Vad är det för fel på folk!?

Mirtai

Trådstartare
Är medlem i en grupp på Facebook där någon idag gjorde ett OT-inlägg om sin sjuka dotter och frågade om råd. Ungen (i 3-4-års åldern) hostade massor och hade feber och sov inte pga detta. Mamman ville alltså ha tips på vad man kunde göra för att hjälpa men avslutade med att skriva att de vägrar använda någon form av mediciner!? De tänkte alltså inte ringa BVC eller vc för då skulle de få medicin och sånt var de mot!

Och folk svarar helt seriöst att de ska lägga en halv lök i samma rum som i barnet så skulle det bli SÅ bra på en gång!

Jag blir alldeles mörkrädd och upprörd! Och var tvungen att göra en upprörd tråd här för att få ur mig det här för jag kan inte sluta tänka på det!!
 
Synd om ungarna men de som bestämmer sånt om sig själva kommer ju rätt fort att bli utrotade om inte annat så fort de börjar bli gamla.
För några år sedan var det flera av barnen som fick polio. Förespråkarna kallas antivaxare, de är ofta antroposofer.
 
De finns nog tyvärr här i finland också, åtminstone antivaxarna, har stundvist varit ganska mycket debatter för/mot i de lokala tidningarna.
En som jag känner till vaccknerar inte sina hästar, för hon har hört att det kan orsaka hosta...bättre med lite hästinfluensa då...:banghead:
Det verkar som tur var inte vara någon på min fb-vännerlista som är några totala skolmedicinbojkottare, inte som det märks av iaf. Däremot har jag en hel del på listan som provar både den ena och den andra alternativa metoden för diverse små-åkommor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 924
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 630
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp