Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick min 3e spruta i måndags. Öm i armen och i tisdags gick jag och la mig 19.15 o sov hela natten :p. Lite huvudvärk i förrgår och igår. Samma som sist ungefär, eller, då var huvudvärken värre än hittills.
 
Jag fick min tredje dos idag, helt oväntat. 15.30 ringde min hälsocentral som hade drop in mottagning idag till 16 och undrade om jag kunde komma och ta min tredje dos för de hade doser över. Så sprang ner dit och fick det gjort, smidigt :bow:. Det har gått 6 månader den 23de så var ju dax snart.

(Mindre smidigt att jag fick en ångestattack pga munskyddet, antagligen för att jag var helt andfådd när jag rusat ned dit. Så höll på att svimma i väntrummet och vågade inte ta av munskyddet förrän personalen såg läget och sa åt mig att ta av det och gav mig ett rum att ligga i 🙈😅. Snäll personal iaf!)
 
Jag blev svullen i armhålan igår, dagen efter 2a sprutan. Samt jättesvullen lymfkörtel vid halsen/nyckelbenet. Som en ping pong boll🙄

Hur har det gått för dig med din lymfkörtel vid nyckelbenet? Har den försvunnit helt eller kan du känna den fortfarande? Jag fick också en lymfkörtel vid nyckelbenet efter vaccinet. Varit sjukt orolig för den. Varit hos läkare osv, den är som ett svullet riskorn nu. Ibland inbillar jag mig den är större.:
 
Jag har fått erbjudande om dos 4 av covidvaccin. Det är i appen Alltid Öppet, Region Stockholm.
Det står ”för dig med nedsatt immunförsvar”, men jag har inte nedsatt immunförsvar. :confused:

Nån mer i Stockholm som fått samma erbjudande trots normalt immunförsvar?
 
Jag har fått erbjudande om dos 4 av covidvaccin. Det är i appen Alltid Öppet, Region Stockholm.
Det står ”för dig med nedsatt immunförsvar”, men jag har inte nedsatt immunförsvar. :confused:

Nån mer i Stockholm som fått samma erbjudande trots normalt immunförsvar?

Och du är inte 65+?
 
Jag har fått erbjudande om dos 4 av covidvaccin. Det är i appen Alltid Öppet, Region Stockholm.
Det står ”för dig med nedsatt immunförsvar”, men jag har inte nedsatt immunförsvar. :confused:

Nån mer i Stockholm som fått samma erbjudande trots normalt immunförsvar?
Jag kan också boka påfyllnadsdos 2 i Alltid öppet. Är inte heller 65+ eller har nedsatt immunförsvar.
 
Jag kan också boka påfyllnadsdos 2 i Alltid öppet. Är inte heller 65+ eller har nedsatt immunförsvar.
Kan vara så att de skickar ut till alla men bara de med nedsatt immunförsvar kan gå vidare i bokningen. Alltså att man får den frågan i hälsodeklarationen. Har du provat klicka dig vidare? Jag gjorde inte det.
De har knappast register på alla med nedsatt immunförsvar.
Ska nog vänta tills det kommer bättre vaccin mot omikron. Eller så tar jag inte dos 4 alls.
 
Kan vara så att de skickar ut till alla men bara de med nedsatt immunförsvar kan gå vidare i bokningen. Alltså att man får den frågan i hälsodeklarationen. Har du provat klicka dig vidare? Jag gjorde inte det.
De har knappast register på alla med nedsatt immunförsvar.
Ska nog vänta tills det kommer bättre vaccin mot omikron. Eller så tar jag inte dos 4 alls.
Jag har inte heller testat att klicka vidare. Tänker att de som är i riskgrupp ska få möjlighet att ta först.
 
Tror alla kan ta fjärde nu? Är du riskgrupp borde du blivit kallad. Kolla alltid-öppet-appen! :)
Alltid öppet är väl för stockholmare...?

Jag har inte blivit kallad men ändå har fetma varit en riskgrupp och med tanke på mitt bmi så borde jag definitivt räknas, men ingen har koll på det eftersom deti nte är en diagnos på vc på alla. Med andra ord, vem ska veta att de ska kalla om det inte finns en fetmadiagnos?
 
Alltid öppet är väl för stockholmare...?

Jag har inte blivit kallad men ändå har fetma varit en riskgrupp och med tanke på mitt bmi så borde jag definitivt räknas, men ingen har koll på det eftersom deti nte är en diagnos på vc på alla. Med andra ord, vem ska veta att de ska kalla om det inte finns en fetmadiagnos?
Kolla på 1177. Hos oss står det vilka som ska ta fjärde sprutan. Aningen en viss ålderskategorier i detta fall måste du fyllt 64 år eller om du riskerar att bli allvarligt sjuk.
Min svärfar har tagit fjärde sprutan i våras men han fyllde 65 för en vecka sedan. Min svärmor får vänta hon ska ta fjärde samma med min sambo.
 
Kolla på 1177. Hos oss står det vilka som ska ta fjärde sprutan. Aningen en viss ålderskategorier i detta fall måste du fyllt 64 år eller om du riskerar att bli allvarligt sjuk.
Min svärfar har tagit fjärde sprutan i våras men han fyllde 65 för en vecka sedan. Min svärmor får vänta hon ska ta fjärde samma med min sambo.
Hittade detta:
https://www.krisinformation.se/nyhe...kommenderas-pafyllnadsdos-vaccin-mot-covid-19

och detta om riskgrupper:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...h-andra/rad-och-information-till-riskgrupper/

Kommer ihåg att jag sa det till min VC för typ ett år sedan och de påstod att fetma inte är riskgrupp.... eh, jo, det har ju stått där hela tiden. Hur ska man annars tolka att det står? Tidigare stod också över en viss nivå, om det var BMI 40 eller 35, jag minns inte, då hade jag 58.... Jag har BMI 47 nu, fortfarande fetma, grav fetma enligt de som opererade mig.

Har skickat meddelande till min VC om mitt önskemål, annars får jag fråga om jag kan få på jobbet.
 
Alltid öppet är väl för stockholmare...?

Jag har inte blivit kallad men ändå har fetma varit en riskgrupp och med tanke på mitt bmi så borde jag definitivt räknas, men ingen har koll på det eftersom deti nte är en diagnos på vc på alla. Med andra ord, vem ska veta att de ska kalla om det inte finns en fetmadiagnos?

Ja kanske!
Nej har du ingen vårdkontakt är det ju svårt för dom att veta om du är riskgrupp. Men du lär ju kunna boka tid och gå dit bara? Min mamma har tagit dos 4 och hon är ingen riskgrupp (dock pensionär).

Jag blev kallad automatiskt pga riskgrupp. Dock har jag tagit fyra doser men anledningen att systemet kallade mig vad att det gått en tid sen fjärde dosen så jag fick en påfyllnadsdos
 
Ja kanske!
Nej har du ingen vårdkontakt är det ju svårt för dom att veta om du är riskgrupp. Men du lär ju kunna boka tid och gå dit bara? Min mamma har tagit dos 4 och hon är ingen riskgrupp (dock pensionär)
Det verkar inte som om stora vaccinationmottagningen vaccinerar utan det är VC, vilket då gör att de sållar mer kanske. Som jag skrev i ett annat inlägg nekades jag vaccin tidigare för att de ansåg att fetma inte är riskgrupp trots att Folkhälsomyndigheten skrivit det. Jag fick sedan via jobbet och har inte brytt mig eftersom det har fungerat där sedan dess, nu skickade jag dit och frågade igen. annars får jag fråga på jobbet.
 
Jag tog covid vaccinet förra veckan då jag loggade in på alltid öppet och fick till min överraskning se att jag hade erbjudande om både fjärde och femte sprutan liggandes. Så jag tolkade det som att jag hade missat det sen tidigare och att de flesta hade redan fått sin fjärde spruta, då jag är 30 och ej i särskild riskgrupp.

För varför skulle jag ha fått erbjudande om ett femte om de inte hade räknat på att det hade gått tillräckligt lång tid sen jag fick erbjudandet om den fjärde..? 🤔

Men tydligen inte om jag tolkar folk rätt här?
 
Det verkar inte som om stora vaccinationmottagningen vaccinerar utan det är VC, vilket då gör att de sållar mer kanske. Som jag skrev i ett annat inlägg nekades jag vaccin tidigare för att de ansåg att fetma inte är riskgrupp trots att Folkhälsomyndigheten skrivit det. Jag fick sedan via jobbet och har inte brytt mig eftersom det har fungerat där sedan dess, nu skickade jag dit och frågade igen. annars får jag fråga på jobbet.

Låter märkligt. Finns ju vaccinationsmottagningar överallt, även i mindre städer. Känner ingen som vaccinerat sig på vc tror jag.
 
Jag tog covid vaccinet förra veckan då jag loggade in på alltid öppet och fick till min överraskning se att jag hade erbjudande om både fjärde och femte sprutan liggandes. Så jag tolkade det som att jag hade missat det sen tidigare och att de flesta hade redan fått sin fjärde spruta, då jag är 30 och ej i särskild riskgrupp.

För varför skulle jag ha fått erbjudande om ett femte om de inte hade räknat på att det hade gått tillräckligt lång tid sen jag fick erbjudandet om den fjärde..? 🤔

Men tydligen inte om jag tolkar folk rätt här?
Beror nog på vilken region man tillhör skulle jag tro 😊
 
Låter märkligt. Finns ju vaccinationsmottagningar överallt, även i mindre städer. Känner ingen som vaccinerat sig på vc tror jag.
Jag läste något om att den öppnar till hösten igen, men läste inte så noga vid tillfället. Här känner jag många som vaccinerats vid vc och min egen arbetsplats, en vc, vaccinerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
584
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 022
Senast: Magnum
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 368
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp