Utställnings tråden

Jag har ju än så länge inte ställt utomlands så jag kan inte hjälpa dig med tullen. Norge kräver dock inte rabies utan endast pass.
Jag har varit i Norge två gånger. Jag hade bara pass till katten. Jag körde dit och hem och körde grönt i tullen - anmälde ingenting, men jag kanske gjorde fel?
Tack! Ni har helt rätt och nu har jag hittat det hos tullen och Jordbruksverket också. Jag tror jag har bestämt mig för att åka till Skien oavsett sällskapet, det känns klart smidigare än färja och Finland :)
 
Hjälp en novis - till Norge är det pass och rabies, till Finland är det pass, rabies och dvärgbandmask? Och till/från Finland ska man gå på rött i tullen, men till/från Norge kan man gå på grönt? Hur anmäler man sig ens? :arghh:
Du kanske har hittat det här redan, men när man ska hem från finland så kan man i förväg ha anmält sig här och då åka på grönt. Finland har inte något sånthär när man ska dit, iaf inte för hund för det kollade vi innan vi åkte :)
http://www.tullverket.se/sv/privat/...hundellerkatt.4.7df61c5915510cfe9e7107ce.html
 
Väljer att inte åka till Malmö i helgen. Jag kände att livet kom i vägen och jag inte riktigt har möjlighet att åka. För mig tar det ju typ 4,5 h ner och det gick inte riktigt ihop kände jag. Soda får vara snygg här hemma i helgen istället.
 
Jag ska till Sandviken imorgon. Egentligen skulle alla tre följt med men nu är ju flickorna dräktiga så det blir bara Räven. Det äre Aby/Somali breed BIS. Kul även om själva Räven antagligen är chanslös på den titeln. Tyvärr tror jag inte vi tar cert heller - min kompis katt är nu i samma klass och då våra katter varit i samma klass så har vi tagit titeln varannan gång och nu är det hennes kisses tur.
 
Jag ska till Sandviken imorgon. Egentligen skulle alla tre följt med men nu är ju flickorna dräktiga så det blir bara Räven. Det äre Aby/Somali breed BIS. Kul även om själva Räven antagligen är chanslös på den titeln. Tyvärr tror jag inte vi tar cert heller - min kompis katt är nu i samma klass och då våra katter varit i samma klass så har vi tagit titeln varannan gång och nu är det hennes kisses tur.
Lycka till :)
 
Jag ska till Sandviken imorgon. Egentligen skulle alla tre följt med men nu är ju flickorna dräktiga så det blir bara Räven. Det äre Aby/Somali breed BIS. Kul även om själva Räven antagligen är chanslös på den titeln. Tyvärr tror jag inte vi tar cert heller - min kompis katt är nu i samma klass och då våra katter varit i samma klass så har vi tagit titeln varannan gång och nu är det hennes kisses tur.
Lycka till! :)
 
Katten är nybadad och väskan är packad. I helgen åker jag och Soda ned till Kalmar på utställning. Första utställningen sedan SW, så det ska bli väldigt kul. Soda har dessutom gått upp i klass 5 nu. Vet inte om vi kommer ha konkurrens, men i vilket fall är det alltid kul att få träffa lite kattvänner :)
 
Nu är vi hemkomna efter en rolig helg i Kalmar. Inte de absolut bästa resultaten på pappret men två stycken toppenbedömningar och första CACGIB blev det för Soda. Igår var konkurrensen stenhård om certet men Soda föll på målsnöret. Vi fick en kexchoklad som tröstpris då domaren gillade henne så mycket :p. Idag slapp vi konkurrens men åkte ut i BIV mot två andra vuxna honor. Domaren gillade henne verkligen och tyckte det var otacksamt att välja mellan så vackra katter. Jag tror vi lyckades samla några av Sveriges vackraste blåa bicolorhonor just nu i Kalmar.

Nu blir det lite semester och sen åker vi till Södertälje första helgen i augusti ;). Sen börjar det ju bli dags att planera att ställa utomlands också.
 
Just nu känns utställning väldigt långt bort - ingen av honorna går att ställa pga ungarna såklart. Räven ser ut som skit- massor av småsår från fästingar och även skav från halsbandet. Jag tror jag struntar i utställning tills han är i form igen och ungarna har flyttat
 
Jag är lite nyfiken, är det någon som ska ställa i Sundsvall 25-26:e augusti? Jag ska inte ställa ut men tänkte kika på alla fina katter och förhoppningsvis snacka katt hela dagen :D Brukar man kunna se vilka raser och anmälda katter några dagar innan?
 
Jag är lite nyfiken, är det någon som ska ställa i Sundsvall 25-26:e augusti? Jag ska inte ställa ut men tänkte kika på alla fina katter och förhoppningsvis snacka katt hela dagen :D Brukar man kunna se vilka raser och anmälda katter några dagar innan?
Hej! Jag ska inte dit men jag tänkte svara på dina andra frågor :). Ca 2 veckor innan utställningen släpper arrangören domarfördelningen. På denna så står det vilka katter som går hos vilka domare, och där kan man om man vill se vilka raser som är anmälda (där står deras EMS-kod, alltså både ras och färg, men förkortat. Mina som är ragdoll förkortas RAG och följt av färgen, ex a03 som står för blå bicolor. Alla rasers koder kan man googla efter). Man kan däremot inte se vilka specifika katter som är anmälda förrän samma dag. På kattutställningar ska det vara anonymt (domarna ska inte veta vilken katt de dömer) och därför är det hemligt :). På utställningen kan man dock köpa katalog som är en ”startlista” dör man kan se all info om katten.
 
Hej! Jag ska inte dit men jag tänkte svara på dina andra frågor :). Ca 2 veckor innan utställningen släpper arrangören domarfördelningen. På denna så står det vilka katter som går hos vilka domare, och där kan man om man vill se vilka raser som är anmälda (där står deras EMS-kod, alltså både ras och färg, men förkortat. Mina som är ragdoll förkortas RAG och följt av färgen, ex a03 som står för blå bicolor. Alla rasers koder kan man googla efter). Man kan däremot inte se vilka specifika katter som är anmälda förrän samma dag. På kattutställningar ska det vara anonymt (domarna ska inte veta vilken katt de dömer) och därför är det hemligt :). På utställningen kan man dock köpa katalog som är en ”startlista” dör man kan se all info om katten.
Tack för hjälpen! :D Då ska jag kolla upp det när domarfördelningen släpps, blir till att välja dag efter ras då :D
 
Alla raser brukar ställas båda dagarna, men det brukar vara flest katter på lördagen :). Vissa väljer att bara ställa en dag.
Nja, förra året var jag där och kikade på lördagen och fick då höra att det på söndagen skulle vara burmilla också men hade inte möjlighet gå då :). Därför jag frågade om man kunde se innan vilka som går vilken dag, vill se om det är fler "små" raser nån av dagarna, spec just burmillan som ser så vacker ut på bild :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 377
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 818
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp