Bukefalos 28 år!

vad är det fö fel?

M

Mulles Molly

Min häst blev sparkad för ca 10 dagar sen, han blev svullen i benen, men inte halt, vet tyckte det var bra att han var ute i hagen och rörde på sig.. andra dagen när vi kommer ut till stallet var han svettig, vi trodde då att han hade feber... Men det hade han inte.. Efter ett par dagar och han fortsätar att vara svettig, så ringde vi till vetrinären, han trodde då att han hade bronkit, och ont i benet, det var därför han svettades.. vi fick en medicin om han blev bra av den,, så var det något han var allergisk mot... han har inte blivit bättre av medicinen, men är fortfarande lika svettig... Jag är så orolig, över att inte veta vad det är för fel, ska ta hit vetrinären snart igen:confused: ...men är det nån som varit med om samma sak???
 
Sv: vad är det fö fel?

hade det varit min häst så hade jag tagit den till en klinik för ordentlig genomgång. hostar eller bukandas din pålle ? varför trode vet. att det va bronkit ? var blev pållen sparkad ? blev han svullen i alla 4 benen ?
 
Sv: vad är det fö fel?

Åk till klinik! Hundra gånger bättre möjligheter att ställa en säker diagnos. Jag hade inte väntat.
Om det är något jag har lärt mig av hästeriet så är det att fånga upp konstiga symtom tidigt. Lättare att åtgärda då.:)

Hoppas att det inte är något allvarligt!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 541
Senast: MiniLi
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Habina
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: Dorinda
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 499
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp