Utställnings tråden

Nja, förra året var jag där och kikade på lördagen och fick då höra att det på söndagen skulle vara burmilla också men hade inte möjlighet gå då :). Därför jag frågade om man kunde se innan vilka som går vilken dag, vill se om det är fler "små" raser nån av dagarna, spec just burmillan som ser så vacker ut på bild :love:
Då valde burmillans ägare troligen att bara ställa söndagen :). Men generellt sett är det alltid fler katter på lördagen. Fler tomma burar på söndagen. Men kika domarfördelningen så missar du inte någon ras du vill se 👍🏻
 
Då valde burmillans ägare troligen att bara ställa söndagen :). Men generellt sett är det alltid fler katter på lördagen. Fler tomma burar på söndagen. Men kika domarfördelningen så missar du inte någon ras du vill se 👍🏻
Det ska jag göra :) Får hålla tummen alla raser jag vill se hamnar på lördagen så man ser mest då :)
 
Nu är vi hemkomna efter en rolig helg i Kalmar. Inte de absolut bästa resultaten på pappret men två stycken toppenbedömningar och första CACGIB blev det för Soda. Igår var konkurrensen stenhård om certet men Soda föll på målsnöret. Vi fick en kexchoklad som tröstpris då domaren gillade henne så mycket :p. Idag slapp vi konkurrens men åkte ut i BIV mot två andra vuxna honor. Domaren gillade henne verkligen och tyckte det var otacksamt att välja mellan så vackra katter. Jag tror vi lyckades samla några av Sveriges vackraste blåa bicolorhonor just nu i Kalmar.

Nu blir det lite semester och sen åker vi till Södertälje första helgen i augusti ;). Sen börjar det ju bli dags att planera att ställa utomlands också.
Vilken tid ställs ragdoll imorgon, vet man det? Tänkte åka dit och titta.
 
Vilken tid ställs ragdoll imorgon, vet man det? Tänkte åka dit och titta.
De ställs tidigt. Idag ställdes min kring klockan 10. Kan säkert vara något liknande imorgon :). Men det är inte jättemånga ragdoll på plats.

Soda lyckades idag få sitt CAGCIB och bli Nominerad till panelen. I panelen fick hon en röst av tre :). Är väldigt nöjd då hon inte är i någon superpäls efter värmeböljan. Hennes andra panel någonsin, och min tredje :banana:
 


En liten bild på en Soda som inte förstår meningen med att posera med sin NOM-rosett :).

Nu blir nästa utställning MSK första helgen i september. Soda får följa med dit också, och troligen provar jag att ställa Lumi som kastrat :). Var inte riktigt meningen. Tanken var att ställa ut min nya import, men han är så ful just nu så Lumi får hänga med istället :). Hon har gillat utställningar tidigare så jag hoppas hon gör det nu med. Däremot är hon heller inte den finaste katten jag har, då hon är lite feltecknad tyvärr.
 
Jag åker till Solvalla nästa helg med Rävapojken.
Sen blir det Norrköping i Oktober med alla flickor inklusive lilla Bilimbi som får gå sin första utställning
 
Upp som en sol ner som en pannkaka - idag blev det draget cert. Den domaren har dömt honom förut i samma klass när han var (enligt mig) i sämre skick - men idag hade han blek näsa, skav av halsbandet och markeringar på frambenen. Jag håller med om de två första och det kan absolut certet dras pga. Men markeringar har han icke.
 
Upp som en sol ner som en pannkaka - idag blev det draget cert. Den domaren har dömt honom förut i samma klass när han var (enligt mig) i sämre skick - men idag hade han blek näsa, skav av halsbandet och markeringar på frambenen. Jag håller med om de två första och det kan absolut certet dras pga. Men markeringar har han icke.
Spännande att det kan skilja så. Men grattis till NOM i vilket fall :)
 
Igår var vi i Eskilstuna på MSKs utställning med Soda och även Lumi. Egentligen hade jag planerat att ta med min nya import men han behöver MYCKET tid att växa i sig själv, så han får hoppa över utställningar tillsvidare. Så då slet jag med Lumi som ställdes som kastrat för första gången, och första utställningen för henne på 2 år. Hon skötte sig väldigt fint. Hon fick en fin bedömning och var uppe för NOM där det tog stopp. Soda fick sitt cert och även NOM. Andra NOM i rad (för samma domare dock). Hon har dock ingen päls nu och hon stod mot en av sveriges vackraste persrar i panel, så det blev inga röster där.

Nu är det ett litet uppehåll till mitten av oktober. Jag hoppas att pälsen kommer tillbaka på Soda! Sen blir det Östkatten och sen Norge två helger i rad. Tar hon alla Cert blir hon GIC i Norge, men annars har jag anmält till Birka också, som avslutning på utställningsåret :)
 
Jag råkade spontanananmäla Räven och Kyra till en utställning i Danmark den 22-23/9 . Så nu är de rabiesvaccinerade och jag ger mig iväg på en galen roadtrip. Sen är alla FYRA (Räven, Kyra, Ping och lilla Svea) anmälda till Östkatten i Norrköping. Kyra och Svea till Birka i November. Jag har bestämt att det räcker för Ping att bli champion (om hon blir det) det känns ganska trist att ställa en variant som man vet nästan alltid blir slagen i konkurrens pga den långa pälsen. Jag hoppas att Räven tar sitt utländska cert och sen så småningom blir Supreme, sen räcker det absolut för honom också. Då har jag bara Kyra och Svea kvar att ställa.
 
Idag är jag väldigt nöjd - båda katterna fick de eftertraktade certen idag - det betyder att Räven har 2 cert kvar till Supreme - Kyra har 1 kvar till Internationell Champion. Detta var exakt syften med denna resa så även om vi kammar noll imorgon så har de fått sina utomlandscert - fantastiskt skönt.

Kyra är ju inte i bästa form efter kull - sista ungen flyttade för bara 2 veckor sen. Räven är som vanligt stilig, men jag tycker det är skitsvårt med groomingen. Han blir ful och skivig i pälsen oavsett hur mycket jag badar
 
En bekant till mig har en så jäkla fin britt som det går så otroligt bra för och jag blir SÅ avundsjuk! Vill också ha en bra utställningskatt! Men men. Läser här istället :p
 
Jag känner precis samma, @MissFideli , jag vill också ha en snygg katt att ställa ut! :arghh: Senast idag tog ett halvsyskon till Älva hem ett BIS, och jag vill ju ocksååå! Båda Älvas föräldrar är superfina utställningskatter, så det hade ju varit kul att kunna ställa ut Älva och se om hon brås något på dem.

Ja, ja. Det är väl bara att hoppas att lillasyster ska vara en liten stjärna den dagen det är dags att utöka familjen.
 
Vi hade ju hoppats på att inte hamna i panel idag så vi hade kunnat åka hem tidigt (typ vid 15 istället för 17 - det gör rätt stor skillnad när resvägen är 8 timmar) men icke - Räven i panel. Jag visste ju att han skulle upp mot en SW JW - jättelång titiel-katt - och såklart så fick den andra katten helt välförjänt alla röster i panelen.

Kyra blev IC och Räven har ett kvar till SC nu. Så det känns kul. Det är fina katter men ingen av dom kommer nånsin ta ett BIS.

Jag orkade inte köra ända hem så vi bor över i Linköping hos Räven och Kyras lilla dotter - hon flyttade för 2,5 veckor sen och de har redan glömt varandra - Räven går som vanligt runt och är kung i vanlig ordning Kyra morrar åt sin egen spegelbild...
 
Östkatten nu i helgen med fyra katter. Förhoppningsvis så tar Räven sin sista titel. På söndagen kommer hans mamma och ett gäng syskon från andra kullar så det ska bli nån sorts avelsklass. Kul med hela släkten på plats.
 
Östkatten nu i helgen med fyra katter. Förhoppningsvis så tar Räven sin sista titel. På söndagen kommer hans mamma och ett gäng syskon från andra kullar så det ska bli nån sorts avelsklass. Kul med hela släkten på plats.
Då ses vi kanske i helgen! Jag kommer med en Soda i bikini :). Min nya kille är tyvärr 3 dagar för liten, så han får invänta Birka nästa månad istället.
 
Då ses vi kanske i helgen! Jag kommer med en Soda i bikini :). Min nya kille är tyvärr 3 dagar för liten, så han får invänta Birka nästa månad istället.

Det är som min Kyra då - hon har verkligen inte någon päls att skryta med.

Jag tror min lilla unge har 5 dagars marginal att vara gammal nog.

Vi ses nog på Järva också. Eller förresten inte - det är ju bara kat3 och 4 på söndagen när jag ska dit
 
Det är som min Kyra då - hon har verkligen inte någon päls att skryta med.

Jag tror min lilla unge har 5 dagars marginal att vara gammal nog.

Vi ses nog på Järva också. Eller förresten inte - det är ju bara kat3 och 4 på söndagen när jag ska dit
Ja, det är kategoriutställning, så vi är där på lördagen :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 313
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 995
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp