Vaccinerad

Idag var jag och vaccinerade mig. Boendestödet var med mig. Jag hade satt på ett bedövningsplåster, men det visade sig att jag hade satt den på fel ställe.

Vaccineringen gjorde skitont och jag blev yr och illamående. Svetten bara rann. Jag blev ledd till ett rum där jag kunde lägga mig och det var tur att jag lyckades stå på benen hela vägen dit. Jag låg där och mådde så dåligt. Ångrade att jag vaccinerat mig. Dessutom blödde det lite från stickstället. Jag fick en apelsinjuice av personalen och kvicknade till så småningom.

Det var meningen att boendestöd och jag skulle handlat efteråt men det fick ställas in. Jag blev hemskjutsad direkt. Nu känner jag mig tagen av situationen och har lite ångest över hur jag ska klara mig resten av dagen. Mår kymigt och har tagit lugnande. Hade önskat att jag hade kunnat ha sällskap.

Jag hade verkligen inte trott att jag skulle reagera så här och jag vet inte hur jag ska klara nästa vaccinering.
 

Jag är också 99% säker på att det inte kommer att synas något varken på eller under plåstret men tänker samtidigt: Varför göra det till en grej att ta av det? Låt det sitta bara, så trillar det av av sig själv någon gång. Det verkar onödigt att dramatisera genom att tänka att "NU ska jag ta bort plåstret!", tycker jag. Det är ju knappast så att det gör någon skada där det sitter!
 
Ryck bort det och släng plåstret utan att titta på det, hoppa sedan in i duschen, så sköljs eventuella rester (troligtvis inga) bort.

Eller låt det sitta tills plåstret lossnar eller någon annan kan ta bort det?
 
Så starkt jobbat att gå dit och få det gjort, jag känner med dig hela vägen! :heart Att du kände av sticket är verkligen inte norm, och det säger jag med extrem fobi. Det sista jag lade märke till under hela proceduren var själva vaccinationen, hur knäppt det än låter. :grin::D Så jag tror du hade extrem otur!
Skönt att det har gått bra efteråt i alla fall, och verkligen en ryggdunk för att du tog steget! Det är stort! :bump:
 
Säger som andra, låt plåstret sitta tills det blir mökigt och trillar av om det känns bättre. :) Jag tror inte jag fick ett plåster någn av gångerna, blev bara avtorkad medelst bomullstuss... men mitt minne är luddigt. Höhö.
 
Jag är också 99% säker på att det inte kommer att synas något varken på eller under plåstret men tänker samtidigt: Varför göra det till en grej att ta av det? Låt det sitta bara, så trillar det av av sig själv någon gång. Det verkar onödigt att dramatisera genom att tänka att "NU ska jag ta bort plåstret!", tycker jag. Det är ju knappast så att det gör någon skada där det sitter!
Tänker ju så jag med. Det gör inget om den sitter kvar. Den kommer trilla av förr eller senare ändå.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp