Bukefalos 28 år!

Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har det verkligen varit två veckor förut? Väldigt kort intervall!

Ja den förlängda tiden är för att fler ska kunna få dos 1, bedöms inte vara någon skillnad i effekt om man får andra efter 6 eller 7 veckor 😊
Det var väl 3 veckor från början. Iallafall vaccinerades många så inom vården.
Sen har veckorna utökats för att fler ska kunna få första dosen av vaccinet.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Antingen har jag redan ont i armen eller så inbillar jag mig och det är bara sticket som värker :rofl:
Jag hade ont typ 30 sekunder efter, när jag skulle lyfta upp väskan från golvet kändes det som om någon slagit mig stenhårt på armen. Blev nästan full i skratt och tänkte att det var psykologiskt, men det släppte inte förrän 2 dagar senare så det var nog på riktigt ;)
 
Det låter ju absolut inte trevligt, men inte heller direkt otrevligt? Han hanterar säkert väldigt många som dyker upp utan bokade tider?
Precis! Typ 1000 ggr värre att säga ”fan vad otrevlig du låter”. Varför säga något sånt? Tror man det för något positivt med sig? Jag kanske svär ovanligt lite åt människor jag råkar på, men för mig känns det riktigt konstigt att säga något sådant..
 
Om jag reciterar dialogen blir den tämligen normal, tyvärr.

Han stod med sidan mot mig utan ögonkontakt men fortsatte göra det medan jag sa hej, men inget hej tillbaka.
Han fortsatte med attityd att fråga om jag beställt tid ”Har du beställt tid, eller?”
Jag svarade att det har jag gjort och vilken tid. Varpå han än en gång svarade med attityd ”men kan du visa sms:et då”
Då svarade jag att det kan jag göra och samtidigt sa jag att han lät hemskt otrevlig vilket han ignorerade totalt fortfarande med sidan mot mig och ingen ögonkontakt samt himlade med ögonen.

ingen som helst information om ansiktsmask och sprit vilket låg precis innanför. Alla andra var välkomnande och mycket trevliga.
Personen gjorde sitt jobb och var lite osmidig, ditt svar var direkt oförskämt dock. Jag gissar att ni båda gjorde så gott ni kunde utifrån situationen. Killen var förmodligen uttråkad och trött på folk som kom utan bokning och i att folk inte visar sms:et utan uppmaning och du lite spänd inför vaccinationen. Kommunikationen är inte på topp i det läget 🙃
 
Personen gjorde sitt jobb och var lite osmidig, ditt svar var direkt oförskämt dock. Jag gissar att ni båda gjorde så gott ni kunde utifrån situationen. Killen var förmodligen uttråkad och trött på folk som kom utan bokning och du lite spänd inför vaccinationen. Kommunikationen är inte på topp i det läget 🙃
? Vart var @Efwa s "direkt oförskämda svar" i det du citerade? Eller var det tidigare i tråden? 🤔
 
Fick första sprutan idag. Mår lite illa nu på kvällen men inte mycket. Fick sitta kvar i 30min efter pga att jag är överkänslig mot penicillin. Dom längsta 30min jag har vart med om.
 
Har det verkligen varit två veckor förut? Väldigt kort intervall!

Ja den förlängda tiden är för att fler ska kunna få dos 1, bedöms inte vara någon skillnad i effekt om man får andra efter 6 eller 7 veckor 😊
Det var förra året i början 😅 pga de skulle arbeta kring vaccinet.

Mina föräldrar fick sin andra efter tre veckor, men de är äldre förstås.
 
Personen gjorde sitt jobb och var lite osmidig, ditt svar var direkt oförskämt dock. Jag gissar att ni båda gjorde så gott ni kunde utifrån situationen. Killen var förmodligen uttråkad och trött på folk som kom utan bokning och i att folk inte visar sms:et utan uppmaning och du lite spänd inför vaccinationen. Kommunikationen är inte på topp i det läget 🙃

Jag förstår inte varför ett sms ska visas upp? Det borde räcka med legitimation.
 
Jag förstår inte varför ett sms ska visas upp? Det borde räcka med legitimation.
Om inte värden har en databas med alla tidsbokningar i fickan så förstår jag inte vad ett leg skulle säga honom? Smset utgår från regionen och bekräftar att du är bokad.
 
Jag förstår inte varför ett sms ska visas upp? Det borde räcka med legitimation.
Jag vet inte varför de valt den versionen. I Stockholm (Kista) behövde du visa SMSet för att komma in genom dörrarna, kanske för att slippa smittrisken och köbildning om någon försöker få en dos utan bokning. Ingen vits att släppa in någon som inte bokat.
 
Äntligen fått boka, var retligt född 92 när va för länge för födda 91 eller tidigare att kunna boka tid 😅 Tror de släptte här i Stockholms regionen för alla över 18 idag eller senaste iallafall :up:
 
Precis! Typ 1000 ggr värre att säga ”fan vad otrevlig du låter”. Varför säga något sånt? Tror man det för något positivt med sig? Jag kanske svär ovanligt lite åt människor jag råkar på, men för mig känns det riktigt konstigt att säga något sådant..

Det sa jag verkligen inte!

Jag sa lugnt ”Du låter väldigt otrevlig” dessutom går det inte att, precis som jag skrev, återge per text hur han lät. Vilket jag varnade för när jag skrev nästa inlägg.

Ni som ser mig skriva här vet nog att jag inte skulle uttrycka mig på det sätt du skriver.
Svära åt någon eller bli riktigt arg och fräsa
på någon okänd har nog inte hänt på tjugo år.

Jag är väldigt säker på att personen givetvis har med idioter att göra varje dag men personen är anställd att vara där att ta hand om oss som inte är det och han visste inte vad jag var för person innan jag kom fram.

Man bemöter förhoppningsvis fördomsfritt i ett sådant yrke.
 
Det sa jag verkligen inte!

Jag sa lugnt ”Du låter väldigt otrevlig” dessutom går det inte att, precis som jag skrev, återge per text hur han lät. Vilket jag varnade för när jag skrev nästa inlägg.

Ni som ser mig skriva här vet nog att jag inte skulle uttrycka mig på det sätt du skriver.
Svära åt någon eller bli riktigt arg och fräsa
på någon okänd har nog inte hänt på tjugo år.

Jag är väldigt säker på att personen givetvis har med idioter att göra varje dag men personen är anställd att vara där att ta hand om oss som inte är det och han visste inte vad jag var för person innan jag kom fram.

Man bemöter förhoppningsvis fördomsfritt i ett sådant yrke.
Ok! Bara svårt att veta eftersom jag citerade det du själv skrev att du sa till personen ifråga i ditt tidigare inlägg :)
 
Personen gjorde sitt jobb och var lite osmidig, ditt svar var direkt oförskämt dock. Jag gissar att ni båda gjorde så gott ni kunde utifrån situationen. Killen var förmodligen uttråkad och trött på folk som kom utan bokning och i att folk inte visar sms:et utan uppmaning och du lite spänd inför vaccinationen. Kommunikationen är inte på topp i det läget 🙃
Ja, jag visste verkligen inte att man måste visa sms för att komma in då jag inte behövde det förra gången.
Spänd över en, för mig, lätt vaccination var jag inte.
Glad var jag dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
797
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
670
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 044
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp