Bukefalos 28 år!

Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaccinerade mig med första sprutan den 2a juli.

Inga biverkningar förutom en ordentlig träningsvärk i axeln några dagar.
Och lite skakis direkt efter troligen pga lång kö då många skulle vaccineras och 27 grader varmt.
 
Sitter efter andra sprutan nu. De bytte nål för att nå in ( jag är fet) så vi får se om det blir värre denna gång. De bytte inte nål på första.

otrevlig ung kille i dörren där jag fick säga ”fan vad otrevlig du låter”.
resten trevliga.
 
Sitter efter andra sprutan nu. De bytte nål för att nå in ( jag är fet) så vi får se om det blir värre denna gång. De bytte inte nål på första.

otrevlig ung kille i dörren där jag fick säga ”fan vad otrevlig du låter”.
resten trevliga.
Vad gjorde han som var otrevligt, och, hur reagerade han när du sa åt honom? Han har ju hamnat på fel plats på riktigt!!

Var på sjukhuset i går för ett läkarbesök och mötte en ung man i dörren som gav mig handsprit och munskydd och frågade var jag skulle, vilken tid och symptom. Mycket trevlig, log och var glad och sa att jag såg så glad ut. Han var ju det! Svårt att vara sur och tvär när man möts av en strålande varm sol i dörren, som verkligen visste precis hur man skulle uppföra sig! :D
 
Sitter efter andra sprutan nu. De bytte nål för att nå in ( jag är fet) så vi får se om det blir värre denna gång. De bytte inte nål på första.

otrevlig ung kille i dörren där jag fick säga ”fan vad otrevlig du låter”.
resten trevliga.
Vad sa den otrevliga?
 
Fick min första spruta precis! Man har ju hört talas om olika tillverkare men på min lapp så står det Comirnaty, det känner jag inte igen - kanske någon kan informera mig vilken det är? (Det står iallafall att det är ett av vaccinen tillverkat med hjälp av mRNA, intressant.)

Blev även överraskad över antalet veckor som de sa som jag skulle få vänta innan jag får dos nr 2. Jag hade väntat mig 2 veckor eller så, men det är visst 7 veckor som gäller för mig 😮 Kom jag ihåg fel eller är det något annat som gäller just detta vaccin?
 
Fick min första spruta precis! Man har ju hört talas om olika tillverkare men på min lapp så står det Comirnaty, det känner jag inte igen - kanske någon kan informera mig vilken det är? (Det står iallafall att det är ett av vaccinen tillverkat med hjälp av mRNA, intressant.)

Blev även överraskad över antalet veckor som de sa som jag skulle få vänta innan jag får dos nr 2. Jag hade väntat mig 2 veckor eller så, men det är visst 7 veckor som gäller för mig 😮 Kom jag ihåg fel eller är det något annat som gäller just detta vaccin?
Det är Pfizers vaccin!

Lägger till: 7 veckor är standard.
 
Fick min första spruta precis! Man har ju hört talas om olika tillverkare men på min lapp så står det Comirnaty, det känner jag inte igen - kanske någon kan informera mig vilken det är? (Det står iallafall att det är ett av vaccinen tillverkat med hjälp av mRNA, intressant.)

Blev även överraskad över antalet veckor som de sa som jag skulle få vänta innan jag får dos nr 2. Jag hade väntat mig 2 veckor eller så, men det är visst 7 veckor som gäller för mig 😮 Kom jag ihåg fel eller är det något annat som gäller just detta vaccin?
Det var 6 innan, blev utökat till 7.
 
Det var 6 innan, blev utökat till 7.
Huh, jag kommer nämligen ihåg mina kollegor som fick sin andra dos efter två veckor bara. Finns någon anledning till den förlängda tiden eller är det bara för att det är så många som ska få vaccin?
 
Huh, jag kommer nämligen ihåg mina kollegor som fick sin andra dos efter två veckor bara. Finns någon anledning till den förlängda tiden eller är det bara för att det är så många som ska få vaccin?

Fick samma vaccin igår. Nästa dos 25 augusti!

Idag har jag ont i armen, är trött och känner mig varm, men ingen feber.
Mår ungefär som när jag hade covid.
 
Fick samma vaccin igår. Nästa dos 25 augusti!

Idag har jag ont i armen, är trött och känner mig varm, men ingen feber.
Mår ungefär som när jag hade covid.
Antingen har jag redan ont i armen eller så inbillar jag mig och det är bara sticket som värker :rofl:
 
Vad sa den otrevliga?
Om jag reciterar dialogen blir den tämligen normal, tyvärr.

Han stod med sidan mot mig utan ögonkontakt men fortsatte göra det medan jag sa hej, men inget hej tillbaka.
Han fortsatte med attityd att fråga om jag beställt tid ”Har du beställt tid, eller?”
Jag svarade att det har jag gjort och vilken tid. Varpå han än en gång svarade med attityd ”men kan du visa sms:et då”
Då svarade jag att det kan jag göra och samtidigt sa jag att han lät hemskt otrevlig vilket han ignorerade totalt fortfarande med sidan mot mig och ingen ögonkontakt samt himlade med ögonen.

ingen som helst information om ansiktsmask och sprit vilket låg precis innanför. Alla andra var välkomnande och mycket trevliga.
 
Huh, jag kommer nämligen ihåg mina kollegor som fick sin andra dos efter två veckor bara. Finns någon anledning till den förlängda tiden eller är det bara för att det är så många som ska få vaccin?
Har det verkligen varit två veckor förut? Väldigt kort intervall!

Ja den förlängda tiden är för att fler ska kunna få dos 1, bedöms inte vara någon skillnad i effekt om man får andra efter 6 eller 7 veckor 😊
 
Om jag reciterar dialogen blir den tämligen normal, tyvärr.

Han stod med sidan mot mig utan ögonkontakt men fortsatte göra det medan jag sa hej, men inget hej tillbaka.
Han fortsatte med attityd att fråga om jag beställt tid ”Har du beställt tid, eller?”
Jag svarade att det har jag gjort och vilken tid. Varpå han än en gång svarade med attityd ”men kan du visa sms:et då”
Då svarade jag att det kan jag göra och samtidigt sa jag att han lät hemskt otrevlig vilket han ignorerade totalt fortfarande med sidan mot mig och ingen ögonkontakt samt himlade med ögonen.

ingen som helst information om ansiktsmask och sprit vilket låg precis innanför. Alla andra var välkomnande och mycket trevliga.
Det låter ju absolut inte trevligt, men inte heller direkt otrevligt? Han hanterar säkert väldigt många som dyker upp utan bokade tider?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
801
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
676
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 050
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 824
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp