får jag gå från en by till en annan
Är det bara ljuset det hänger på så löser det sig med en pannlampa.
 
Är det bara ljuset det hänger på så löser det sig med en pannlampa.
Ytterligare en kostnad jag inte kan motivera i dagsläget.
Har iofs uppladdningsbara batterier men ingen laddare för tillfället.
Bara skor och inlägg kommer att hamna på ca 2000 kr
 
Vc med sjukgymnast och ett styrkegym
Skog finns men ska man ha skog sominte slutar i ett villaområde får man gå en bit
Funkar nu när det är ljust på kvällarna men i vinter blir det svårare
Finns en promenadväg längs sjön som är trevlig men inte upplyst den heller
Finns ett elljusspår men det känns väldigt kort när jag har gått där och har inte sett nån annan variant att gå heller.
Så ska man gå där det är ljust i vinter får jag gå från en by till en annan
Ta en vy som verkar trevlig och gå där.
 
Vc med sjukgymnast och ett styrkegym
Skog finns men ska man ha skog sominte slutar i ett villaområde får man gå en bit
Funkar nu när det är ljust på kvällarna men i vinter blir det svårare
Finns en promenadväg längs sjön som är trevlig men inte upplyst den heller
Finns ett elljusspår men det känns väldigt kort när jag har gått där och har inte sett nån annan variant att gå heller.
Så ska man gå där det är ljust i vinter får jag gå från en by till en annan
Men vägarna som går mot grustäkten nordost om dig då? Det går ju att komma ganska långt där. Eller så gör man en kort sväng. Variationsmöjligheterna ser oändliga ut, åtminstone om man kikar på kartan.
 
Men vägarna som går mot grustäkten nordost om dig då? Det går ju att komma ganska långt där. Eller så gör man en kort sväng. Variationsmöjligheterna ser oändliga ut, åtminstone om man kikar på kartan.
Det vet jag inte vart det är?
Åt Stråssa eller Gusselby?
 
Jag behöver skor för min smärta i fötterna
Och särskilda inlägg
Annars tar jag mig ingenstans tyvärr
Jag rekommenderar cykling om du har problem med fötterna. Jag tycker om att cykla för man kommer lite längre än när man går eller springer och ser mer. Om du känner för det kan du också öka träningen med intervaller när du känner att du orkar ☺
 
Har ju roat mig med flytt de senaste två veckorna och kommer att roa mig med städ den närmaste
Sen ska vi se vart jag hamnar
 
Behöver få nåt positivt i mitt liv
Är helt slutkörd ändå har jag inga måsten förutom på jobbet som dock är rejält hektiskt
Men det finns ingenstans att träna mer än styrka här i byn
Att åka iväg och träna efter jobbet är inte aktuellt då jag knappt tar mig hem 1 km från jobbet.
Alternativen som finns här är kommunens gym där finns bara styrkegrejor
Eller vc men där stänger de oftast innan jag slutar.
Måste investera i nya skor så funderar jag på stavgång efter jobbet sen.
Skulle verkligen behöva nåt positivt att fokusera på men vad fan ska man ta sig till när man sitter fast i en byhåla

Rekommenderar hemma yoga. Räcker till en början att använda en lite tjockare matta, sen om man vill kan man köpa en yoga matta, kostar ett par hundralappar. Googla yoga with aidrian, hennes youtube kanal ör jätte bra, och jag tycker yogan ger väldigt bra och allsidig träning.
 
Rekommenderar hemma yoga. Räcker till en början att använda en lite tjockare matta, sen om man vill kan man köpa en yoga matta, kostar ett par hundralappar. Googla yoga with aidrian, hennes youtube kanal ör jätte bra, och jag tycker yogan ger väldigt bra och allsidig träning.
Har tänkt kolla om vc kör mediyoga i höst
De har ibland
Tror det kan vara bra
Göra hemma kan vara svårt att få mig motiverad på men kommer jag bara igång så
 
Har tänkt kolla om vc kör mediyoga i höst
De har ibland
Tror det kan vara bra
Göra hemma kan vara svårt att få mig motiverad på men kommer jag bara igång så

Jag har också svårt att hitta motivation, men på hennes kanal finns yoga pass som är 5-10 minuter, om man tar ett sånt så känns det iaf överkomligt, typ 5 min stretsh pass orkar jag så är jag klar sen. Och vissa dagar känner jag mig klar efter det andra dagar blir det ett 20 minuterspass efter det. Och även om det bara blir 5 min så känns det ofta väldigt bra att få sträcka lite på kroppen.
Det jag menar är alltså att man inte behöver gå ut så hårt utan bara lägga det på den nivån man orkar.
 
Jag har också svårt att hitta motivation, men på hennes kanal finns yoga pass som är 5-10 minuter, om man tar ett sånt så känns det iaf överkomligt, typ 5 min stretsh pass orkar jag så är jag klar sen. Och vissa dagar känner jag mig klar efter det andra dagar blir det ett 20 minuterspass efter det. Och även om det bara blir 5 min så känns det ofta väldigt bra att få sträcka lite på kroppen.
Det jag menar är alltså att man inte behöver gå ut så hårt utan bara lägga det på den nivån man orkar.
Det är ju ingen här som pratat om att gå ut hårt. MediYoga som @Sonic76 nämner är en väldigt mjuk form av yoga. Dess effekter är så pass dokumenterade att det används inom vården. Ett pass kan vara så enkelt som långa djupa andetag liggande på rygg, ryggflex 3 minuter, sat kriya 3 minuter, vila, meditation.

Att gå till någon som är utbildad har ju också den fördelen att de kan hjälpa en att anpassa övningarna vid behov och också ge andra råd.
 
Jag får ångest bara av att tänka på att börja med yoga. Jag hinner ju inte ens kissa dagtid, hur sjutton ska man få in ännu mera måsten?
 
Jag får ångest bara av att tänka på att börja med yoga. Jag hinner ju inte ens kissa dagtid, hur sjutton ska man få in ännu mera måsten?
Gör långa djupa andetag på kvällen när du ska sova t.ex. Eller gör 3 minuter dynamisk kobra innan du kryper ner mellan lakanen.

Eller prioritera bort något om du vill få plats med ett helt program.
 
Tar ca 10 min att gå till jobbet så ingen större ide att cykla haha
Svamp är inte min grej alls och gå i skogen då får jag nästan gå ett tag innan jag kommer ut i nån skog att tala om
Jag har också väldigt kort bit att cykla till jobbet men ibland tar jag cykeln ändå och cyklar en omväg på vägen hem för att få lite träning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 744
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 199
Senast: prallan
·
Kropp & Själ För ungefär 1,5 månad sen så åkte jag av hästen då han kastade sig för något som åt hästar, trodde iaf han. Det är konstaterat att jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 303
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp