Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick min första igår, Modernas. Jobbar i produktionskedjan för vaccintillverkning så vi blev prioriterade på mitt jobb och jag är så tacksam över det! Allt var så bra uppstyrt och personalen så trevlig. Alla applåder till de som jobbar inom vården inredda tider!

Men idag mår jag verkligen skit. Har fantastiskt ont i alla muskler och leder, huvvudvärk och trött. Kan inte ens lyfta eller använda armen där jag fick sprutan. Det enda jag vill göra är att sova mig genom helgen :wtf: Var inte alls beredd på så hårda biverkningar men jag är så glad att jag äntligen fick vaccinet. Grät nästan lite när jag stod i kön till mitt bås :o
 
Jag hoppas att det snart är min tur! De har ju återupptagit personalvaccinationer inom sjukvården och min enhet fick lite försiktiga besked att vi kommer vara nästa prioriterade grupp på vår klinik (som i sin tur inte är särskilt högt prioriterad dock). Om allt flyter på kanske det är min tur inom några veckor!
 
Jag fick min första i tisdags, tack vare att jag är gravid, 38 år och har högt BMI. Fick Pfizer, kändes knappt vid sticket, öm i armen på kvällen och dagen därpå men annars inga känningar alls. Eller - jag hade ont i ryggen i onsdags, men det kan lika gärna vara allmänt graviditetsrelaterat.
 
Jag fick Pfizer. Lite ömt att ligga mot den armen första natten, men annars inga biverkningar alls. Mkt välorganiserat och proffsig personal. Toppen.
 
Jag deltar i en vaccin studie och blev forra helgen vaccinerad med antingen Astra-Zeneca eller ett nytt franskt vaccin - Valneva.


Valneva ar gjort pa "gammeldags" vis, med ett inaktiverat virus som injeceras, och man tror att detta kommer ge ett bredare skydd mot olika varianter av viruset, an vad andra vaccin pa marknaden gor. Kommer att ga till 5 aterbesok efter andra sprutan dar de kommer att rakna antalet antikroppar som vi bildar
Kanns lite kul att kunna bidra till vetenskapen pa ett litet horn :)

Jag har haft absolut noll biverkningar - det varsta som hant ar att jag glomde rapportera mina symptom (ska dagboksforas varje dag i en vecka) en dag och fick ett email nasta dag som tydligt papekade vikten av noggrann rapportering! :o
 
Jag deltar i en vaccin studie och blev forra helgen vaccinerad med antingen Astra-Zeneca eller ett nytt franskt vaccin - Valneva.


Valneva ar gjort pa "gammeldags" vis, med ett inaktiverat virus som injeceras, och man tror att detta kommer ge ett bredare skydd mot olika varianter av viruset, an vad andra vaccin pa marknaden gor. Kommer att ga till 5 aterbesok efter andra sprutan dar de kommer att rakna antalet antikroppar som vi bildar
Kanns lite kul att kunna bidra till vetenskapen pa ett litet horn :)

Jag har haft absolut noll biverkningar - det varsta som hant ar att jag glomde rapportera mina symptom (ska dagboksforas varje dag i en vecka) en dag och fick ett email nasta dag som tydligt papekade vikten av noggrann rapportering! :o
Det här kanske inte du har koll på, men hur kategoriseras inaktiverade virus-vaccin? Är de levande eller avdödade?
 
Dag 2 efter första sprutan. Nu verkar de värsta biverkningar ha försvunnit. Nu är det bara armen som gör ont och så är jag lite hängig. Men igår mådde jag verkligen skit. Det var som en ordentlig influensa med feber, huvudvärk, muskel/ledvärk. Kunde knappt röra mig eller tänka ordentligt på hela dagen! Ingen annan som fått liknande biverkningar?
 
Jag är så frustrerad på vaccineringen i Sverige just nu. Folk väljer bort det, migranter får gå före, och jag FÅR inte boka! Just den att typ alla andra utom jag erbjuds skaver enormt!
 
Jag är så frustrerad på vaccineringen i Sverige just nu. Folk väljer bort det, migranter får gå före, och jag FÅR inte boka! Just den att typ alla andra utom jag erbjuds skaver enormt!

Nej, det stämmer inte. Annars får du komma med källa. Ingen i min närhet har fått erbjudandet än.

Menar du nyheten om att Skåne valt att ge 1000 doser till hemlösa eftersom de är extra utsatta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
584
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 022
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 366
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp