Utställnings tråden

Fast det var inte Järva utan Birka.
Jag ska bara ha med mig Kyra och Svea (kattungen) insåg jag just nu när jag fick bekräftelsen
Jag förstod vilken du menade ändå :). Ska bli spännande med två cert på en dag. Jag var inte där förra året, så det är nytt för mig.

Soda fick sitt CAGCIB idag i Norrköping. Vid nomineringen sa domaren att ”skulle jag bara nominera utifrån poängen på huvudet hade hon tagit det, men tyvärr är hon lite liten”. När hon inte har någon päls ser hon väldigt liten ut. Men skönt att hon håller rätt bra ändå :).
 
Räven tog sitt sista cert till Supreme Champion. Kyra tog sitt i klass 5 och Ping blev utan (ffa pga hennes långa päls) - hon var verkligen inte nöjd med att vara med, detta får vara hennes sista utställning, det känns inte alls bra att ha med en katt så ogillar detta så skarpt. Jag tror att hon är så missnöjd pga hon är så himla dominant och det slår runt helt för henne när hon inte kan ha koll på allt och alla.

Det allra roligaste var att BIVen stod mellan pappa, mamma och barn. Domaren tyckte jättemycket om både Räven (pappa) och Kyra (mamma) men hon ansåg att Svea (deras barn) hade fått det bästa av både mamma och pappa och slog sina föräldrar som blott fyra månaders, då känns det kul att vara uppfödare
 
Lilla Ping slutade på topp med att både sköta sig acceptabelt och ta en championtitel. Räven tog BIV i konkurrens med halva släkten (inklusive fri, barn, mamma, halvsyskon och ett brorsbarnbarn. Lilla Svea blev ex1 i konkurrens och kommentaren att hon är stunning. Kyra tog cert med fin kritik.
 
Grattis till Supreme @cirkus! Och självklart dina andra fina framgångar.

Soda fick en superfin bedömning på söndagen! Domaren gillade henne verkligen. Var en superfin liten kattunge (som BISade sedan) som jag var helt säker på att skulle ta BIVet. Men tji fick jag när Soda fick en medalj runt halsen! Men i NOM fick hon se sig slagen, mycket på grund av att hon inte har någon päls.

Innan helgen var jag osäker på om jag verkligen skulle åka till Norge nästa helg eftersom Soda inte riktigt är i show-kondition. Men eftersom hon ändå fick bra bedömningar i helgen och hon skulle behöva ett cert så åker vi ändå. Det är bara att hålla tummarna! Tar vi cert båda dagarna blir hon Grand!
 
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI :(. Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.

Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...
 
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI :(. Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.

Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...

Men gud så trist :(

Själv åker jag till Iggesund i helgen.

jag har bara med mig Kyra och Svea - Ping slipper utställning eftersom hon tyckte det var så jobbigt. Rut kommer med sin ägare. Så två kattungar i kat 3 som kommer från mig. Det blir kul.

Det mest spännande är ändå den superduperfina abyn jag kommer ha med som har chans på JW
 
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI :(. Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.

Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...
Nä, vad tråkigt! Jag hoppas att hon kryar på sig fort. :heart
 
Jaha, planen on Norge i helgen är avblåst. I morse verkade Soda ha problem med att kissa. Bokade veterinärtid och det verkar som att hon har fått UVI :(. Metacam har hon fått och urinprov taget ikväll så det ska vi lämna in för odling.

Det viktigaste är att Soda blir bra, men det är tråkigt att missa Norge, då hon hade behövt komma utomlands. Nu har hon bara ett cert till som hon får ta i Sverige, sen är hon stoppad. Hade ju tänkt ta med henne till Birka men det känns onödigt med tanke på att det är två cert på en dag. Får se om jag försöker byta katt eller hur jag gör...

Men lilla Soda då:(:heart
 
Synnerligen lyckad dag i Iggesund.

Vår lilla lånekatt blev BIV, NOM och BIS! Helt fantastisk katt som jag nu delar rum med - hon är helt kavat och mycket intensiv.

Kyra fick cert men domaren ville inte ha upp henne till nomineringen, jag håller med, det saknas rätt mycket, jag tycker hon är oblanserad, har får dålig grundfärg och dessutom just nu iklädd bikini.

Svea fick helt fantastisk kritik, domaren älskade henne , men älskade en orientalunge mest av alla SJU som var uppe till nominering.

Underbara Rut hade tuff konkurrens av två fina abyungar, hon är superfin i typen, men grundfärgen behöver skärpa sig. Hon skötte sig utmärkt på sin första utställning - jätteduktig liten tjej som enligt husse och matte är helt slut nu på kvällen
 
Helt fantastiskt - den superfina lånekatten tog sitt femte BIS och blev Junior Winner!

Jisses alltså - vilken glädje! Så otroligt kul att få visa fram en så fantastisk katt! Nu håller jag tummarna för henne i Tammerfors nästa helg
 
Hej är ny här i tråden men har läst igenom hela och nu vill jag också vara med och diskutera! Min kattunge/tonåring (hon är strax 7 månader) heter Trassel och är en liten huskattstjej. Våran första utställning var Hälsingekatten förra helgen och tyvärr gick det inte jättebra då hon blev 2a (av 3) långhåriga honor. Det var temperamentet hon föll på (väldigt rädd och blyg) så nu ska vi ut och träna i lite mer olika miljöer. Hon fick dock en nominering till "bästa klubbkatt" (utan konkurrens bland huskatterna) så vi fick stanna kvar till sist ändå och där var hon väldigt less och man stod väldigt nära dom andra katterna så då sa hon bestämt ifrån och viftade med tassen så domaren skulle hålla sig på avstånd.

Tänkte kastrera henne och hoppas att hon lugnar ner sig samt miljöträna mer och sen kanske anmäla till Fräset i januari om pälsen hinner växa ut. Vet inte om det blir en eller två dagar dock, kan bli mycket med två dagar men samtidigt kanske lika bra när man åkt så långt.


Tror ändå hon fick ganska bra bedömning (har inte lyckats tyda bedömningssedeln helt än) och hon är jättetrevlig både hemma och att åka dit med i bil så hon kan nog bli bra om hon lugnar sig hoppas jag.
611A3849.jpg
 
Hej är ny här i tråden men har läst igenom hela och nu vill jag också vara med och diskutera! Min kattunge/tonåring (hon är strax 7 månader) heter Trassel och är en liten huskattstjej. Våran första utställning var Hälsingekatten förra helgen och tyvärr gick det inte jättebra då hon blev 2a (av 3) långhåriga honor. Det var temperamentet hon föll på (väldigt rädd och blyg) så nu ska vi ut och träna i lite mer olika miljöer. Hon fick dock en nominering till "bästa klubbkatt" (utan konkurrens bland huskatterna) så vi fick stanna kvar till sist ändå och där var hon väldigt less och man stod väldigt nära dom andra katterna så då sa hon bestämt ifrån och viftade med tassen så domaren skulle hålla sig på avstånd.

Tänkte kastrera henne och hoppas att hon lugnar ner sig samt miljöträna mer och sen kanske anmäla till Fräset i januari om pälsen hinner växa ut. Vet inte om det blir en eller två dagar dock, kan bli mycket med två dagar men samtidigt kanske lika bra när man åkt så långt.


Tror ändå hon fick ganska bra bedömning (har inte lyckats tyda bedömningssedeln helt än) och hon är jättetrevlig både hemma och att åka dit med i bil så hon kan nog bli bra om hon lugnar sig hoppas jag.
Visa bifogad fil 20821

Vad kul! Jag var som sagt också på hälsingekatten - mycket trevlig utställning tycker jag.

Att läsa bedömningssedlar är en ...öhum....konst. Jag har inte många jag har kunnat tyda fullt ut.

Jag trodde inte huskatter fick ställas som fertila. Din kommer säkert bli bättre både av kastration och vana. Jag har en som aldrig blev van - hon ställdes som unge och som junior och sen ett par gånger till men utställning är inte hennes grej, hon kanske också blir bättre som kastrat men det dröjer
 
Vad kul! Jag var som sagt också på hälsingekatten - mycket trevlig utställning tycker jag.

Att läsa bedömningssedlar är en ...öhum....konst. Jag har inte många jag har kunnat tyda fullt ut.

Jag trodde inte huskatter fick ställas som fertila. Din kommer säkert bli bättre både av kastration och vana. Jag har en som aldrig blev van - hon ställdes som unge och som junior och sen ett par gånger till men utställning är inte hennes grej, hon kanske också blir bättre som kastrat men det dröjer


Dom måste vara kastrerade från 10 månader. Det är nog inte så vanligt att huskatter ställs ut innan den åldern kanske :)
 
Hej är ny här i tråden men har läst igenom hela och nu vill jag också vara med och diskutera! Min kattunge/tonåring (hon är strax 7 månader) heter Trassel och är en liten huskattstjej. Våran första utställning var Hälsingekatten förra helgen och tyvärr gick det inte jättebra då hon blev 2a (av 3) långhåriga honor. Det var temperamentet hon föll på (väldigt rädd och blyg) så nu ska vi ut och träna i lite mer olika miljöer. Hon fick dock en nominering till "bästa klubbkatt" (utan konkurrens bland huskatterna) så vi fick stanna kvar till sist ändå och där var hon väldigt less och man stod väldigt nära dom andra katterna så då sa hon bestämt ifrån och viftade med tassen så domaren skulle hålla sig på avstånd.

Tänkte kastrera henne och hoppas att hon lugnar ner sig samt miljöträna mer och sen kanske anmäla till Fräset i januari om pälsen hinner växa ut. Vet inte om det blir en eller två dagar dock, kan bli mycket med två dagar men samtidigt kanske lika bra när man åkt så långt.


Tror ändå hon fick ganska bra bedömning (har inte lyckats tyda bedömningssedeln helt än) och hon är jättetrevlig både hemma och att åka dit med i bil så hon kan nog bli bra om hon lugnar sig hoppas jag.
Visa bifogad fil 20821
Grattis till andraplatsen! :) Och kul att du ställer huskatt! Jag har en huskatthane jag ställde mycket för nåt år sen.
Liten varning för Fräset: det är en jättetrevlig klubb, MEN dom har en förmåga att utöka antalet katter dom tar in i takt med att det blir fullt, så i slutändan har dom klämt in så extremt många katter i Hall2000 att det blir väldigt varmt, trångt, och livligt. Jag ställer inte ut där längre för mina katter pallar inte miljön helt enkelt. Så är din tjej lite nervös nu i början skulle jag nog välja en annan utställning :)

Har hört att folk fått hjälp av apotekspersonal att tyda sina lappar, domare och läkare skriver tydligen lika (illa) ;)
 
Att läsa bedömningssedlar är en ...öhum....konst. Jag har inte många jag har kunnat tyda fullt ut.
Jag fick en en gång där det stod FJÄSKFIA!! och inget mer :D det var i alla fall lätt att tyda :up:
Det var alltså katten som var en fjäskfia och inte jag :p
Katten var extremt social och gjorde sitt bästa för att krypa upp i knät på alla domare, spann och kelade med allt och alla :)
 
Grattis till andraplatsen! :) Och kul att du ställer huskatt! Jag har en huskatthane jag ställde mycket för nåt år sen.
Liten varning för Fräset: det är en jättetrevlig klubb, MEN dom har en förmåga att utöka antalet katter dom tar in i takt med att det blir fullt, så i slutändan har dom klämt in så extremt många katter i Hall2000 att det blir väldigt varmt, trångt, och livligt. Jag ställer inte ut där längre för mina katter pallar inte miljön helt enkelt. Så är din tjej lite nervös nu i början skulle jag nog välja en annan utställning :)

Har hört att folk fått hjälp av apotekspersonal att tyda sina lappar, domare och läkare skriver tydligen lika (illa) ;)

Jag håller med. Det är en väldigt trång lokal som blir mycket svettig och varm. Det är ett av två ställen där Räven har vantrivts rejält.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 380
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 090
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp