Bukefalos 28 år!

Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det gjorde du inte!
Jag skrev ”du låter hemskt otrevlig ”. Nu skrev jag ordet ”väldigt” vilket var vilket som.
Jag tycker nog att de som ska sköta vaccinationerna gärna får ha lite people skills och inte låta sura och tvära för att det funnits tidigare personer som inte skött sig. Viktigt att alla känner sig välkomna till sin vaccination. Vi behöver inga incitament alls för att människor ska undvika.
 
Jag tycker nog att de som ska sköta vaccinationerna gärna får ha lite people skills och inte låta sura och tvära för att det funnits tidigare personer som inte skött sig. Viktigt att alla känner sig välkomna till sin vaccination. Vi behöver inga incitament alls för att människor ska undvika.
Men det säger väl sig självt att det är bättre att de som jobbar med vaccinationerna är trevliga. Det har väl ingen argumenterat mot? Tyckte bara det var värre att svära åt personalen (men nu hade ju Efwa tydligen varit trevlig.. ) Tänker bara att man generellt nog inte skapar trevlig servicepersonal genom att vara otrevlig:)
 
Är det ett reellt problem att det kommer en massa folk som inte har bokat tid som tränger sig in och försöker låtsas att de har en bokning?
Som kan uppge tid och namn som stämmer med vad som är inbokat? Som tänker det är ett smidigt sätt att komma in? Och som faktiskt kommer igenom med det och får någon annans spruta?
 
Är det ett reellt problem att det kommer en massa folk som inte har bokat tid som tränger sig in och försöker låtsas att de har en bokning?
Som kan uppge tid och namn som stämmer med vad som är inbokat? Som tänker det är ett smidigt sätt att komma in? Och som faktiskt kommer igenom med det och får någon annans spruta?
Jag stod utanför mottagningen i Kista och väntade på en kollega, under den tiden kom det 2-3 som ville in. Vid första sprutan så var det också en före mig som försökte. Nu kan det vara en tillfällighet men min det verkar som det kan vara ett problem. Personalen var dock trevlig när jag var där, i vart fall.
 
Jag blir bara så glad när jag läser om alla som vaccinerat sig, och verkligen är på och hugger närmsta tid! :love:

Kram till alla som blivit vaccinerade, ska vaccinera sig och försöker boka en tid för att vaccinera sig. Tillsammans ska vi få bukt med det vidriga viruset. Och att vi inte är som i USA där man har vaccinationslotterier för att locka folk att vaccinera sig.
 
Inte? Du sätter ju själv citattecken runt?

Haha!! Ja, där ser man. Jag tog från det andra inlägget.

Jag ville nog göra det gällande att jag var mer dramatiskt än det var.
Det var varken dramatiskt från hans eller mitt håll. Hans bemötande var otrevligt på ett ställe där man ställer en mottagare som ska välkomna och jag sa det till honom då jag var glad när jag kom.

Nä, jag svor faktiskt inte så jag vet inte varför jag skrev det.
 
Fick första igår . De blev Moderna. Nästa är19/8
Mår super bra men något öm där dom stack mig kände redan lite igår kväll. Idag öm där dom stack och lite trött till och från idag ev. lite huvudvärk (vet inte om vädret spökar lite med eftersom de har varit kvaft hela dagen)
 
Jag stod utanför mottagningen i Kista och väntade på en kollega, under den tiden kom det 2-3 som ville in. Vid första sprutan så var det också en före mig som försökte. Nu kan det vara en tillfällighet men min det verkar som det kan vara ett problem. Personalen var dock trevlig när jag var där, i vart fall.

Jag tror att det verkligen är ett stort problem för de stackarna som står i dörrarna. Detta var dessutom ett område där stora språkbarriärer finns och jag antar att det i sin tur kan skapa ganska många situationer där dörrpersonalen måste sätta ner foten och kunna gå förbi sin people skills, för att kunna säga ifrån.

I de fallen där de tär jobbigt bör man kanske, trots extra kostnader, kanske ställa någon ”elak” vakt som får ta skiten när servicepersonalen ska vara där för att ta hand om och vara trevlig. Kanske inte heller sätta en relativt ung person som kanske inte orkar med trycket.
 
Haha!! Ja, där ser man. Jag tog från det andra inlägget.

Jag ville nog göra det gällande att jag var mer dramatiskt än det var.
Det var varken dramatiskt från hans eller mitt håll. Hans bemötande var otrevligt på ett ställe där man ställer en mottagare som ska välkomna och jag sa det till honom då jag var glad när jag kom.

Nä, jag svor faktiskt inte så jag vet inte varför jag skrev det.
Jag vet inte riktigt varför jag blev så ställd av ditt inlägg, jag har som de flesta andra också något negativt bemötande från vårdpersonal i bagaget, men jag ser inte riktigt vad som skulle bli bättre av en uppfostring sådär om det bara var allmänt off välkomnande? Jämfört med om det skulle sägas direkta felaktigheter eller otrevligheter (alltså i ordval, inte i kroppsspråk). Jag brukar istället uttryckligen tacka vårdpersonal som hjälpt mig på något vis. Sedan har jag lyft direkta felaktigheter och otrevligt bemötande andra gånger till exempelvis vårdcentralen i fråga.
 
Jag vet inte riktigt varför jag blev så ställd av ditt inlägg, jag har som de flesta andra också något negativt bemötande från vårdpersonal i bagaget, men jag ser inte riktigt vad som skulle bli bättre av en uppfostring sådär om det bara var allmänt off välkomnande? Jämfört med om det skulle sägas direkta felaktigheter eller otrevligheter (alltså i ordval, inte i kroppsspråk). Jag brukar istället uttryckligen tacka vårdpersonal som hjälpt mig på något vis. Sedan har jag lyft direkta felaktigheter och otrevligt bemötande andra gånger till exempelvis vårdcentralen i fråga.
Nu är ju inte jag efwa då, och jag kan ha helt fel, men jag tycker det låter som att efwa pratar om en värd, inte nödvändigtvis vårdpersonal. En värd som tar emot, visar vägen, kollar sms, dirigerar folk. Såna som brukar stå utanför större vaccinationsplatser. Kan alltså vara en helt 'grön' person som är typ sommarjobbare - jag såg många ungdomar som arbetade som värdar, men även äldre där jag vaccinerades.
 
Nu är ju inte jag efwa då, och jag kan ha helt fel, men jag tycker det låter som att efwa pratar om en värd, inte nödvändigtvis vårdpersonal. En värd som tar emot, visar vägen, kollar sms, dirigerar folk. Såna som brukar stå utanför större vaccinationsplatser.
Så kanske det är, men jag förstår fortfarande inte vad får ut av att säga till person i serviceyrke att den är otrevlig när det rör något så litet? Utan att nödvändigtvis lägga någon värdering i det, så tror jag kanske inte att konsekvensen blir att personen bemöter andra trevligare? :)
 
Så kanske det är, men jag förstår fortfarande inte vad får ut av att säga till person i serviceyrke att den är otrevlig när det rör något så litet? Utan att nödvändigtvis lägga någon värdering i det, så tror jag kanske inte att konsekvensen blir att personen bemöter andra trevligare? :)
Jag håller med dig, och anser nog att det är inte helt ovanligt att 'folk' idag gärna vill uppfostra andra, se bara somliga kommentarer här på buke ibland, och ohmygosh i kommentarsfälten på typ facebook och instagram. Det är så folk gör idag, även om det inte sker lika ofta oralt som skriftligt. (ja, oralt, verbalt betyder 'språkligt') ☺️
 
Jag fick min första Pfizer-spruta den 14 juni och fick en ny tid till den 2 augusti.
Så 7 veckor mellan 1 och 2 för din del.
Fick hem brev att jag kan boka vaccination nr 2 nu men tiderna stämmer ju inte. Hade helst velat ha sista veckan denna månad innan skolan börjar igen, men vet inte hur hårda de är med att det måste ha gått minst 7 veckor 🤔
Får prova att boka om några dagar och se om det finns en tid precis i slutet på månaden och hoppas att det är ok att boka in den. Eller så får jag hoppa över skoldagen den dagen vaccinen ska tas om det blir senare. Får inte ihop det annars 🤔
Det dumma är att jag nog fick information om detta i samband med vaccin nr 1 men i min städiver hittar jag inte längre papprerna. Har ett vagt minne om att det ska ha gått minst 3 veckor.
 
Nu har det gått snart ett och ett halvt dygn. Armen känns bättre, men jag har haft feber idag och varit sjukt trött.
Hoppas och tror ändå att nästa spruta kommer bli ännu lättare. Ska verkligen inte klaga! Även om jag gör det när någon kommer åt armen 😉
 
Jag tror att det verkligen är ett stort problem för de stackarna som står i dörrarna. Detta var dessutom ett område där stora språkbarriärer finns och jag antar att det i sin tur kan skapa ganska många situationer där dörrpersonalen måste sätta ner foten och kunna gå förbi sin people skills, för att kunna säga ifrån.

I de fallen där de tär jobbigt bör man kanske, trots extra kostnader, kanske ställa någon ”elak” vakt som får ta skiten när servicepersonalen ska vara där för att ta hand om och vara trevlig. Kanske inte heller sätta en relativt ung person som kanske inte orkar med trycket.
Jag tycker faktiskt du överreagerar, det är ett ganska okvalificerat arbete att kolla om någon fått ett SMS. Jag har inte hört att det skulle uppstått situationer där det varit befogat med en vakt. En otrevlig vakt är knappast något att göra om organisationen utifrån.
 
Fick första sprutan 28/4 och hade lite ont i armen efteråt. Fick andra i förrgår 7/7 och har absolut inte märkt någonting nu. Astra Zeneca.
 
Imorgon är det dags om jag lyckas ta mig i kragen och gå.
Klockan tre har jag tid och jag jobbar egentligen till klockan fem, så min fina supervisor undrade idag om hon skulle nämna det i sin överlämning imorgon så att jag kunde få färre rum - sedan påpekade hon lite sådär i förbifarten att
"det tar ju bara fem minuter, ska du inte komma tillbaka efterå...."
" NO."
"Well thats a direkt answer to a direct question, I'll just let her know."
😅 :heart
Inte ens chans att jag är i skick att gå tillbaka och fortsätta jobba som ingenting!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
793
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
637
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 033
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 610
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp