utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

kolungarna skrev:
Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.

/Kolungen

:eek: OMG, det menar du inte? Och jag som hela tiden har trott att hästar är gjorda av plast! Ursäkta mig, jag måste genast åka ut och packa upp pållen ur bomullen...

:bump: :banana: :rofl: :bump: :banana: :rofl:

in722408_18d5d.jpg

http://www.statelinetack.com /

splint_boot_pastel_big.jpg
:love:
bell_boot_pastels.jpg
:love:
http://www.davismanufacturing.com/products.html

Jofta skrev:

Ljusblå boots! Mina böner har blivit hörda! :bow:

Nu gäller det bara att hitta en återförsäljare som vill ta in... nån som vet någon åf för Davis som har eller kan tänka sig att ta in pastell-bootsen?

Jag kan genast lugna alla förnuftiga Bukisar att mina hästar ÄR hästar dygnets övriga timmar....:angel:

Och jag har nu även massor med rosa boots....

Vilket dom flesta nog har sett som varit inne och tittat i mina fotoalbum....:banana:

Och vet ni va´.....min 49-åriga granne som skaffat sej sin första foderhäst nu i höst...han gillar också BLING-BLING :love: :love:

Fast inte rosa....:D

COLOUR RULES :bump: :bump: :bump:

Men hästarna är hästar även om de har rosa boots istället för vita/svarta. :angel: samma funktion bara snyggare! :D

Fasiken vad snygga :love:
Synd att man har en valack, känenr inte riktigt för att klä honom i rosa :angel: Kör babyblått istället :D

palle skrev:
Ifall någon kommer ihåg så har jag allt detta i ROSA:

Träns, komplet.
Grimma.
Schabrak.
Sadelgjord.
Ländtäcke.
Strykkappor.
Kotskydd.
Massor med lindor.
Fleecetäcke.

Det jag saknar är:

Boots.
Och massor med andra ROSA prylar till mej och mina hästar.....

Annars har jag:

Blått syntetträns.
Gult syntetträns.
Röd, Lila, Grön sadelgjordar.
Gråa läderträns.
Röda läderträns.
m.m.

jag har en sida där du kan köpa rosa boots, och andra rosa saker :
http://ponnyprakt.se/

Tigertofflan skrev:
Men OMG! Det vet väl ALLA att dom som klär sina hästar i framför allt rosa, orange och lila är djurplågare? Jag menar.. de kan ju verkligen inte se sina hästar som levande varelser - de vet säkert inte ens vad en hovslagare är! Kanske bor de till och med på någons veranda - som prydnad!?

Det är ett sjukt samhälle vi lever i! :mad:

:smirk:

gu va du överreagerar
tror inte häster märker eller bry sej
om han har ett knall rosa länntecke
en ett vanligt blått tråkigt.

minns inte om jag har skrivit.. har tyvärr inga bilder, men jag köpte ett par riktigt SNYGGA fleecebenlindor till min medryttarhäst i somras. gula, fast inte kycklinggula, med röda chilifrukter på. i samma affär (som för övrigt hade de mest sinnessjuka prylar) fanns det andra lindor med flames och grejer på. rosa o limegröna westernsadlar, vad sägs? smått religiösa träns med ett stort kors i rosa strass:eek:

Mystix skrev:
www.ponnyprakt.se finns massor av färggranna grejer. Ska själv investera i ett kanonsnyggt pannband därifrån! :banana:

Jag ville så gärna ha ett pannband därifrån (svart strass med stjärnor) tror ni inte det tog slut innan man hunnit blinka då?:mad:

Molvi skrev:
gu va du överreagerar
tror inte häster märker eller bry sej
om han har ett knall rosa länntecke
en ett vanligt blått tråkigt.

Jag tror det låg en gnutta sarkasm i det där inlägget ;)

kolungarna skrev:
Frågan är om du inte borde hålla dig till barbiehästar istället? De går att hitta billigt i närmaste leksaksbutik. Det går dessutom att hitta barbiehästar med rosa slingor i manen och rosa glitter på baken. Letar du noga hittar du förhoppningsvis också rosa boots, som du sökte.

Faktum är att hästar är djur. - Djur som tidigare levt fria, med enda uppgift att klara sig undan rovdjur och hitta mat och vatten. De har kunnat ströva flera mil om dagen, äta största delen av dygnet och hitta växter de behöver för att klara sig. De har definitift inte funderat över vart det går att köpa snygg rosa utrustning.
Vi har nu tagit tillfånga hästen och tagit ifrån den många av deras instinkter. Det finns fortfarande vildhästar, men det går inte att släppa en tamhäst lös och tro att den ska förvilda sig igen. Den klarar sig inte.
Nu är det vår uppgift att ge hästen ett så bra hem som möjligt. Ett hem där den får tillgång att röra sig i hagarna, bra foder kompleterat med nödvändiga vitaminer och mineraler, bra hovvård, bra sällskap, bra motion. Det är vår uppgift att skydda den från skador, hålla den friska och ge den en bra utrustning.
Hästen är alltså ingen leksak. Ingen manekäng. Ingen accesoar. Försök acceptera det och klä ut din barbiehäst istället.

/Kolungen

Alltså, menar du på fullaste allvar att bara för att man har t.ex ett rosa syntetträns inte tar hand om sin häst på det bra sätt eller på något annat vis är mer oseriös än någon som t.ex ett vanligt svart läderträns? Vem har sagt att vi som är lite svaga för färger är sämre hästmänniskor? :mad: Borde du inte skaffa fram lite mer fakta istället för att göra som alla andra problem i den här världen: bara anta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka