Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger
OMG, det menar du inte? Och jag som hela tiden har trott att hästar är gjorda av plast! Ursäkta mig, jag måste genast åka ut och packa upp pållen ur bomullen...
kolungarna skrev:Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.
/Kolungen